Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#3080873
Rocky luistert goed en kent een aantal commando's, maar het
commando af lukt me maar niet.
Wie kan me tips geven om dit commando aan te leren?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3080896
Bij de puppies lok je 'm met een voertje in positie (voertje tussen je vingers, hond in zit en dan vingers van neus naar grond toe), dan clicken/stembeloning en vervolgens voertje. Ik zou dit eerst thuis oefenen en dan pas buiten, omdat het een kwetsbare positie is.

Als hij bekend is met de clicker dan zou je ook freeshaping kunnen proberen. Hierbij moet hij zelf uitvinden welk gedrag een beloning oplevert.
Door M@rina
#3080898
Op puppytraining moesten we op de grond gaan zitten, een knie opgetrokken en je hond met een snoepje onder je been door lokken.Zodra je hond met de borst op de grond kwam af zeggen en belonen.
Door Dreetje
#3080921
pluk schreef: Bij de puppies lok je 'm met een voertje in positie (voertje tussen je vingers, hond in zit en dan vingers van neus naar grond toe), dan clicken/stembeloning en vervolgens voertje. Ik zou dit eerst thuis oefenen en dan pas buiten, omdat het een kwetsbare positie is.

Als hij bekend is met de clicker dan zou je ook freeshaping kunnen proberen. Hierbij moet hij zelf uitvinden welk gedrag een beloning oplevert.
Op deze manier heb ik het geprobeerd, maar het enige wat hij doet is blijven zitten en het voertje hypnotiseren  :biggrin2:
Door judith1967
#3080922
Ik heb het op een andere manier aangeleerd belonen als hij uit zichzelf af ging,click voertje en aangezien een Hollander super snel leert en gek op voer is,had hij het commando Af heeeeeel snel door. :D
Gebruikersavatar
Door Nero
#3080927
M@rina schreef: Op puppytraining moesten we op de grond gaan zitten, een knie opgetrokken en je hond met een snoepje onder je been door lokken.Zodra je hond met de borst op de grond kwam af zeggen en belonen.
+1.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3080932
En mogelijk ander commando gebruiken, ik had een herplaatser die dat commando kennelijk met iets vervelends associeerde en er alles aan deed om het niet uit te voeren.
Ander commando en opnieuw aanleren was de truuk bij hem
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3081015
Hier is eerst op je billen geleerd want zit wou niet lukken... zei eens voor de grap en nu op die billen en ja hoor madam(toen nog pupsel) ging netjes zitten.  van daaruit het zit geleerd en apart typje als ze is. Uuren op af geoefend en niks.. op je buik en hoppa daar ging ze..
Door tessa
#3081098
Ik ben daar misschien wat simpeler in hoor maar als het niet lukt met het naar beneden lokken met een voertje dan laat ik ze zitten en help ik ze met af gaan dmv voorzichtig de voorpooten naar voren te trekken.  Hond moet dan wel vertrouwen in je hebben natuurlijk.  Ligt ie, dan steeds voertje erin , dan weer zitte. En daarna spelen.
Ik denk dat een hond soms gewoon niet begrijpt wat je bedoeld,  dus laat ik het hem zien en na een paar keer kunnen ze het zelf.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3081304
Dreetje schreef: Op deze manier heb ik het geprobeerd, maar het enige wat hij doet is blijven zitten en het voertje hypnotiseren  :biggrin2:
Lekkerder voertje proberen? En eentje dat sterkt ruikt? 
Zodat hij wel volgt als je het voor zijn neus naar beneden haalt?
Door Aprilsnow
#3081339
pearlsofpassion schreef: Lekkerder voertje proberen? En eentje dat sterkt ruikt? 
Zodat hij wel volgt als je het voor zijn neus naar beneden haalt?
Dan steekt die van ons automatisch de kont weer omhoog  ::)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3081415
Hier luistert (nou ja... Duitse Staande luistert!) de ene naar "Af", maar alleen als het gevraagd wordt. De ander reageert absoluut niet op "Af". Die wil "Down!" horen. En nee... hij is niet autistisch (nou ja... voor een Border Collie dan...)
Door Parelridder
#3081449
Als ze zich niet in de positie laat lokken en dus kennelijk ook geen weerzin heft tegen het commando zelf (ik neem aan dat je het commando niet geeft vóór ze bezig is met het aannemen van de positie) dan zou je kunnen proberen wat er gebeurt als je het commando geeft op het moment dat ze uit zichzelf liggen gaat. Een str*nt eigenwijze hond zal op veren, maar als het mee zit heb je kans om het commando te geven en onmiddellijk aansluitend te belonen (click als je met clicker werkt). Op die manier zou je kunnen uitleggen wat de bedoeling is, als dat nog onduidelijk is én mogelijk de dwarsigheid kunnen ombuigen, als blijkt dat het zéér de moeite waard is dit commando op te volgen.
Daarnaast: als de bedoeling duidelijk is, koppel dan álles wat je hond waardevol vindt (spel, maaltijd, vrijheid..) aan het liggen op commando. Dus éérst liggen en dan ter beloning spel/maaltijd/vrijheid... Als ze hier héél graag een bal in het water willen, storten ze zich op hun buik aan de waterkant: "Vindt ze mooi, als ik ga liggen.. aaaaaah toe nou..?? bal???? :angel2:"
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door