Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3079505
Afgelopen zomer ontdekte ik dat Mucho tegen een aantal diersoorten niet goed kon. hij wreef toen veel over neus/oor. via bioresonantietest kwam daar eea uit, oa paard/konijn/geit. Toen ik hiermee gestopt ben, ging jeuk over. Wel had hij last van zijn maag/darmen door periode van metacam gebruik.

Ik ben in deze tijd heel langzaam (maar soms toch te snel) dingen gaan toevoegen en alles gaan noteren wat hij krijgt.

Vanaf november kreeg hij bv hertorgaan erbij, naast dingen als haas/kalkoen/eend/gans.

Vanaf januari is er hertenspiervlees bij gekomen. Begin februari ging hij weer jeuken over zijn kop, en kreeg hij ontstoken ogen, ongeveer een week, erna nog wat uivloeing. Ben gestopt met het hertenspiervlees en de orgaan omdat ik dat als laatste toegevoegd had, en ik met name gezien de jeuk over zijn neus/oor dacht aan reactie op voer.

Sinds  een goede  week krijgt hij geen hert meer, en is jeuk veel minder. Gisteren klein stukje spiervlees gegeven, en vandaag ooguitvloeing uit zijn oog....

Tja...een en een is niet gelijk twee, maar zou dit idd aan de hert kunnen liggen?

Alleen...ik verbaas me wel dat hij op de orgaan niet gereageerd heeft...zou er nog verschil in orgaan (zat in mix, hertenier/eendhart/kalkoenlever, dus maar 3%) en spiervlees kunnne zijn?

Voorlopig denk ik dat ik het op deze manier maar moet zien te ondervinden...even niets anders geven week, dan kijken hoe het gaat, en erna een keer hertenier geven, reactie bekijken, en dan weer een keer hertenvlees....

Of zou het toeval zijn en mogelijk een atopische reactie? Frappant genoeg had ik gisteren buiten ook last van tranende ogen (hazelaar?)

Iemand nog tips?
Door sella
#3081698
Het lastige is buiten bloeit er ook alweer van alles.
Ik ben erg allergisch voor bomen die in februari bloeien en heb dan dikke rode tranende ogen en veel jeuk aan de neus.
Dat maakt jeuk zo moeilijk, is het alleen voer, of zijn er ook externe factoren.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3081753
Ja dat klopt. Daarom maar  op deze manier. Paar keer hert en dan niets en weer kijken wat er gebeurt. Dat hij nu weer over ging geven ma paar dagen beetje hert nier en paar dagen al wat gras eten voorspelt echter niet veel goed. Die jeuk aan neus daarbij doet toch wel vermoeden dat hert de boosdoener is. Maar lastig blijft het.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3082132
Papalou schreef: Ja dat klopt. Daarom maar  op deze manier. Paar keer hert en dan niets en weer kijken wat er gebeurt. Dat hij nu weer over ging geven ma paar dagen beetje hert nier en paar dagen al wat gras eten voorspelt echter niet veel goed. Die jeuk aan neus daarbij doet toch wel vermoeden dat hert de boosdoener is. Maar lastig blijft het.
Weet je zeker dat het beide echt hert is, en niet ook ree?
Hope bijvoorbeeld kan wel tegen ree maar absoluut niet tegen hert, en ze mikken het nogal eens door elkaar.
Door sella
#3082174
Goed dat je dat even zegt Marlous, Buffel kan idd ook prima tegen ree en hert gaat een stuk slechter qua vertering, echt een butlucht uit zijn maag en veel buikpijn.
Het duurde even voor ik zelf de link kon leggen, en nu pas valt het muntje echt.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3083911
Hope schreef: Weet je zeker dat het beide echt hert is, en niet ook ree?
Hope bijvoorbeeld kan wel tegen ree maar absoluut niet tegen hert, en ze mikken het nogal eens door elkaar.
tja...ik heb geen vleesdetermineermachine helaas.....het zou zo maar kunnen....heb het via lijntje hier, komt uit argentinie geloof ik, maar staat echt op herterib, hertevlees...op orgaan staat niets, maar zou hert moeten zijn...

bizar dat geklooi met voedsel ja, dat het niets zou verbazen als wel.

maar goed, ree nog even niet getest, heb ik nog ribben van, nu eerst proberen om het rustig te houden. Oog na orgaan wat prut gegeven, paar dagen. Nog niet helemaal over, terwijl het al een paar dagen geleden is dat hij hert gekregen heeft.

Omdat hij mogelijk ook reageert op diersooprten die hij vaak krijgt wil ik met spiervlees wat meer gaan afwisselen, bot krijgt hij al veel afwisseling in. Komende week eens kijken hoe hij het op zwanenvlees en lamavlees doet, binnekort komt er weer haas aan en kan ik ook konijn proberen.

En dan maar hopen dat reacties beperkt blijven en het beter gaat met buik en alles. Blijft toch wel aanrommelen maar goed, langzaam gaat het wel vooruit, en dat zal wel horen bij de maag/darm problematiek denk ik...
Door ywa100
#3085899
Ik heb net ergens een verhaal getypt bij een hond met jeuk.
Ik ben al jaren bezig met mijn "jeuk"hond.
Kip en rund is een probleem........maar.....nu ben ik erachter dat hij een mijtenallergie heeft.
Vooral jeuk aan kop en oren lijken hier op te wijzen.
Ik gebruik STRONGHOLD druppels (voor in de nek) bij hem, die zijn nl ook tegen mijten.
Ik dacht dus ook eerst dat het alleen aan de voeding lag, niet dus bij hem.
Het is maar een tip!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3086075
Ja, dank voor je tip! Stonghold echter geen optie...

voor mij zijn het toch meerdere dingen. .hou al tijden een logboek bij en das wel handig nu...

De ogen zou idd kunnen door omgevingsiets of mijten, maar ook door voer...kwestie toch van blijven opschrijven en kijken denk ik..
De jeuk echter is nu al 2x vgekomen en weer verdwenen na eliminaterie van iets...eerst was dat konijn, nu hert....echter nu weer jeuk, en vermoeden op kwartel/gans..

Dan de diaree en het overgeven/gras eten..dit is een aantal keer "sporadisch"voorgekomen, maar ook een aantal keer in periode van een paar dagen....bij het sporadisch voorkomen had hij ervoor elke keer iets van hert/lgans/fazant/kwartel gekregen....hert en fazant is inmiddels niet meer in mijn vriezer te bekennen...nu dus maar eens kijken wat er gebeurt als ik gans en kwartel ook weglaat..als de jeuk dan over is, is het wel duidelijk..Ontlasting wordt nu weer beter, maar nog niet helemaal.,..maarja, ook een worm ontdekt dus die eerst uitschakelen en dan verder kijken hoe het gaat...

En het gras eten etc kan ook door te vet voer komen,de verandering van spiervlees of een maag/darmsysteem wat nog niet optimaal werkt...door die periodes vraag ik me ook vaak af of het idd niet iets van IBD is of zoiets...

Ziet er naar uit dat ik gewoon door moet zoeken...over twee weken weer naar Leida Vissee, die gaf vorige keer leaky gut aan, eens kijken of we daar nu verder iets mee kunnen...Gelukkig valt het allemaal nog mee, heeft niet de hele dag jeuk en ogen zijn ook niet meer mega ontstoken, dus hoop dat ik het zo onder controle ga krijgen...
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3088752
ywa100 schreef: Sterkte ermee!
thanx! Oog gaat redelijk..prut al een week niet gezien, nu weer ouderwets opgedroogde zwarte prulletjes, maar dat is niet veel.....jeuk nog een beetje, benieuwd of eea gelinkt is...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door