Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3082377
Door social media worden er helaas veel malloten op het idee gebracht ook ergens spons neer te leggen. Maar ja, door te delen weten hondenbezitters ook waar je beter niet kunt lopen en waar het (nog) veilig is. Maar ik denk wel dat social media er een grote bijdrage aan heeft geleverd dat het nu in alle hoeken van het land opduikt.  :-X
Door Lizzy
#3082381
Els&Flow schreef: Door social media worden er helaas veel malloten op het idee gebracht ook ergens spons neer te leggen. Maar ja, door te delen weten hondenbezitters ook waar je beter niet kunt lopen en waar het (nog) veilig is. Maar ik denk wel dat social media er een grote bijdrage aan heeft geleverd dat het nu in alle hoeken van het land opduikt.  :-X
PLUS HEEL ERG 1  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door Martine-Tom
#3082391
Lizzy schreef: PLUS HEEL ERG 1  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+2!

Zorg er gewoon voor dat je voorzichtig bent met je eigen hond en stop met het delen van dit soort berichten.
Tom mag nooit iets van straat eten, niet voor, niet tijdens en ook niet na een eventuele melding.
ALs iedereen nou eens stopt met in paniek schieten en stopt met het delen van dit soort berichten en gewoon goed op je eigen hond past komt het vast allemaal goed.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3082396
fijn dat jou Tom nooit iets van straat eet, maar hier wordt er wel degelijk gesnackt. En ik kan het niet altijd voor zijn.............. brood voor de eendjes dat zo leuk op het gras wordt gegooid ipv in het water enzo........... kattenkeutels zijn ook populair net als zwanenkeutels, maar ik kan niet altijd zien of het dat is wat ze naar binnen werken............ :-\
Door Martine-Tom
#3082400
Dian schreef: fijn dat jou Tom nooit iets van straat eet, maar hier wordt er wel degelijk gesnackt. En ik kan het niet altijd voor zijn.............. brood voor de eendjes dat zo leuk op het gras wordt gegooid ipv in het water enzo........... kattenkeutels zijn ook populair net als zwanenkeutels, maar ik kan niet altijd zien of het dat is wat ze naar binnen werken............ :-\
Ja en daar moet je dus altijd alert op zijn lijkt mij, niet alleen omdat er een of andere melding komt, toch?
Ik ben me er van het begin af aan bewust van geweest dat er dit soort idioten zijn, plus dat ik langs scholen loop waar frikandelbroodjes met saus en chips enzo liggen, en dat wil ik gewoon niet hebben dat ie eet...dus ben daar heel streng op geweest.
Overigens pakt ie af en toe wel wat op..en loopt dan met dikke wangen en een blik van "wasnt me!" rond, ik vraag hem te lossen en dat doet ie gelukkig ook.

Dat niet elke hond zo is ben ik me van bewust, maar je alertheid en gedrag zou niet afhankelijk moeten zijn van dit soort meldingen, en als je ziet dat je hond iets eet en vlakdaarna ziek word ga je toch wel naar een da lijkt me...ook daarbij helpt dit soort meldingen niet mag ik hopen, dat iedereen met een zieke hond na het eten van iets naar de da gaat.

Op dit moment is er zo'n wildgroei aan meldingen, ergens moet het ophouden lijkt mij, nu worden alleen maar grapjassen op ideeen gebracht.
Sociale mediazijn af en toe best gevaarlijk...
Gebruikersavatar
Door Dian
#3082491
ik woon met letterlijk voor de deur op woensdag en donderdag en vietnamese loempiaboer, een visboer op dinsdag en op zaterdag. Als die weg zijn, denk je dat ze niet willen zoeken naar iets eetbaars, mag niet van mij, maar ja, soms gaan er anderen met hen uit. Hangjeugd die elke avond ongeveer hier zit en die je door de chips kunt volgen als kleinduimpje, ze komen zelfs bij ons in de lift. Een wijk met jonge kinderen waar ik in het park zelf zie dat er door het kind brood voor de eendjes wordt gestrooid, tot er teveel eendjes uit het water komen........... dan is het brullen, eendjes weer in het water en mijn jongens die, als ze de kans krijgen, de eendjes wel helpen. Of mensen die hun pan met rijst in het gras leegkiepen. Zie ik 's avonds niet altijd dat er rijst ligt, valt niet op in het donker............. en Laddy zit graag te poepen onder de bosjes, dat hij er wel eens smakkend onder vandaan komt, is het leed al geschied. Weet ik veel wat ie daar gevonden heeft??
Laatst gewijzigd door Dian op do 05 mar 2015, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3082496
Dian schreef: ik woon met letterlijk voor de deur op woensdag en donderdag en vietnamese loempiaboer, een visboer op dinsdag en op zaterdag, een wijk met jonge kinderen waar ik in het park zelf zie dat er door het kind brood voor de eendjes wordt gestrooid, tot er teveel eendjes uit het water komen........... dan is het brullen, eendjes weer in het water en mijn jongens die, als ze de kans krijgen, de eendjes wel helpen. Of mensen die hun pan met rijst in het gras leegkiepen. Zie ik 's avonds niet altijd dat er rijst ligt, valt niet op in het donker............. en Laddy zit graag te poepen onder de bosjes, dat hij er wel eens smakkend onder vandaan komt, is het leed al geschied. Weet ik veel wat ie daar gevonden heeft??
Daar gaat het ook nietom  ;)

Als je ziet dat ie smakkend terugkomt, en een uur later begint ie te projectielkotsen ofzo...dan leg je toch de link tussen dat eten wat ie deed en bel je de da toch? Ongeacht of je een melding voorbij hebt zien komen van gif in het bewuste park, als ze iets eten wat niet de bedoeling is, en vlak daarna worden ze ziek ga je naar de da denk ik....daar heb je die meldingen niet voor nodig  :)

Op dit moment lijkt het erop dat iedereen zich gek laat maken, en al die meldingen maken het daar niet beter op, uit mijn eigen ervaring met een vergiftiging van honden hier in de buurt vorig jaar (2 overleden en 1 kritiek maar heeft het overleefd, leek op iets van accuzuur, honden waren inwendig verbrand) vertrouw ik op de tamtam, die gaat snel genoeg (mond tot mond dus) en daarbij ook verifieerbaar omdat ik de namen van de honden meekreeg en dus de eigenaren kenden en aan kon spreken, dat is voor mij belangrijker dan een vage melding op fb.
Maar goed, ook daarbij brak de pleuris uit hier, en in tijd van niks waren er wel 10 honden dood 20 gewond en 12 vindplekken...wat dus gewoon echt niet waar was.
Gebruikersavatar
Door CorinaM
#3082641
even een nieuwsgierige vraag, die mij wel bezighoudt sinds de sponzenkwestie. Onze honden hebben toch een andere (betere?) vertering, veel sterker dan honden die met brokken gevoerd worden? Blijft zo'n spons dan wel heel in de maag? Of wordt dat onmiddellijk verteerd. Het zou wel super zijn als dat zo is. Zoveelste bewijs dat rauw voeren beter is... Ik ben heel benieuwd!

Dank alvast,
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3082748
CorinaM schreef: even een nieuwsgierige vraag, die mij wel bezighoudt sinds de sponzenkwestie. Onze honden hebben toch een andere (betere?) vertering, veel sterker dan honden die met brokken gevoerd worden? Blijft zo'n spons dan wel heel in de maag? Of wordt dat onmiddellijk verteerd. Het zou wel super zijn als dat zo is. Zoveelste bewijs dat rauw voeren beter is... Ik ben heel benieuwd!

Dank alvast,
Een spons zet uit inde maag door de maagsappen die erbij komen. Daarnaast heeft de hond dorst en zal gaan drinken met alle gevolgen van dien. Het zal afhangen van de grote van de spons of het stuk wat de hond op heeft gegeten, maar spons (en dat geld ook voor purschuim) zet dus uit door maagsap.
Gebruikersavatar
Door CorinaM
#3082933
Dag Els,

Dank je voor je antwoord! Ik snap dat zo'n spons uitzet in water. Maar ergens heb ik ooit gelezen dat het maagsap van honden die BARF gevoerd worden veel sterker is -zuurder. Daardoor is een hond ook in staat om botten te verteren. En daarom vroeg ik me af of onze honden toch met het sponzenverhaal net zo kwetsbaar zijn als honden die alleen maar brokken te verteren krijgen. Purschuim is natuurlijk echt mega troep; want dat zet uit en wordt vervolgens keihard :( Blijft een vraag wat iemand die zoiets doet bezielt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door