Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3081628
Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon. Of beter gezegd een smartphone.
Werkelijk niemand lijkt er nog zonder te kunnen en het is een kleine ramp wanneer hij is vergeten of de batterij leeg is.
In 1998, nog maar 17 jaar terug, hadden de meeste mensen nog geen mobiele telefoon en kon men zich niet voorstellen eentje nodig te hebben:


Blijf het grappig vinden hoe enorm de wereld in korte tijd kan veranderen.
Door Esther Q
#3081632
Ja, heel grappig. Ik heb geen iphone, ik heb alleen een oud mobieltje en die gebruik ik nauwelijks. Eigenlijk vooral om met Stef te praten als hij op tocht of training is, mocht er wat zijn. Als ik niet achter mijn computer zit dan heb ik geen internet. In 2008 vertrok ik uit NL en alleen via onze wintergasten heb ik de ontwikkeling van de iphone meegemaakt. Eerste jaren had niemand er een, daarna enkele jaren af en toe iemand en nu iedereen. Ding gaat zelfs mee de douche in voor muziek. Ik was onlangs een dagje in NL en verbaasde me over de stilte in de trein en in de terminal, iedereen zit met zijn iphone, niemand praat nog. Wel aangenaam eigenlijk vond ik :biggrin2: Ik las een boek.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3081633
Grappig hè, ik weet nog heel goed dat ik mijn eerse mobiel kreeg in 2001 en dat ik het een onding vond. Heb je het boek gouden jaren ook gelezen? Dat gaat over denaoorlogse ontwikkeling in Nederland, wat er allemaal veranderd is. Nou ben ik nog niet zo heel oud, maar ik vond het een feest van herkenning en ook goed om er weer eens over na te denken dat we het ondanks de crisis zo slecht nog niet hebben hier.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3081652
Ik had in 1998 al wel een mobiel hoor ! In dat jaar ging ik op 23 jarige leeftijd op mezelf en al voor die tijd hadden ik en mn zusje ( en vele vrienden en leeftijdgenoten ook ) al een mobieltje . Sterker nog ik had alleen mobiel en geen huistelefoon , en zo is het nog altijd
Door Martine-Tom
#3081660
Ik was toen 18 en had er idd ook al 1, in '99 het huis uit gegaan en toen idd ook alleen een mobiel, geen vaste lijn (omdat dat in die tijd nog alleen maar KPN was en hardstikke duur, vaste lijn kwam toen het via internet bellen goedkoper werd).
Door Lil
#3081706
Boeffie Blafmans schreef: Ja, heel grappig. Ik heb geen iphone, ik heb alleen een oud mobieltje en die gebruik ik nauwelijks. Eigenlijk vooral om met Stef te praten als hij op tocht of training is, mocht er wat zijn. Als ik niet achter mijn computer zit dan heb ik geen internet. In 2008 vertrok ik uit NL en alleen via onze wintergasten heb ik de ontwikkeling van de iphone meegemaakt. Eerste jaren had niemand er een, daarna enkele jaren af en toe iemand en nu iedereen. Ding gaat zelfs mee de douche in voor muziek. Ik was onlangs een dagje in NL en verbaasde me over de stilte in de trein en in de terminal, iedereen zit met zijn iphone, niemand praat nog. Wel aangenaam eigenlijk vond ik :biggrin2: Ik las een boek.
Vroeger sleepte ik ook een boek mee in de trein. De telefoon is wel een stuk handiger hihi.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3081733
Hij is leuk!  :D
Maar eh dat zij men van internet ook  :biggrin2: Eerste stap was dat een modem meer dan genoeg was. TOen kwam de kabel, nergens voor nodig, en toen glasvezel  :biggrin2:
Gewoon leuk om te zien, niet nodig maar wel handig en hoe snel dat veranderd.
Ik had ook geen smartphone tot ongeveer een jaar geleden, nu wel en tja best wel eens handig  :biggrin2:
Extreme schreef: Ik zag je filmpje en moest gelijk aan deze denken.

http://www.slideshare.net/ejelich/geboren-voor-1978?next_slideshow=1

Er is veel veranderd door de jaren heen, altijd leuk om te zien hoe het vroeger was, hoe men erover dacht en dan hoe het nu is.
Ben van precies 78 en veel herken ik ook nog  :P
Door Esther Q
#3081744
Lil schreef: Vroeger sleepte ik ook een boek mee in de trein. De telefoon is wel een stuk handiger hihi.
:biggrin2: Ja, dat zat ik me ook te bedenken, waarschijnlijk waren er wel meer mensen een boek aan het lezen, maar dan op een schermpje. Soms lijkt het me best handig hoor zo'n telefoon. Hij zal er ook vast wel een keertje komen. Vooral tijdens onze verhuizing had het fijn geweest, ik was haast een maand lang disconnected :P
Door Lil
#3081747
Boeffie Blafmans schreef: :biggrin2: Ja, dat zat ik me ook te bedenken, waarschijnlijk waren er wel meer mensen een boek aan het lezen, maar dan op een schermpje. Soms lijkt het me best handig hoor zo'n telefoon. Hij zal er ook vast wel een keertje komen. Vooral tijdens onze verhuizing had het fijn geweest, ik was haast een maand lang disconnected :P
Eerder de krant, fb en bp  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3081844
Ik ben van 89 en kreeg in de brugklas een mobiel. Dat zal dus 2002 zijn geweest. In de klas was ik toen echt een van de eersten die een mobieltje had.

Grappige is dat mijn huidige mobiel het nu al meer dan 7 jaar volhoud en maar niet stuk gaat terwijl ik met mijzelf zo'n 4 jaar terug had afgesproken dat ik smartphone mocht kopen wanneer huidige mobiel stuk zou gaan  ;D
Toch heeft mijn oude mobieltje zo zijn voordelen zoals dat de batterij meer dan een week mee gaat.
Heb sinds enkele weken een werktelefoon en dat is wel een smartphone maar bij weinig gebruik is hij alsnog leeg na 2 dagen....

Ook ik heb de tic om altijd een boek bij mij te hebben als ik ga reizen. Sinds half januari heb ik die vervangen voor een e-book en moet zeggen dat het qua gewicht en omvang toch wel erg praktisch is onderweg :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door