Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sieppus
#3079546
Ik heb een 11 jaar oude mechelaar. Zij heeft vorige maand een toeval gehad. 
Vandaag kwam ze met de bal aan lopen.  De seconde daarna gleed der achterhand weer onder haar weg.
Deze aanval was minder heftig dan de vorige keer, maar ik ben me dood geschrokken.
Wie heeft er ervaring met deze ziekte?
En worden de aanvallen erger met de tijd, komen ze steeds terug?
Door Laura2004
#3080212
Ik raad je aan om even de zoekfunctie te gebruiken, er zijn meerdere topics hierover te vinden.

De hond van mijn moeder heeft twee aanvallen gehad en heeft er daarna tot haar dood geen last meer van gehad. Ze is uiteindelijk bijna 16 jaar geworden.

Edit: heel naar om te zien trouwens :(, helaas komt dit vaak voor bij ´oudere´ honden. Sterkte ermee, ik hoop dat ze goed herstelt en dat ze nog heel wat jaartjes in goede gezondheid bij jullie mag zijn  :)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 01 mar 2015, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door malinois.
#3081070
Mijn dame van nu 13,5 heeft t 2x achter elkaar gehad nu een jaar geleden. Zat een week ongeveer tussen de 2 aanvallen en de laatste was zwaarder dan de 1e. Ik geef haar sinds die tijd wel vit b12. Elke dag 1 tablet en *klopt af* geen last meer gehad daarna.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3081403
Dat verschilt gewoon. Soms komen er een paar achter elkaar, soms zit er een jaar of maanden tussen, soms blijft het bij 1x. Komen ze vlot achter elkaar, kan wel het herstel wat langer duren en zijn het dan stevige aanvallen, dan kan er restschade optreden. Dus helaas is elk geval er eentje op zich en is er weinig tot niets over de toekomst te zeggen.

Hier eentje die vorig jaar april zo'n 3 aanvallen kreeg in een maand tijd. Herstel eigenlijk heel snel, restschade, een vreemd optrekkende achterpoot bij het lopen was alsnog na een paar maanden weer weg.
Door Sieppus
#3081452
Ze heeft vanmorgen vroeg weer een nieuwe toeval gehad.
Vandaag is ze weer als vanouds.
De aanval duurde een 15 minuten en was niet zo hevig. Ik vind het een ontzettend naar gezicht.
De DA gebeld en ook hij zei dat het terug kan komen.
Ik ga de vitamine B halen. En voeg extra visolie toe bij der maaltijden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door