Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#3082674
Gisteren en eergisteren is Yrsa bevallen van 9 pups.

Het was een horrordag.. maar nu gaat het goed met de 7 pups die nu heerlijk bij mama liggen

(foto's volgen)
Gebruikersavatar
Door nova
#3082682
Jammer dat het er 2 niet gehaald hebben ,maar  gefeliciteerd met je 7 puppenkinders.  Hoop dat je nu kunt gaan genieten na de horrordag 
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#3082846
Yrsa was echt giga dik waardoor ze enorm beperkt was in haar beweging.. en dus ook met moeite de weeën kon opvangen/kracht zetten. Daardoor bleef pupje 1 hangen in het geboortekanaal met 2 pootjes erbuiten... Met veel moeite lukte het me om de beide pootjes zo te kunnen vastpakken om tijdens de wee de pup naar buiten te begeleiden.
Pup 2 werd buiten geboren maar had een handdoek bij me dus dat was geen verrassing.. Pupje 3 hetzelfde verhaal als pupje 1 allleen had ik nu alleen het staartje en kon ik na een paar keer proberen de pootjes zo draaien dat die er ook uit konden.
Pupje 4 werd weer buiten geboren zonder dat er een wee was en die lag ineens in een hoopje bladeren.
De weeën die Yrsa had waren echt heel erg krachtig maar toch kostte het haar een 8-10x persen voordat de pup er was en dat kost heel veel kracht en dan was rondlopen voor haar het gemakkelijkst... heel erg fijn in een klein huiskamer met nog 2 andere heel nieuwsgierige honden.
En toen kwam er bijna 4 uur rust... Ze heeft een flinke poos geslapen en toen begon het verhaal weer .. Ondanks dat de puppen van flink formaat zijn gaf het Yrsa maar geen bewegingsruimte ook al waren er al 4 uit.
Pupje 5 kwam eruit en gleed niet goed door omdat de nageboorte niet mee kwam en dus zat hij met zijn lijf erbuiten maar zijn navelstreng nog vast in Yrsa, Weer in een wee heel voorzichtig  in Yrsa de navelstreng losgemaakt, Dit ging bij deze pup goed maar bij pupje 7 liep dat dus fout af en overleed hij in mijn handen
Pupje 6 werd midden in de kamer geboren en die werd "normaal" geboren
Pupje 7 zie pupje 5
Pup 8 kwam nadat er piton gespoten is en kwam snel te wereld maar Yrsa was nog best van slag door de dood van pupje 7 dat ze heel erg bezitterig werd.. totdat ze zag dat zij het wel goed deed en ze ontspande weer.
Toen 3 uur later nogmaals piton gespoten omdat er niets meer gevoeld werd en er op de echo 7-8 puppen gezien waren.
Rond 22.30 uur (dus anderhalve dag verder) kreeg Yrsa weer weeën en werd er een pup geboren van ruim 500 gram die half vergaan was.. Hierna knapte Yrsa snel op maar dat was van korte duur.. Rond middernacht zaten we bij de dierenarts omdat Yrsa een bloeding had en was ik toch wel even heel erg bang om haar te verliezen. Op de echo waren gelukkig verder geen rare dingen te zien en toen op de rontgen ook geen botdeeltjes meer te zien was is er nogmaal piton gespoten door de dierenarts in een grotere hoeveelheid zodat de baarmoeder snel zichzelf dichttrok en de bloeding zou stoppen. Dit gebeurde gelukkig ook erg snel en je zag Yrsa opknappen..

De eerste pup is woensdag 4 maart geboren rond de middag en de laatste dus donderdagavond 22.30 uur...  Nu is het dus ook te snappen waarom er zoveel persweeën nodig waren om de puppen geboren te krijgen. 
Door miik
#3082885
Ja... zoiets hoop je niet voor je teefje... maar ben blij dat het nu weer goed gaat met haar en de pupjes !
Door Lizzy
#3082938
Wow. Ja, dit is wat je noemt een loeizware bevalling... Pfft. Nou, ze heeft het gered, haar 7 puppen maken het goed: uitrusten, uithuilen en daarna genieten :-*

Fijn dat je je verhaal met ons deelt :-*
Door Jantina
#3082980
ooh vreselijk joh. Net als Yrsa zal jij ook gesloopt zijn! Ik hoop dat je verder een prachtige, onbezorgde kraamtijd mag hebben!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door