Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3081785
Is de chiwawa een gezond ras? Ik bedoel niet de tea cup, maar de gewone.
Door Martine-Tom
#3081792
Chihuahua  :P

Betrekkelijk gezond, PL is wel iets om goed op te letten. En ik vind gedrag wel iets om op te letten, het zijn zelfzekere en slimme hondjes, maar om me heen zie ik steeds meer nerveuze chitjes en echt overmatige blaffers, dus als je er 1 zou willen, goed uitzoeken of ze ook een beetje leuke karaktertjes fokken.
En ze hebben snel last van hun bloedsuiker, denk dat je met versvoer daar een stuk minder last van hebt, maar ze kunnen dus niet zomaar een dagje vasten  ;)
Door BelleFae
#3081793
Een goede chihuahua wel ja.

Mijn hondjes hebben nog nooit iets met bloedsuiker oid gehad, stevige pootjes en knietjes en zijn gewoon kerngezond. Alleen de gebitjes zijn niet van elke chihuahua even goed, helaas.

Mijn chihuahua's komen van goede fokkers en heb ik met zorg uitgezocht.
Het zijn zeer open en vriendelijke hondjes maar komen ook uit goede ouders en lijnen. Ze zijn sociaal, begroeten iedereen enthousiast, knuffelen met iedereen en zijn ontzettend stoer en sportief.

Ze zijn wel heel erg pittig.. Het goed opvoeden van een Chihuahua valt niet altijd mee en de meeste zijn heel erg fel naar andere honden.
Ik ben met Isa inmiddels zo ver dat ze andere honden aan de lijn negeert, gelukkig. Maar het zijn pittige hondjes.
Door Martine-Tom
#3081796
Puur nieuwsgierig, zijn ze getest op PL?
Tom is 3/4e chi en hij blijkt enkelzijdige PL1 te hebben, met krachttraining klachtenvrij gelukkig  :)

Tom word tegenwoordig ingezet als chi-sosjalizer  :D Hij vind ze helemaal geweldig en ze mogen alles, 1 eigenwijs geval wat altijd tegen andere honden aan het keffen was heeft doordat Tom hem leuk bleef vinden geleerd hoe hij kennis moet maken met andere honden, echt zo gaaf om te zien dat ie nu met hondjes kan spelen  :)

En idd, pittige en intelligente hondjes, grote hond in klein jasje  :)
Door BelleFae
#3081798
Martine-Tom schreef: Puur nieuwsgierig, zijn ze getest op PL?
Tom is 3/4e chi en hij blijkt enkelzijdige PL1 te hebben, met krachttraining klachtenvrij gelukkig  :)
De ouders zijn van beide hondjes officieel PL vrij bevonden. Mijn chihuahua's heb ik niet officieel laten testen, daar zie ik de meerwaarde niet zo van in als ze geen klachten hebben en ik er niet mee ga fokken. Mijn dierenarts heeft wel eens gevoeld en het zit heel stevig in elkaar. Ik weet dat dat geen garantie is of een goede test. Daarom zeg ik ook stevige pootjes, niet dat ze geen PL hebben.
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3081822
Mijn chihuahua komen niet van een erkende fokker.
Ik heb gelukt gehad met die 2 van mij want ze zijn super gezond.
Een ding wat wel veel voorkomt bij chihuahua's is reverse sneezing.
Is niks om je zorgen om te maken.
Was mijn onwetendheid, door forums heb ik veel bij geleerd.
Zijn inderdaad grote honden in een klein jasje.
Ze zijn super slim en leren snel.
Je moet wel consequent blijven met opvoeden net zoals bij alle honden
Ik zou me geen betere honden kunnen wensen.
Door tt-tjes
#3081843
Hier in de buurt lopen er meerdere. Een paar er van zijn idd hele leuke sociale hondjes, maar die van mijn buren is een vreselijke keffer, super onsociaal, probeert alle honden te bijten maar is eigenlijk alleen maar bang.
Die is in zijn puppie tijd niet verder gekomen dan de tuin. Nu gaat hij mee aan de riem maar kan dat niet aan. Ook van mensen is hij bang, maar probeert ze wel in de enkels te bijten als ze weg lopen.
Door Esther Q
#3081886
Om de een of andere reden dacht ik dat de chiwawa vol zat met medische problemen, maar dat is dan dus niet zo?
Door Lil
#3081914
ik ken er met syngromelia (of is dat alleen bij hele kleine?)
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3082178
Ik weet zeker als je een chihuahua bij een erkende fokker vandaan haalt ze een stuk gezonder zullen zijn dan bij een broodfokker vandaan.
Door Esther Q
#3082264
Lil schreef: ik ken er met syngromelia (of is dat alleen bij hele kleine?)
Ik denk het ja, dat kwam ergens voorbij bij de hele kleine.

Ik vind dat ze van die uitpuilende oogjes hebben, of lijkt dat maar zo?
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3082270
Boeffie Blafmans schreef: Ik denk het ja, dat kwam ergens voorbij bij de hele kleine.

Ik vind dat ze van die uitpuilende oogjes hebben, of lijkt dat maar zo?
Vind ik ook zo lijken.
Daarom ben ik blij dat die van mij net over de 3 kilo en bijna 3,5 kilo wegen.
Kleiner zou ik zo ook echt niet willen.
Door Esther Q
#3082281
AntjeNalaSimba schreef: Vind ik ook zo lijken.
Daarom ben ik blij dat die van mij net over de 3 kilo en bijna 3,5 kilo wegen.
Kleiner zou ik zo ook echt niet willen.
Is dat zo'n beetje hun maximale grootte?
Door Lil
#3082282
Boeffie Blafmans schreef: Ik denk het ja, dat kwam ergens voorbij bij de hele kleine.

Ik vind dat ze van die uitpuilende oogjes hebben, of lijkt dat maar zo?
Degene die de aandoening hebben, hebben zeer uitpuilende oogjes vind ik. Wegen denkelijk ook geen 3 kg, want zijn 1/3 van mijn kat wat formaat betreft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door