Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3079841
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Gerda en wij hebben 4 honden. Dunya - galgoteefje van 9 jaar (zie foto handtekening), Leon - galgoreu 5 jaar oud, Raul - galgo/podencokruising van 2 en sinds 1 maand Dali - een rasechte vuilnisbak van ook ongeveer 2 jaar. Ze komen alle vier uit Spanje.

Tot een paar maanden geleden hadden wij een dalmaat met "voedselintoleranties" (hij is inmiddels overleden). Hij kon niet tegen brok (hoewel de hypoallergenic van RC wel redelijk ging) en ik ben al jaren geleden (4-5 jaar?) overgestapt op 's ochtends Farmfood brokken en 's avonds kvv met groentenmix en in het weekend vaak vis of wat barfdingetjes. Dat ging voor alle honden goed. Toen (in 2010 denk ik) heb ik ook al heel veel meegelezen op deze site.

Leon eet al weer een tijdje alleen kvv met groenten, want die weigert brokken te eten (groot gelijk!).
En nu hebben wij dus Dali, en die heeft forse huidklachten. Het reageert zeer goed op prednison, maar daar wil ik hem natuurlijk niet al te lang op hebben. De bloedtest wijst op allergieen tegen huisstofmijt, allerlei soorten opslagmijt en enkele schimmelsporen. Ik ben per direct overgestapt op 100% kvv/barf, want hij moet zo snel mogelijk zijn weerstand gaan opbouwen. De hyposensibilisatiekuur is besteld en daar gaan we volgende week mee beginnen.

Ik ben bezig om een barfmenu op te stellen, wat ik binnenkort zal posten in het daarvoor bestemde topic.
Zelf eet ik al weer een paar jaar paleo, dus het zat me ook wel dwars dat de honden 's ochtends nog wel een portie granen bij hun ontbijt kregen, terwijl ik er zelf ver uit de buurt blijf. Maar we gaan de defintieve overstap maken! En ik hoop dat jullie ons daar een beetje bij kunnen begeleiden.
Door BusKay
#3079854
ø¤°`°¤.·´¯)¸,ø¤°`°¤ ø¤° Welkom `°å.·´¯).·´¤°`°¤.·´¯)¯)¸,ø
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3079928
zurca schreef: De hond in je handtekening... :smitten: :smitten:
Dankjewel! ik zie dat jij ook een voorliefde voor puntneuzen hebt!

Nog een paar foto's van de rest dan maar:
Afbeelding
Raul
Afbeelding
Leon
Afbeelding
Dali en Leon
Afbeelding
Dali
Door miik
#3079955
Welkom ! Wat een mooie puntneuzen !!!
Daar kunnen er nooit teveel van zijn op Barfplaats  :smitten:
Meer foto's mag altijd :)
Door Lizzy
#3080012
Welkom op Barfplaats! Wat een leuke foto's :o! Ohww, die stippel is leuk :smitten:

Ik denk dat je het topic van Hope in de categorie medisch heel interessant zult vinden!
Door Borke
#3080031
Welkom!

Hier ook een Originele Spaanse Schone, genaamd Sofi  :smitten:

Sofi is 10 jaar en alweer 8 jaar bij ons, zij heeft Leishmaniose, maar het gaat uitstekend met haar.
Met Barfen hebben we haar conditie enorm op weten te krikken, eindelijk ging zij uitzwaren, huid werd beter en ze bleek een flinke vacht te krijgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door