Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dogofamilie
#3081784
Hoi hoi ben een tijdje afwezig geweest,door omstandigheden.
Maar wil graag weten of hier mensen zijn die de afgelopen maand nog vlees hebben besteld bij slagerij west.wij hebben afgelopen zondag een levering gehad en sinds maandag zijn de honden vreselijk aan het ontlasten.ze hebben bijna elk uur ontlasting tot wel drie vier maal per ronde.de ontlasting is welliswaar vast een beetje kleiachtig,maar dit is zo veel.
Is dit bij iemand hier bekent.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3081818
Zit er misschien een diersoort tussen die je eerder niet voerde?
xavi krijgt van lam en geit kleiachtige ontlasting en poept dan ook gerust 3 keer per uitlaatronde.. alsof het amper verteerd.
Gebruikersavatar
Door djano
#3081823
Nee is niet nieuw voor ze. Ze hebben momenteel 3 tot 4x ontlasting in t uur.. :-\. niet goed dus! Wij hebben de nvwa gebeld. Wat zij ons vertelde dat slagerij west al meerdere meldingen heeft. De aard van de meldingen mocht ze niet vrijgeven. Maar wel liet ze ontvallen dat het niet goed was en dat de klachten inmiddels zijn doorgezet naar de inspectie. Ook wij hebben een klacht in gediend en slagerij west daarvan op de hoogte gebracht gezien we nu voor 170 euro vlees hebben liggen die we dus niet meer kunnen en willen geven...
Laatst gewijzigd door djano op wo 04 mar 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3082112
weet je zeker dat het aan het vlees ligt? niet om ze in bescherming te nemen, als het niet goed is moet er iets aan gedaan worden. Maar honden kunnen heeeeeeel veel hebben. Zijn van nature aaseters en worden niet zo snel ziek van slecht eten. 4x per uur poep/diarree lijkt me eerder een virus. en kleiachtige poep duidt juist op teveel bot.
Door Too
#3082169
Mag ik je vragen hoe lang je nu vers voert of je voorheen brok voerde
en of je in die tijd diarree ook weet aan de voeding?

T staat er een beetje bot misschien maar t zou ook heel goed een virus kunnen zijn, toch?

Als er iets niet deugt bij een bedrijf dan moet daar wat aangedaan worden hoor  dat ben ik met je eens.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3082215
Eind februari een bestelling gehad van SW, is niets mis mee.
Ik voer overigens Barf, dus geen gemalen producten.
Gebruikersavatar
Door djano
#3082219
Allemaal altijd op vers gezeten en nee geen virus gisteren al met de da gesproken en gezien. Dr wordt aangegeven dat ze niet op de lijst van het nvwa dus is ook niet gecontroleerd vlees. Iets wat toch heel belangrijk is. Buiten dat zijn er dus al meerdere meldingen gedaan over slagerij west. Ik heb ze een mail gestuurd maar tot heden heb ik nog geen antwoord wat ik totaal niet netjes vind maar we zijn wel 170 euro lichter met een vriezer vol vlees wat we niet kunnen en willen geven want we gaan geen risico lopen.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3082224
Ik voer al heel lang vanalles van slagerij West en heb nog nooit een probleem gehad ermee . Wist niet dat da's lijsten bijhouden van vleesleverenciers en hoe het er zit met controles .
Lijkt me sterk trouwens ongekeurd vlees aangezien ze ook een winkel zijn
Laatst gewijzigd door Sigbrid op do 05 mar 2015, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3082241
djano schreef: Nee is niet nieuw voor ze. Ze hebben momenteel 3 tot 4x ontlasting in t uur.. :-\. niet goed dus! Wij hebben de nvwa gebeld. Wat zij ons vertelde dat slagerij west al meerdere meldingen heeft. De aard van de meldingen mocht ze niet vrijgeven. Maar wel liet ze ontvallen dat het niet goed was en dat de klachten inmiddels zijn doorgezet naar de inspectie. Ook wij hebben een klacht in gediend en slagerij west daarvan op de hoogte gebracht gezien we nu voor 170 euro vlees hebben liggen die we dus niet meer kunnen en willen geven...
2 profielen?

Ik krijg hier een beetje raar gevoel van, wat heb je precies besteld? Wat zijn ze gewend te eten? Wat heeft de da gecontroleerd om zeker te weten dat het geen virus is?
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3082243
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo'n grote slagerij als sw niet op 'de lijst' staat. zij zijn gewoon een slachterij, ook voor humane consumptie. slagerijen worden zeer geregeld bezocht zonder aankondiging voor inspectie.
en een dierenarts die je weet te vertellen dat er meldingen over dit bedrijf zijn, lijkt  me vreemd. welke dierenarts is dat? die moet namelijk wel heel pro vers zijn om meldingen in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3082246
Lizetta schreef: ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo'n grote slagerij als sw niet op 'de lijst' staat. zij zijn gewoon een slachterij, ook voor humane consumptie. slagerijen worden zeer geregeld bezocht zonder aankondiging voor inspectie.
en een dierenarts die je weet te vertellen dat er meldingen over dit bedrijf zijn, lijkt  me vreemd. welke dierenarts is dat? die moet namelijk wel heel pro vers zijn om meldingen in de gaten te houden.
Dat bedoel ik dus , ook vlees voor humane consumptie . En dat zou niet gekeurd vlees zijn ? Nee lijkt me een heel sterk verhaal aangezien de regels en controle daarop streng zijn 
Door slagerijwest
#3082260
Beste barfers,

Krijg vandaag een mail van een vaste klant die wekelijks zijn barfvlees komt halen bij ons en die hier ook altijd op het het forum aanwezig is, die vertelde mij over deze topic die is geopend. Wil hierbij mijn verhaal doen, alles wat wij in onze winkel verkopen, pensen, longen, harten, lever , diverse vleessoorten wat zowel door de barfers als de normale consumenten te koop wordt aangeboden is allemaal goedgekeurd voor verkoop, we verkopen dus geen categorie 3 afval in ons winkel. De nvwa is 2 weken geleden bij ons op bezoek geweest en alle nodige papieren waar we ons vlees vandaan halen is aan hun overhandigd hierbij is gebleken dat we uitsluitend ons vlees hebben van diverse slachthuizen waar streng toezicht wordt gehouden door de dierenartsen, snap dus niet hoe de hond ziek kan worden van het vlees wat door u is ingekocht. Een heel raar verhaal. Nogmaals alle vlees wat wij inkopen is geheel legaal en zowel voor honden als voor de consumenten geschikt voor verkoop.

Zijn er vragen of opmerkingen. Graag mailen naar [email protected]
Gebruikersavatar
Door djano
#3082294
Afzonderlijke profielen omdat wij samen t vlees hebben besteld. Buiten dat heeft t nvwa dat mij gemeld en niet mij da!  waarom wordt er door de nvwa dan vermeld dat jullie al bekend zijn dat er al meerdere meldingen liggen?
Mijn da heeft overigens totaal geen problemen dat mijn honden  op vers zitten zolang je maar op de juiste manier doet ;)
Laatst gewijzigd door djano op do 05 mar 2015, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3082301
Martine-Tom schreef: 2 profielen?

Ik krijg hier een beetje raar gevoel van, wat heb je precies besteld? Wat zijn ze gewend te eten? Wat heeft de da gecontroleerd om zeker te weten dat het geen virus is?
dit is toch een legitieme vraag: wat is er onderzocht en wat was de uitslag, jullie/jij komen hier om je verhaal te vertellen wij willen graag wat meer details....
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3082303
Dus jou honden zijn ineens aan de schijterij en die van dogofamilie ook ( 2 verschillende personen dus en andere honden en samen bestelling  gedaan)
Ik ben dan nog steeds benieuwd hoe je da kan stellen dat het aan het vlees van SW ligt .
Ik denk nog steeds aan een virus , zekere aangezien er In het hele land momenteel veel virussen rondwaren onder de honden waaronder zelfs parvo op dit moment . Zou dus toch deze toparts daar eens op laten testen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door