Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3082869
Ze kwamen me al zo bekent voor, die foto's in het clubblad maart 2015. Snacks drogen voor je hond. Toen ik mijn afbeeldingen ging vergelijken was het al snel duidelijk: Mijn foto's gewoon gejat zonder toestemming of bronvermelding. Er staat toch echt op mijn site dat er copyright op zit. De redactie heeft al een emailtje gekregen. Jammer dat er geen schrijver/ster bij staat vermeld.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3082873
nova schreef: ik zou wel ff op een rectificatie staan ja...  >:(

Ja, zeker weten. Lekker makkelijk, een stuk schrijven over drogen en de foto's jatten van een website. Zo kan ik het ook wel. Nee, ik pik dit echt niet.
Door Lizzy
#3082912
Niks is meer heilig en al zeker een copyright niet :-X

Wel suf, om in een clubblad een stuk te schrijven en dan foto's van een fokker te jatten :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3082949
Gebeurd helaas erg vaak...
Chantal leert voor da-assistente, krijg ineens een appje, ze hadden les over gebit en ineens schoof er een foto van Tom voorbij in het leslokaal  :biggrin2:
Die had ik ooit op mijn fb gezet en blijkbaar is die ook een eigen leven gaan leiden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3082972
Domme actie weer. Let op, je krijgt vast een reactie in de trand van...gevonden via google en wist niet dat ze van iemand waren.  ::)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3083021
Lizzy schreef: Niks is meer heilig en al zeker een copyright niet :-X

Wel suf, om in een clubblad een stuk te schrijven en dan foto's van een fokker te jatten :biggrin2:

Ik weet nog dat jij daar ook mee geconfronteerd werd.
Martine-Tom schreef: Gebeurd helaas erg vaak...
Chantal leert voor da-assistente, krijg ineens een appje, ze hadden les over gebit en ineens schoof er een foto van Tom voorbij in het leslokaal  :biggrin2:
Die had ik ooit op mijn fb gezet en blijkbaar is die ook een eigen leven gaan leiden.

Ja, dan sta je zeker gek te kijken.
Angelique schreef: Domme actie weer. Let op, je krijgt vast een reactie in de trand van...gevonden via google en wist niet dat ze van iemand waren.  ::)

Die gedacht heb ik ook. Er staat ook niet bij wie de tekst geschreven heeft. Ik wacht rustig af, want het ontvangstbewijs van de email heb ik.

charmed schreef: Das idd wel erg makkelijk weer, foto's jatten.  :-[

Ik denk dat ze opvulling nodig hebben. Steeds minder advertenties staan erin. Nu nog maar 6.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3083087
Lizzy schreef: Niks is meer heilig en al zeker een copyright niet :-X

Wel suf, om in een clubblad een stuk te schrijven en dan foto's van een fokker te jatten :biggrin2:
En toch kan het ze een aardige boete opleveren door dit soort zaken te doen, zeker als rasvereniging  ;)

Maar brutaal is het wel !!!! Laat ze lekkerzelf foto's maken en/of vragen aan clubleden voor hun blad  :-X
Door charmed
#3083100
Ja ik had het gezien. FB heeft pups verkopen veel makkelijker gemaakt.
*Lia* schreef: Ik denk dat ze opvulling nodig hebben. Steeds minder advertenties staan erin. Nu nog maar 6.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3083101
Ik heb inmiddels de excuses van de vereniging redactie ontvangen. Het artikel is ze toegezonden met mijn foto's erbij. In het volgende blad (juni) willen ze een melding plaatsen dat de foto's van mij zijn. En ja, dat gaat er komen, zeker weten. Ook een excuus van de "dief" zou ik zeer op prijs stellen. En op al mijn verdere foto's komt een duidelijke ©.
Door charmed
#3083102
Goed zo! :)
*Lia* schreef: Ik heb inmiddels de excuses van de vereniging redactie ontvangen. Het artikel is ze toegezonden met mijn foto's erbij. In het volgende blad (juni) willen ze een melding plaatsen dat de foto's van mij zijn. En ja, dat gaat er komen, zeker weten. Ook een excuus van de "dief" zou ik zeer op prijs stellen. En op al mijn verdere foto's komt een duidelijke ©.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3083109
charmed schreef: Ja ik had het gezien. FB heeft pups verkopen veel makkelijker gemaakt.

Die verplichtingen om op de fokkerslijst te komen zijn toch ook belachelijk. Niemand verplicht mij om naar een lezing of fokkersoverleg te gaan. Ik verplicht mijzelf om alle nodige onderzoeken te doen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3083882
Mijn speurtocht naar de gestolen foto's is tot nu toe succesvol. Hier:  http://www.allergie-bij-honden.nl/zelf- ... hond/  zijn ze te vinden. Het artikel is geschreven door M. van Veldhuizen, maar de foto's zijn gejat van mijn site. Ik ga nog ff verder neuzen.


P.S. En dan schrijft hij/zij:  Copyright © 2015. All Rights Reserved.  Rot op, het zijn mijn foto's.
Ja, sorry, ik kan dat niet waarderen.
Laatst gewijzigd door *Lia* op ma 09 mar 2015, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door