Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lida. S
#3082380
Een kennis van mij heeft een Noorse boskat. Deze heeft stomatitis tandvlees ontsteking
Alle kiezen zijn getrokken. Het ziet er netjes uit, maar aan de zijkant van haar bekje is alles nog zichtbaar rood. Ze krijgt nu homeopathische druppels en korrels. Ze zijn toch nog maar even naar de DA gegaan en de kat heeft een prednison spuitje gehad die 4 weken moet werken.
Gisteren heeft ze kvv gehaald (de kat kreeg altijd 'speciale' brokken, perfect voor dit ras).
Natuurlijk wilde het eigenwijze beest vandaag de kvv niet eten, (haar andere kat gelukkig wel) maar voor zover ik haar (die kennis) ken, denk ik dat ze wel volhoud. Misschien een ander merk, maar geen brokken of andere troep meer.
Maar wie heeft er eerder te maken gehad met zo'n ontsteking, en kan advies geven wat ze moet doen. Zo'n prednisonspuit lijkt me niet zo best.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3082585
Zijn er tanden getrokken bij de operatie? En zijn er foto's gemaakt na de operatie om te kijken of alle wortelresten ook echt goed weg zijn?
Bij tanden trekken bij katten willen namelijk wel eens stukjes wortel achterblijven omdat katten moeilijke tandwortels hebben.
Dat kan vervolgens als resultaat nieuwe ontstekingen hebben en als ze er te lang mee door blijven lopen kan het leiden tot kaakontstekingen.
Door paasnini
#3083067
Het is een bekend verschijnsel bij de Coon en Boskat. Oorzaak kan zijn dat de kat het Calici-virus heeft doorgemaakt maar ook voedselallergie kan ermee te maken hebben en erfelijkheid. Er worden goede resultaten gezien met Dentisept maar katten vinden het erg vies. Wel een dikke MAAR, het is een terecht advies uit te sluiten dat er wortelresten zijn achtergebleven.
Gebruikersavatar
Door Viking
#3083189
Hoi, ik heb mijn verhaaltje over Waszlav al wel eens eerderaangehaald, maar, ja, jammergenoeg ervaring ermee. Als herplaatser in huis genomen met zeven maanden en na drie dagen bij ons al zijn tanden op de hoektanden na al laten trekken, 7 dagen ab erin. Nu, een jaar later, eet hij alles behalve echt barf, dat lukt niet. Waszlav eet graag kvv en door mij zelf samengesteld vleesmenuutje. Wat ik me vooral herinner van de tijd net na de operatie is degedragsverandering, van schuw naar vrolijk, en in twee weken tijd een kilo aangekomen, dat mocht ook echt trouwens. Net na het trekken at Waszlav voornamelijk Carnibest en Tinlo barfmenu
Gebruikersavatar
Door Viking
#3083190
Maar, sorry, ik vergeet mn advies te schrijven, duh, ik zou ook teruggaan naar de da, maar dat zal ze waarschijnlijk toch wel moeten na ongeveer veertien dagen ter controle, en wellicht na diagnose heroverwegen om de rest ook te laten trekken, stomatitis is echt gemeen en zeer schadelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door