Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3082359
Vannacht hebben we een feestje gehad. Ik was helaas niet uitgenodigd, terwijl ik wel voor het eten had gezorgd. Het was een muizen feestje.
Ze hebben in de kas alle tuinbonen en peulen opgegeten die ik zo netjes had gezaaid. Alle zaaibakken hebben ze overhoop gehaald. Van de 200 zaden (100 tuinboon en 100 peulen) heb ik er nog 12 teruggevonden. Vandaag maar weer opnieuw gezaaid. De bakken op schragen gezet en zo goed mogelijk afgedekt. Nu maar hopen dat het goed gaat
Ik weet dat er veel muizen zijn op het ogenblik, maar dit had ik toch niet verwacht. Dit had ik ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik hoop dat ze allemaal buikpijn hebben. De vreetzakken.
Door BusKay
#3082375
Dat gaat goedkomen in die kas.... ik weet het zeker!!  :boxing: :boxing: :boxing:
Door Lizzy
#3082382
Lida. S schreef: Vannacht hebben we een feestje gehad. Ik was helaas niet uitgenodigd, terwijl ik wel voor het eten had gezorgd. Het was een muizen feestje.
Ze hebben in de kas alle tuinbonen en peulen opgegeten die ik zo netjes had gezaaid. Alle zaaibakken hebben ze overhoop gehaald. Van de 200 zaden (100 tuinboon en 100 peulen) heb ik er nog 12 teruggevonden. Vandaag maar weer opnieuw gezaaid. De bakken op schragen gezet en zo goed mogelijk afgedekt. Nu maar hopen dat het goed gaat
Ik weet dat er veel muizen zijn op het ogenblik, maar dit had ik toch niet verwacht. Dit had ik ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik hoop dat ze allemaal buikpijn hebben. De vreetzakken.
Wat een etters! Ik hoop ook dat ze buikpijn hebben! En zet de kat (of die van de buren) in de kas :biggrin2:
Door Lida. S
#3082385
Lizzy schreef: Wat een etters! Ik hoop ook dat ze buikpijn hebben! En zet de kat (of die van de buren) in de kas :biggrin2:
Ik ben bang dat mijn honden dan een feestje hebben, en 1 kat voor 7 honden is niet eerlijk
Door Lida. S
#3082393
Lil schreef: Er zijn muizenvangende honden!
Denk je dat de zaaibakken dat overleven?
Door Lil
#3082395
Lida. S schreef: Denk je dat de zaaibakken dat overleven?
Ehhhh hond die nergens opspringt?

Mmmmm kansloos vrees ik.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3082405
Vrees dat er met het mooie weer in aantocht nog een muizenexplosie zal volgen  :-X
Gebruikersavatar
Door Sher
#3082411
Noortje zou er ook een feestje van maken, ze is alleen niet altijd zo voorzichtig met andermans spullen. Misschien zijn muizen dan toch minder destructief.  :P
Door smulpaap
#3082416
Mijn smurf weet er ook wel raad mee  :biggrin2:
We hadden eens muizen in de schuur , ze waren snel vermoord

Maar dat is bepaald geen feestje Lida  >:(
Door lianneke
#3082428
Weet je zeker dat het muizen zijn? Wij hebben ook last van vraatzuchtige beesten, muizen maar ook wezels, marters en bunzings.  Onze eieren in het kippenhok zijn ook regelmatig pleite.
Door Lida. S
#3082447
lianneke schreef: Weet je zeker dat het muizen zijn? Wij hebben ook last van vraatzuchtige beesten, muizen maar ook wezels, marters en bunzings.  Onze eieren in het kippenhok zijn ook regelmatig pleite.
Het krioelt hier van de muizen. In huis en in de schuur hebben we er weinig last van. Mijn honden willen ze ook wel vangen, vooral Blacky kan (net als een kat) rustig een uur blijven loeren tot de muis weer te voorschijn komt. Wezeltjes hebben we ook (mijn krielkipjes hadden geen lang leven hier). Ratten zijn er natuurlijk ook, mevrouw/meneer vos weet hier ook de weg. Marters en bunzings heb ik nog niet gezien. Misschien dat die op afstand blijven door de honden, want die dulden geen andere beesten op het terrein.
Maar dit waren echt muizen. De keutels zijn het bewijs. Het grasveld is ook  een gatenkaas, allemaal muizenholletjes. Dezelfde gaten zitten in de kas. Ik heb de tuinslang erin gehangen, en laat de gangen nu vol met water lopen.
Vorig jaar werd er wel wat geknabbeld aan laaghangende komkommers, tomaten, aubergines ed, De aardbeien werden ook opgegeten en ik zag ook wel eens een paar muisjes, maar dit slaat alles. Ze hebben echt alle potjes ( wc rolletjes) open gekrabbeld, en de bonen opgegeten/leeggegeten. De velletjes hebben ze laten liggen. Net ben ik nog even wezen kijken. Alles ziet er nu nog goed uit. Ik denk dat de muisjes nog steeds aan het uitbuiken zijn
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door