Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door xmonii
#3082039
Hallo allemaal,

Een vriendin vroeg mij, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn hond gespierder wordt? Het gaat om een Rottweiler teefje van een jaar, zeer slechte start gehad en behoorlijk gevoelig op d'r darmen/buik. Ze voert de hond vers (Daily meat aangevuld met smuldier) ongeveer 1,5 kg per dag.  Ze wandelen veel, fietsen zijn ze aan het opbouwen en ook balletje gooien is een grote favoriet van deze dame.

Dus bij deze, hebben jullie tips voor haar? Ik ben heel benieuwt!
Door Lil
#3082064
Hoogwaardiger vlees voeren. Hier vallen ze af van die merken.

Verder rustig aan doen, niet te actief (wel dat hond goed de energie kwijt kan natuurlijk).
Door tessa
#3082065
Daily meat en smuldier zijn niet de beste merken kvv. Ik zou voor een betere kvv gaan of zelf gaan samenstellen.  Verder regelmatig bewegen,  fietsen en straks weer laten zwemmen. Ook van spelen met andere honden krijgen ze mooie spieren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3082146
En geduld hebben. Een hond van een jaar met een slechte start heeft tijd nodig. Oscar was 1 toen hij bij ons kwam en broodmager. Hij kreeg ook 1,5 kilo per dag, maar kwam niets aan. Tot een ruim jaar later, toen zag je het ineens komen. Dus rustig aan, het beestje groeit nog, is herstellende en krijgt zo te horen meer dan genoeg beweging om de huidige energie weer aan kwijt te raken. Ik zou de beweging toch ook goed in de gaten houden of het niet té is.
Door smulpaap
#3082158
Ik begrijp dat deze hond een slechte start heeft gehad .

Wat ik me afvraag . Hoe zat dit t.av. beweging ?

De hond kan nl veel te veel beweging hebben gekregen
Of juist veel te weinig .

En dit is een wat zwaarder gebouwd ras , waar je naar mijn mening verantwoord mee om moet gaan t.av beweging en de opbouw hiervan .
Ik zou in dit geval niet op eigen houtje gaan beginnen . Maar de hond eerst eens laten zien bij een goede fysiotherapeut voor dieren of een osteopaat .
Die kunnen een prima advies geven .

Stel , deze hond heeft te weinig beweging gehad , dan kan zo,n hond gevoelig(er) zijn voor blessures bij verkeerde belasting .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door