Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3083333
Helaas heeft Harrie vanochtend een ongelukje gehad, waardoor hij een flinke lap huid heeft losgetrokken. Hij wrong zich ergens tussendoor, waar een scherp uitsteeksel aan bleek te zitten. Hij is onder narcose gehecht en heeft nu t/m vrijdag AB gekregen. Hij heeft pijnmedicatie gehad. Als hij morgen nog steeds pijn blijkt te hebben moet ik hem metacam gaan geven. Pffff, allemaal niet handig voor een atopische hond :'( , dus ik houd mijn hart vast nu.
Ik dacht er zelf aan om hem een klei kuurtje te geven als de AB kuur op is.
Zou ik daar meteen de volgende dag na de kuur al mee kunnen starten?
Iemand nog andere tips?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3083341
Anneloog schreef: mag/kan je traumeel geven nu na deze spoed operatie bedoel de inwendige traumeel dit kan eventueel herstel wat helpen.
Ja, dat lijkt mij een goede tip. Ik weet alleen niet of ik dat nu al kan geven... :-\
Door Lizzy
#3083346
Kan hij tegen probiotica? Dan zou ik dat in ieder geval tijdens de kuur geven. En tijdens de kuur kun je en mag je ook Schindele's mineralen geven. En dan kun je direct na de kuur doorgaan met probiotica en groene leem.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3083351
Lizzy schreef: Kan hij tegen probiotica? Dan zou ik dat in ieder geval tijdens de kuur geven. En tijdens de kuur kun je en mag je ook Schindele's mineralen geven. En dan kun je direct na de kuur doorgaan met probiotica en groene leem.
Geen idee of hij tegen probiotica kan. Ik zou dat dan morgenochtend meteen ergens kunnen gaan halen, want ik heb dat niet in huis.
Welke adviseer jij Lizzy?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3083358
Zo zag het eruit vanochtend  :(

Afbeelding


Harrie op de operatietafel

Afbeelding

Ik ben hem nu ieder kwartier een traumeel tabletje aan het geven. Dat mag gedurende 2 uur. Hopelijk wordt hij er wat rustiger van. Hij hijgt veel nu.
Hij heeft ook zo'n medisch shirt aan nu (een soort t-shirt). Misschien dat hij het daar warm van heeft? Maar ja, ik durf het niet goed uit te doen, want dan zal hij wel gelijk gaan likken  :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3083363
Ik zie dat Schindele's mineralen ook kleipoeder is.
Ik heb Luvos heilaarde microfijn in huis. Kan dat ook nu al? Of mag dat niet samen met de antibiotica (en evt. metacam)?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3083370
Dank jullie wel.
Ik heb zijn shirt toch maar even uit gedaan, want hij hijgt verschrikkelijk. Dan kon ik het gelijk even uitspoelen want het is behoorlijk vies.
Hij hijgt echter nog steeds heel erg hard.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3083387
Doranto schreef: Dank jullie wel.
Ik heb zijn shirt toch maar even uit gedaan, want hij hijgt verschrikkelijk. Dan kon ik het gelijk even uitspoelen want het is behoorlijk vies.
Hij hijgt echter nog steeds heel erg hard.
Lijkt mij dan stress en/of pijn.

Ik wachtte niet te lang af met pijnmedicatie. Ondanks dat hij allergisch is zal je nu eerst moeten zorgen dat die wond geneest en hij fit blijft.
Door sella
#3083400
Dit klinkt mij ook meer als pijn en stress dan warmte toe. Ik zou hem wel pijnstilling erbij geven als dat mag, en anders even met de da overleggen.
Hij kan ook nog wat van het padje af zijn van de narcose waardoor hij hijgt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3083415
Zo, net weer terug van de kliniek. We vertrouwden het niet want het was heel erg dik geworden.
Ze hebben er wat hechtingen uitgehaald, om wat vocht weg te laten lopen. Er kwam puur bloed uit, maar niet veel. Er zit nu een drukverband om en morgen moet ik weer terug. Hij heeft nu extra pijnstilling en vanavond geef ik hem zelf nog tramadol erbij.
Pfff zal een lange nacht worden. Ik ga maar op de bank liggen vanavond.
Ze had het idee dat een stuk van de huid aan het verkleuren was. Dat was geen goed teken, want dan zou het kunnen afsterven  :(
Laatst gewijzigd door doranto op zo 08 mar 2015, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door