Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3082899
Ik had een tijdje geleden een bericht gepost over senna die een oorontsteking had. Dit was overgegaan na een aantal middeltjes van de dierenarts (waaronder prednison  >:( kwam ik later achter) en aan allerlei vitaminemixen, visolie en probiotica.
Wat ik nog steeds geef trouwens. En veelvuldig schoonmaken.

Nu was ze er een hele tijd vanaf, ze mocht alleen in de zwembad in onze tuin (3 bij 3 meter) van kraanwater en 1 keer per week naar het strand, hier krijgt ze geen last van. 
Haar oren roken lekker, ze had nergens geen last van.

Nu was ze vorig weekend 1 keer 5 minuten in gewoon een plas van 40 bij 40 meter (ook een klein meertje, beekje, grote plassen in de veluwe, ect.. ik denk zoet water?  ??? krijgt ze er last van) een paar keer een bal apporteren.
Ik dacht ik laat het wel 'even' want ze was er al ingesprongen voordat ik er erg in had, duh ik heb een labrador  :2funny:

Nu stinkt haar hele oor, voelt enorm warm aan en ze krabt de hele tijd eraan, tot bloedens toe.
Is ze gewoon allergisch voor zoet water? Ze mag nu namelijk helemaal nooit meer in dat soort water. Ook niet meer eventjes.
Ik kijk nu alles na waar we lopen en of er water is en vraag eventueel aan voorbijgangers waar er een sloot/plas is en hoe zielig het op dat moment is,
loop ik door of ze gaat aan de riem. Meestal loop ik door.  :'(

Zelfs met regenwater wat plassen vormt ben ik bang dat het in d'r oor spettert en ze er last van gaat krijgen. Dus hier mag ze alleen maar rustig doorheen lopen aan de riem.

Ik maak nu iedere dag haar oren schoon en ze zijn al geknipt en kaal geschoren vanwege dit probleem (zodat er meer lucht bij komt).
Ook doe ik om de dag puur oor in haar oren. en leg als ze ligt te pitten haar oren open zodat het kan luchten.

Maar wat ik me eigenlijk afvroeg is of andere honden/labrador eigenaars hier ook last van hebben?
Ook aan het bekende hondenstrand in flevoland kunnen we niet meer komen, gingen we altijd speciaal heen. Hier kreeg ze ook oorpijn van. Terwijl dat toch stromend water is..
Laatst gewijzigd door Tamara op za 07 mar 2015, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#3082909
Allergisch...? Het schijnt bij mensen wel te bestaan: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... water.html

Maar zou het ook niet iets van bijv. een bacterie kunnen zijn of een vies algje, waar ze op reageert? Veelvuldig schoonmaken schijnt trouwens ook echt de pest te zijn, ik heb daar toevallig pas nog een filmpje over geplaatst ergens op het forum (ik dacht ook in medisch bij een vraag van Els & Flow uit mijn hoofd).
#3083210
Ik kocht bij de DA speciaal spul voor in de oren wat een beschermd laagje in de oren gaf,waardoor de kans op ontstekingen beduidend minder wordt! Ik meen dat ik het 3x per week moest gebruiken. Alleen bij zoetwater,zeewater was het niet nodig.
#3083212
Wij kwamen voorheen nog weleens bij een plas , het water werd daar per jaar smeriger . Vooral alg .
Mijn honden kregen er ook (steeds ) meer last van .
Je kent het wel , snorkelen .... koppie onder , melkunie koe spelen .
Hier gaan ze dus om die reden alleen nog naar zee , en ze hebben geen klachten meer
Door sella
#3083401
Bij zoetwater had mijn lab altijd oorontsteking, bij zout water nooit geen problemen.
Bij diep doorstromend zoet water was het nooit een probleem.
Maar die kleinere plassen warmen sneller op en heb je veel meer bacterie vorming en dat geeft de ellende.
#3130869
Mijn hond bo kan ook helaas alleen zwemmen in de zee, wat met dit weer erg jammer is.
Bo heeft een aantal jaar erg veel last van zijn huid gehad.
Ik ben niet afgegaan op mijn eigen gevoel, en luisterde naar ervaren mensen waardoor ik op een heel ander spoor werd gezet.
Zandvliegjes, mijten, vlooienallergie, zijn eten....
Ik heb zoveel medelijden met dat beestje gehad.
Nu dit jaar ben ik niet gaan zwemmen en ben afgegaan op mijn eigen gevoel, en je raad het al , een jeukvrije hond!
Alleen de zee, daar kan hij goed tegen, maar ook daar ga ik niet naar toe als het te warm is, 20 graden is perfect!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door