Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3081610
Elke keer sta ik te mutsen met het portioneren van lamsribben.

De ribben die ik gisteren had, waren ongeveer een kilo. Er zat 1 losse rib bij, die heb ik weg gegooid.
De rest was één stuk.
Nelson krijgt 320 gram vleesbot per dag. Ik heb de ribben nu gewoon op het oog in drie stukken verdeeld, zonder losse ribben over te houden.

Er zit nu een stuk bij van 200 gram, en een stuk van ruim 400 gram.

Hoe doen jullie dit?
Door Lizzy
#3081617
Hetzelfde. En hier krijgen ze nooit exacte hoeveelheden te eten. Ja, wel ongeveer. Maar de ene dag 200 en de andere dag 400 gram (binnen 1 week ofzo) maakt 300 gram gemiddeld en dat lijkt me uitstekend als je op 320 gram vleesbot per dag zit. En ik geef vleesbot altijd met vlees of orgaanvlees. Ze eten dan eerst het vlees, dan is de ergste honger eraf en dan beginnen ze rustig aan hun vleesbot.
Door Annemarie Rijnveld
#3081650
Ik gaf eerst 3 x week vleesbot + spiervlees, of de helft van een hele prooi. Nu dan weer 4 x per week...In ieder geval deze manier bespaart mij een hoop geportioneer, en de honden krijgen grotere stukken om te knagen..bevalt mij heel goed.

En ja de ene keer kan het groter uitvallen, dan krijgen ze een andere keer gewoon wat minder. 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3081764
Lizzy schreef: Hetzelfde. En hier krijgen ze nooit exacte hoeveelheden te eten. Ja, wel ongeveer. Maar de ene dag 200 en de andere dag 400 gram (binnen 1 week ofzo) maakt 300 gram gemiddeld en dat lijkt me uitstekend als je op 320 gram vleesbot per dag zit. En ik geef vleesbot altijd met vlees of orgaanvlees. Ze eten dan eerst het vlees, dan is de ergste honger eraf en dan beginnen ze rustig aan hun vleesbot.
Oké, duidelijk. Maar maakt het uit als de hoeveelheid spiervlees of orgaan dan in verhouding ook afwijkt?
spiervlees of orgaan portioneerd makkelijker en de gewichten kloppen al snel heel aardig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3082676
Hope schreef: Oké, duidelijk. Maar maakt het uit als de hoeveelheid spiervlees of orgaan dan in verhouding ook afwijkt?
spiervlees of orgaan portioneerd makkelijker en de gewichten kloppen al snel heel aardig.
Je kan spiervlees en orgaan toch aanpassen aan de hoeveelheid bot? Net als het bot de ene dag iets minder en de andere dag iets meer? Ik zou zelf niet graag méér bot met minder vlees en/of orgaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door