Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Cockerlover
#3082013
Maandag was ik met mijn oudste cocker bij de DA en zij begon over de inentingen. Het was volgens haar gegevens al te lang geleden dat Eliah nog ingeënt was. Ik zei haar dat ik mijn twijfels had rond jaarlijks inenten en toen kreeg ik een hele uitleg over de kostprijs van titeren. Het kwam er op neer dat één onderzoek zo'n 250 euro kost?! Behoorlijk veel geld natuurlijk maar toen ik haar vroeg waarom de fabrikant 3 jaar geldigheid aangeeft van een inenting, had ze niet veel meer te zeggen. In feite gaf ze toe dat jaarlijks inenten inderdaad onzin is. Ik heb in elk geval geen afspraak gemaakt voor een vernieuwing van de inentingen. Ik wil best geloven dat mijn DA het beste voorheeft met haar "klanten" maar toch overtuigt ze mij niet om mijn honden elk jaar te laten inenten. Ik wil ook het ook niet beter weten dan zij, tenslotte heeft een DA er heel wat jaren studie opzitten. Maar ik wil ook mijn honden niet belasten met onnodige inentingen. Pfff, dilemma...
Zijn hier mensen die laten titeren en zo ja hoeveel kost dat dan eigenlijk?
Door Ruisje
#3082017
Vorig jaar augustus hebben wij onze honden laten titeren door dierenarts Tannetje Koning en waren ongeveer € 37,-- per hond kwijt. Ze zijn beschermd tot minimaal 2020. :)
Door yazzie
#3082070
Ik heb in juli 2012 mijn honden laten titeren bij Zuuderkaag in Schagen.  Prijs was rond de 45 euri. Honden waren in voorjaar 2009 voor het laatst gevaccineerd.  Zowel voor parvo, leverziekte en hondenziekte hadden ze nog antistoffen dus niet geënt.  Vorig jaar zomer uit pure nieuwsgierigheid nog een keer oudste hond laten titeren. Er moest bij hem bloed worden afgenomen voor onderzoek en heb nogmaals vaccicheck laten doen.Vijf jaar na laatste enting nog steeds van alledrie antistoffen. 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3082135
Elk jaar een aantal volledig nutteloze injecties in je hond, krijg je die dan gratis van da?

Hoe dan ook blijkt maar weer dat kosten door een da belangrijker gevonden worden dan dierenwelzijn. Dat lijkt mij dan ook een veel interessantere vraag voor hem: stel dat ik mijn hond door eenmalig zoveel geld uit te geven een berg entingen met de daarbijbehorende bijwerkinge, bespaar. Is dat dan het geld niet bij voorbaat al waard?
Door Lizzy
#3082139
Hope schreef: Elk jaar een aantal volledig nutteloze injecties in je hond, krijg je die dan gratis van da?

Hoe dan ook blijkt maar weer dat kosten door een da belangrijker gevonden worden dan dierenwelzijn. Dat lijkt mij dan ook een veel interessantere vraag voor hem: stel dat ik mijn hond door eenmalig zoveel geld uit te geven een berg entingen met de daarbijbehorende bijwerkinge, bespaar. Is dat dan het geld niet bij voorbaat al waard?
Eens.

En verder zou het ook fijn zijn wanneer dierenartsen een beetje op de hoogte blijven van wat er gaande is. Bijscholing volgen, vakbladen lezen, eens op de markt kijken wat er zoal gaande is. Komen ze er toch snel en moeiteloos achter dat de VacciCheck gewoon via NML health the bestellen is en geen 250 euro kost ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3082208
Scott wordt ook getiterd. Incl. consult betaal ik normaal 50 euro of zoiets voor 1 hond. Vanaf 2 honden wordt het vaak goedkoper omdat je dan maar 1x consult betaald.
Paar weken terug was Scott demo hond voor titeren bij Tannetje: ben gelijk tot 2021 klaar! Scott heeft alleen puppy DP en 1x cocktail gehad, is nu 2 jaar en tot z'n 8e beschermd (waarschijnlijk nog langer, maar Tannetje houdt nu 6 jaar aan).
Door Cockerlover
#3082835
En de kosten van het labo dan? Mijn DA rekende elke ziekte apart, dus parvo, Weil... en kwam op 250 euro.
@Pluk, ik betaal bij deze DA per consultatie per hond. Dus als ik met twee honden tegelijk kom, betaal ik dubbel consultatie. Ik ga hier niet meer zo dikwijls meer, maar mijn oudste cockers zitten daar dus wel in de computer.

O ja en volgens haar staat titeren nog in de kinderschoenen  :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3082842
Je kunt niet eens titeren voor Weil..... Ik geloof dat ik niet meer zoveel vertrouwen zou hebben in een DA als de jouwe..... :-X

En trouwens.... dan zijn die kinderschoenen al stokoud..... Joep is voor de eerste keer getiterd op 27 maart 2009!
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 06 mar 2015, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3082851
Cockerlover schreef: En de kosten van het labo dan? Mijn DA rekende elke ziekte apart, dus parvo, Weil... en kwam op 250 euro.
@Pluk, ik betaal bij deze DA per consultatie per hond. Dus als ik met twee honden tegelijk kom, betaal ik dubbel consultatie. Ik ga hier niet meer zo dikwijls meer, maar mijn oudste cockers zitten daar dus wel in de computer.

O ja en volgens haar staat titeren nog in de kinderschoenen :-\
Labo? De druppel bloed word op een bepaalde manier in de vacicheck (of hoe het apparaatje dan ook mag heten) gedaan en dan komen er stripjes uit met stipjes. Die stipjes geven aan voor welke ziekte er nog antistoffen zijn en 1 test is (bij Tannetje en Any Animal) gewoon voor de 3 gangbare ziektes. Er wordt niets opgestuurd naar een lab ofzo, dus als jou dierenarts elke ziekte apart rekent, weet ie of niets van titeren, of hij naait je waar je bij staat.
Door Too
#3082854
Wanneer een da t bloed opstuurt naar een lab kom je idd wel op zon bedrag
maar de vaccicheck van nml health, waar hier over gesproken wordt is niet zo duur en kan je da gewoon in eigen huis uitvoeren
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3082904
Gisteren onze twee honden laten titeren bij Tannetje en ze mogen allebei drie jaar wegblijven. Baiko is voor het laatst in 2011 geënt en Charlie in 2012. Kosten: 2x €37,50 plus een autorit van een uurtje. Dat heb ik er graag voor over. Ik heb het er ook met mijn DA over gehad, ook bij haar zou het meer kosten en gaf ze eerlijk toe er niet veel vanaf te weten. Als ze zou titeren zou ze het in overleg met Tannetje doen. Maar de kosten zouden dan veel hoger zijn omdat zij het ook naar het lab zou moeten sturen. En daarbij kreeg mijn DA een heel ander advies van de farmaceut: een titer kan over een paar weken alweer heel anders zijn.... .... dus beter was het om te enten..... . zei de farmaceut.
Maar mijn DA is daar heel open en begripvol in en begreep goed dat ik het bij Tannetje liet doen.
Door Too
#3082930
Plan een leuke dag, lang weekend, korte vakantie in de omgeving van een titerende dierenarts. . .  :D
Tannetje zit op de Veluwe, An Animal vlak bij t strand en de duinen er zijn er vast nog meer op mooie lokaties
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door