Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door zhiva
#3083081
Misschien dat deze onder medisch moet maar dat weet ik dus niet  :-[

Onze Maybe heeft sinds een aantal maanden de 'lol' weer in het leven gevonden. Hij loopt heerlijk te klieren.
Nu is hij heel veel binnen in de winter en gaat eigenlijk alleen nog naar buiten om de tuin 5 minuten te inspecteren.
In huis is hij dus behoorlijk actief. We spelen veel spelletjes met hem en doen veel aan dozen met gaten, balletjes met iets lekkers erin etc.
Hij kan enorm tijgeren om een hond te bespringen (wat hij niet mag, want dat vinden de honden echt niet leuk) en als een malle in huis rondsjesen. Nu geeft dat allemaal helemaal niets maar wat mij opvalt is dat hij de laatste tijd heel veel een hanenkam op zijn rug draagt.
Ook als hij lekker ligt te slapen of gewoon relaxed is. Iemand enig idee waarom hij dit heeft?
Het is net een rodesian ridgeback  :o
Gebruikersavatar
Door koekje
#3083118
Het is een teken an opwinding. De meeste mensen kennen dat negatief: katten borstelen ook. Het kan ook zijn dat hij gewoon een gekke bui heeft.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3083125
Ik ken het ook alleen negatief, als een kat boos is inderdaad. Maar hij heeft het ook als hij ligt te slapen.
In eerste instantie was ik bang dat hij niet lekker in zijn vel zou zitten,
maar hij oogt echt happy en is gewoon een lekkere klier af en toe.  :)  Al met al zoals een kattebeest hoort te zijn lijkt me.
Het borstelen is echt iets sinds de laatste maanden. Ik denk er verder ook niet veel van, maar was nieuwsgierig of er meer katten zijn die dit dagelijks doen. Het kan ook gewoon echt uren aanhouden  ???
Door miik
#3083128
Het is een autonome respons... dus iets wat "gebeurd" zonder er zeggenschap over te hebben, dus net zoiets als kippevel bij mensen. Je ziet het dus vaak bij opwinding (en dat kan dus positief of negatief zijn).
Door Ruisje
#3083154
Mientje heeft dat al jaren! Haar rugharen staan in het midden overeind, 24 uur per dag behalve als ik ze gladstrijk. Ze ligt 16u per dag op de vensterbank, zou ze opwindend dromen... :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 07 mar 2015, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3083201
Ruisje schreef: Mientje heeft dat al jaren! Haar rugharen staan in het midden overeind, 24 uur per dag behalve als ik ze gladstrijk. Ze ligt 16u per dag op de vensterbank, zou ze opwindend dromen... :biggrin2:
Ik ga er voor het gemak dan maar even vanuit dat ze over heul veel muisjes droomt en niet over 'poesjes'  ::)

;D ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door