Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3081373
Een paar weken geleden is een vriend van ons plotseling overleden. Erg genoeg, maar een paar dagen voor de begrafenis brak zijn vrouw ook nog eens haar voet. Nou hebben ze een flinke herderreu (45 kilo), die dus van de ene op de andere dag zonder zijn drie dagelijkse wandelingen kwam te zitten. En daarom dacht ik vandaag: kom, ik rij naar d'r toe en ga met de hond wandelen. Maar wat een gek gevoel is dat, ineens met een wildvreemde hond de hort op gaan! Dan merk je hoeveel kleine communicatieve momentjes je met je eigen dieren hebt wanneer je met ze aan de wandel bent! Bij trekken aan de lijn roep ik bv. altijd: 'Nicht ziehen!', maar dat commando kent Olli natuurlijk niet. Verkeerd om langs een boompje? Dan roep ik 'Anders rum!' (ik spreek een soort Nederduits met mijn honden :biggrin2:). Kent Olli natuurlijk niet. 'Warten!' als mijn honden zitten of liggen en voortijdig willen opstaan, of als ze anderszins lopen te huppelk*tten terwijl ik nog niet klaar ben. Kent Olli niet. Is logisch, zijn ook geen gangbare commando's. ;D Maar zo merkte ik ineens hoe goed ik mijn eigen beestjes ken, hoe goed ik op hun gedragingen kan anticiperen, en andersom, hoe alert zij op mij zijn en uit mijn gebabbel de woorden oppikken die iets voor hen betekenen. Zo kennen ze het commando voor wanneer we van richting veranderen: 'Hier lang'. Maar meestal kwebbel ik iets dat klinkt als: 'Komkindes, we geh'n hielang' en toch slaan ze dan braaf af in de juiste richting.
Als je dan met een vreemde hond onderweg bent, moet je weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van zo'n communicatieve band. Gek voelde dat. En gek ook hoe 2 x 30 kilo aan de lijn 'veiliger' voelt dan 1 x 45 kilo. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik weet hoe die 2 x 30 kilo denken en doen en hoe ik ze kan sturen, zodat ik nooit echt voor verrassingen sta.
Gelukkig is Olli net zo'n muizenholfetisjist als die drie van mij, dus op dat vlak was het een feest van herkenning! ;D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 04 mar 2015, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3081377
Deden we bij ons op de CCGB cursus eens; iedereen wisselen van hond.
Oefeningen die nooit lukte bij de baas gingen bij de ander ineens prima  :)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3081384
Het lijkt me echt verschrikkelijk!! Ik ben sinds ik mijn huiswerk bij mijn moeder maak, met Yara alleen gaan wandelen, DRAMA!!!! Nu gaat het wel, maar toch heb ik liever 4 Jacy's  ;)
Door Summerditches
#3081412
Ik heb een paar keer de Golden Retreiver van zieke buuf uitgelaten superlieve hond...maar weet je wat ik raar (lees heeeeeeeeeeel goor )vond..poep ruimen van een andere hond..hoe hysterisch..zo'n enorme grote rode brokkensmurrie dat eigenlijk alleen maar met een schep in een zakje kon..zo'n vieze warme smurrie door dat zakje heen voelen..ik was echt oprecht misselijk..die mooie droge dingen mijn eigen honden zou ik nog bijna met mijn handen oppakken als t om boete voor wel of niet opruimen zou gaan... >:(
Door renate1985
#3081424
Heel herkenbaar. Al merk ik wel dat onze logee hond veel dingen mee overneemt.
Ik behandel haar net als de jongens,  zelfde commando's enzo.
En de eerste keer dat ze kwam logeren kende ze die commando's allemaal die ik aan de jongens geef.
Het is er zo ingesleten.
Door bordie
#3081426
Summerditches schreef: Ik heb een paar keer de Golden Retreiver van zieke buuf uitgelaten superlieve hond...maar weet je wat ik raar (lees heeeeeeeeeeel goor )vond..poep ruimen van een andere hond..hoe hysterisch..zo'n enorme grote rode brokkensmurrie dat eigenlijk alleen maar met een schep in een zakje kon..zo'n vieze warme smurrie door dat zakje heen voelen..ik was echt oprecht misselijk..die mooie droge dingen mijn eigen honden zou ik nog bijna met mijn handen oppakken als t om boete voor wel of niet opruimen zou gaan... >:(
ik laat die brokkendrollen ook liggen van evt oppashond...brrr....
nena poept mooie keutels. Gelukkig eet ze lekker barf.
Door miik
#3081457
Heel herkenbaar !
Ik heb dat als mijn logee honden weer naar huis zijn...
Hoe makkelijk mijn eigen hondjes eigenlijk zijn en hoe soepel alles dan gaat !
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3081459
Ik vind het ook altijd zo raar om de hond van mijn ouders gewoon los te laten. En dan zitten er verderop konijnen en hij kijkt er naar en doet niets. Elke keer weer een gekke ervaring.

Lief van je dat je met hun hond bent gaan lopen, dat waarderen ze vast allemaal heel erg!
Door Anne in Zweden
#3081524
Nynke schreef: Lief van je Anne !!  En kan de hond verder naar buiten in de tuin of zo ??
Ja hoor, ze hebben een grote, maar ook heel keurige tuin, dus het zal niet de bedoeling zijn dat hij daar standaard zijn behoefte doet. Want o jee, ja, die behoefte... een heerlijke fluorescerende en luid stinkende brokkendrol legde hij ter afsluiting ook nog even. Gelukkig wel in het open veld! ;D
Door Borke
#3081544
Wat  attent van je Anne om dat te doen!
Hoe is het met je vriendin, net dat ongemak nu, met al dat verdriet en geregel?

Ja het is raar he, wandelen met de hond van een ander  :P
Toen Sonja ziek was hebben wij een paar keer met haar Nena gewandeld, zoals meer mensen van BP gedaan hebben.

Zowel Sonja als Nena kenden we alleen van BP en de wijk waar zij toen woonde, kenden wij ook niet.
Nenal was echter zo'n schatje, grote bouvier die mak als een schaap meeliep aan de lijn.

Wel maf om dan bij thuiskomst trainigsfilmpjes van Nena met pakwerk te zien, was wel handig dat we die niet vooraf hadden gezien  ;D
Door inni
#3081579
hihi, hier maltezertjes gewoon maar als de zoon met vakantie is ga ik met hun herder wandelen.............hij mag dan van mij wel niet los en draagt z'n k9 tuig maar meerdere keren moet ik wegspringen want hij plast natuurlijk veel verder dan mijn jongens, rond een boompje of paaltje draaien is wriemelwerk, hij loopt bij hen links maar omdat ik niet sterk genoeg ben moet hij bij mij rechts lopen (met een gehaktbal in mijn rechterjaszak doet hij dat netjes)..........ik denk dat 't vaak een gek gezicht is de eerste dagen :D. De staffords van mijn andere zoon.............daar begin ik niet aan.... :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door