Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3080255
Vanmorgen tijdens de ochtendwandeling met Scott kwam er ineens een vrouw met een Grote Zwitserse Sennenhond de hoek om. Beide honden waren aangelijnd, andere hond een teef, prima moment om te oefenen met Scott z'n reactief gedrag. Dus ik roep Scott, nodig 'm uit naar me toe te komen en creëer zo afstand tot andere hond.
Vraag die vrouw"is het een reu?" Ik antwoord bevestigend, zegt ze "ach, hij is maar klein" en maakt die teef los.
Vervolgens zegt ze doodleuk "tja,ze is loops dus kan d'r niet zomaar loslaten"  :o
Teefje stormt direct op Scott af en stuitert om 'm heen. Heb er direct gevraagd om d'r hond bij d'r te houden omdat ik geen zin heb in een hond die over de zeik is. Zij roepen, maar hond luistert uiteraard voor geen meter... :-X

Zit er echt over na te denken om hier heel de wijk te flyeren met 10 geboden voor hondeneigenaren

Op het verzoek of iemand zijn honden even bij zich wilde roepen omdat mijn hond soms niet zo vriendelijk is, kreeg ik laatst al als reactie "dit is een losloopgebied, mevrouw"... :-\
#3080271
pluk schreef: Vanmorgen tijdens de ochtendwandeling met Scott kwam er ineens een vrouw met een Grote Zwitserse Sennenhond de hoek om. Beide honden waren aangelijnd, andere hond een teef, prima moment om te oefenen met Scott z'n reactief gedrag. Dus ik roep Scott, nodig 'm uit naar me toe te komen en creëer zo afstand tot andere hond.
Vraag die vrouw"is het een reu?" Ik antwoord bevestigend, zegt ze "ach, hij is maar klein" en maakt die teef los.
Vervolgens zegt ze doodleuk "tja,ze is loops dus kan d'r niet zomaar loslaten"  :o
Teefje stormt direct op Scott af en stuitert om 'm heen. Heb er direct gevraagd om d'r hond bij d'r te houden omdat ik geen zin heb in een hond die over de zeik is. Zij roepen, maar hond luistert uiteraard voor geen meter... :-X

Zit er echt over na te denken om hier heel de wijk te flyeren met 10 geboden voor hondeneigenaren


Op het verzoek of iemand zijn honden even bij zich wilde roepen omdat mijn hond soms niet zo vriendelijk is, kreeg ik laatst al als reactie "dit is een losloopgebied, mevrouw"... :-\
Tsjah... >:( Herkenbaar.. :-X
Meestal eindig ik met iets van 'voedt je hond op en houdt hem bij, of lijn hem aan', maar dan heb ik meestal geen verstand van honden en moet ik gewoon mijn klerebek houden  :-\
Ik ga er niet meer op in  :-\
#3080272
nova schreef: volgende keer even roepen dat je hond vlooien heeft....  ::)
werkt direct en altijd .. :biggrin2:
Els&Flow schreef: Of schurft. Werkt ook uitstekend. :biggrin2:
Of kennelhoest.. heeft Scott ooit gehad en werkte toen prima bedenk ik me... ;D
Fenixjuh schreef: Tsjah... >:( Herkenbaar.. :-X
Meestal eindig ik met iets van 'voedt je hond op en houdt hem bij, of lijn hem aan', maar dan heb ik meestal geen verstand van honden en moet ik gewoon mijn klerebek houden  :-\
Ik ga er niet meer op in  :-\
Als ik een relaxte hond zou hebben zou het me ook minder boeien. Helaas is Scott onzeker en heeft ie een grote persoonlijke ruimte nodig. Elke uitval is een stapje terug...
Laatst gewijzigd door pluk op zo 01 mar 2015, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#3080292
Fenixjuh schreef: Tsjah... >:( Herkenbaar.. :-X
Meestal eindig ik met iets van 'voedt je hond op en houdt hem bij, of lijn hem aan', maar dan heb ik meestal geen verstand van honden en moet ik gewoon mijn klerebek houden  :-\
Ik ga er niet meer op in  :-\
+1
Uiteraard heb ik geen verstand van honden, maar wil buiten dat gewoon geen last van andermans hond hebben. Of ik nou wel of geen verstand van ze heb. Maar dat kun je wel schudden in ons overbevolkte landje...
#3080301
ik heb pas een poging gedaan het iem uit te leggen... gentle is een reactieve hond..... dus ik mevr uit leggen waarom ik hem aanlijn, ruimte maakt of op t gras ga staan...... kreeg ik als antw dat haar hond niks doet, heel sociaal is dus....kon geen kwaad.... nee voor haar hond waarschijnlijk niet maar als er een dolle hond boven op die van mij beland of hem zo uitdaagt dat mijn jongen 2 dagen nodig heeft om bij te komen dat maakt niet uit want goddank heeft zij zo n sociale hond die overal op af denderd ed.
pas een stuk op fb gezet.... over een reactieve hond.... door weinig mensen gelezen ben ik bang want tja ver van hun bed show toch...
dus pak ik mn standaard zin maar weer op.....'graag bij u houden mijn hond heeft een hernia'
#3080350
Me and my boys! schreef: ik heb pas een poging gedaan het iem uit te leggen... gentle is een reactieve hond..... dus ik mevr uit leggen waarom ik hem aanlijn, ruimte maakt of op t gras ga staan...... kreeg ik als antw dat haar hond niks doet, heel sociaal is dus....kon geen kwaad.... nee voor haar hond waarschijnlijk niet maar als er een dolle hond boven op die van mij beland of hem zo uitdaagt dat mijn jongen 2 dagen nodig heeft om bij te komen dat maakt niet uit want goddank heeft zij zo n sociale hond die overal op af denderd ed.
pas een stuk op fb gezet.... over een reactieve hond.... door weinig mensen gelezen ben ik bang want tja ver van hun bed show toch...
dus pak ik mn standaard zin maar weer op.....'graag bij u houden mijn hond heeft een hernia'
Oh zo herkenbaar...

Soms heeft t niet eens zin om te roepen dat je hond hernia/vlooien/wat dan ook heeft. Baasjes lopen 100 meter verderop of andere hond komt van achteren aangesneld waardoor je t niet eens ziet aankomen. Of ze roepen de hond... maar ja die luistert voor geen meter...
#3080357
Els&Flow schreef: Of schurft. Werkt ook uitstekend. :biggrin2:
En deze ook! :D :D :D

Ik loop al een tijd met mijn lab aan de lijn vanwege t vele poep vreten wat ze doet.
Ja , ik loop in een bos en losloopgebied en 9 van de 10 hondenbezitters die ik tegenkom laten hun hond gewoon op mijn hond afrennen. Ja, indd losloopgebied maar mijn hond loopt met een reden aan de lijn en de ander weet niet waarom.Nu is dat voor mij en mijn hond verder geen probleem maar wat als ik of iemand een agressieve hond zou hebben?
1 of 2 x is het gebeurd dat een eigenaar mij zag met aangelijnde hond en zijn/ haar hond aanlijnt of op afstand roept of het nodig is haar/ zijn hond aan te lijnen. Maar t gros niet.
Ik verbaas me zeer over de laksheid van deze mensen. Gebruikt men het verstand niet meer? De hond mag los en that' s it?
Als er wat gebeurd, is het dan de schuld van de aangelijnde hond want men loopt in een losloopgebied??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door