Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3079397
Maar in de basis geefthet wel aan dat je zelf overtuigt moet zijn van vers voer, want als je het onder druk doet dan is het al vlot...het helpt niet, weg met die zooi. Dan zie je dat brok nog altijd dé standaard is en pas als de dingen niet lekker lopen gaan we vers proberen en als de problemen dan niet simsalabim weg zijn deugt het voer niet. En dat brokken natuurlijk vooral makkelijk zijn. ( wat ook zo is.)
#3079404
Ja als eigenaar maar ook als dierenarts moet je er wel achter staan. Nou kan ik me niet voorstellen dat dierenartsen het vies vinden om te voeren, die komen wel meer smerige dingen tegen.
Zelf Barf ik niet maar geef KVV.  Ik blijf het kraken van botten (kippenvleugels Lol) doodeng vinden. Ik wil heel hypocriet geen geslachte konijnen zien, maar ik ben wel 100% overtuigd dat rauw heel veel toevoegt aan de conditie en gezondheid van de hond.
En er komen toch steeds meer mensen die dat zien. Gisteren was mijn dochter bij de DA voor de helaas voor ons noodzakelijke rabiësenting.
DA probeerde nog met een mooi verhaal Weilenting te verkopen, waarop mijn dochter ferm nee heeft gezegd.
Aan het eind van het consult complimenten omdat de honden er zo goed uitzagen en goed in conditie waren. Mijn vraag aan dochter was meteen: Wat heb je geantwoord? Dat ze rauw vlees krijgen natuurlijk! Op deze manier moet er toch ooit een lichtje gaan branden bij de DAs?
Door Martine-Tom
#3079413
Oh ben dankzij dat stukje al in een discussie beland met een da  :P
Besmettingsgevaar en taurinetekort bij katten, een vriendin had me gelinkt en hij is bevriend met haar, daarom kwam die knurft ook op mijn tijdlijn, normaal negeer ik hem maar kon het nu niet laten  :P

(meneer betweter is ooit hier geweest in het kader van zijn afstudeerproject en zijn afname van urine bij mijn kat resulteerde in een doodzieke kat die ik een paar uur nadien naar de spoedarts kon brengen voor pijnstilling, hij had zo hard in de blaas geknepen dat mijn sterk vermagerde kat zijningewanden gekneusd had...dus nu meneer op mijn pagina reageerde kon ik hem toch niet meer negeren  :-[)

Heb hem ook gewezen op de lezing maar hij vind dat ie al genoeg weet  ::)
#3079416
Als ik google dan kom ik reacties van dierenartsen tegen waarvan ik denk , je hebt wel een punt .

De onvolledige samenstelling , waarin men met name doelt op katten en taurine

De waarschuwing voor het teveel voeren van nekken is blijkbaar ook bekend (of het teveel verwerken van nekken in kvv )

Verder : ""Er zijn bij ons slechts enkele goede uitgebalanceerde verse voedingen bekend ""
            "" De term vlees belooft vaak meer dan er waargemaakt kan worden ""
                Wisselende analyses - hoog gehalte vet (kvv )
                Waarschuwing pups en juiste verhoudingen (kvv )

""Wat wel naar voren komt uit studies is dat de verteerbaarheid van vers vlees van goede kwaliteit goed is ""
#3079429
Maar een brok is toch ook samengesteld voor een 'gemiddelde' hond of kat? Daar zit vast 'alles' in maar wie kan zeggen dat het de juiste verhouding voor mijn hond is?

Dat het makkelijker is, daar valt weinig tegen in te brengen.
Door Lizzy
#3079430
Deze dierenarts is hartstikke anti-vers. Maar goed, hij heeft me uitgenodigd omdat hij graag zijn vragen over verse, rauwe voeding aan mij wil stellen zodat hij zijn klanten beter kan informeren. Samen met een groepje collega's. Ik heb ja gezegd. Ik wil best vragen beantwoorden en uitleggen hoe het zit. Hem ervan overtuigen dat vers een prima manier van voeren is: gezien de reacties die hij zelf geeft gaat dat niet lukken. Maar gut, wie weet steekt hij toch nog wat van zo'n avondje op. Hij probeert het in ieder geval.
#3079433
Ik krijg behoorlijke jeuk van dat stukje eronder. Zij begrijpen het duidelijk niet. Maar goed, succes! Lijkt me een gezonde instelling waarmee je ernaar toe gaat. Kom je iig niet verloren en ontredderd weer thuis :biggrin2:
#3079435
Vond het leuk te zien, Peter is mijn oude dierenarts. Ik ben bij hem weggegaan omdat hij verder weg zit (op zich geen punt) maar hij had het te druk en nam naar mijn mening te weinig tijd.
Hij laat de eigenaar wel in zijn waarde en zal de keuze van een eigenaar respecteren als het om bijv. vers gaat, ik vind het te waarderen dat hij de moeite neemt zich erin te verdiepen en deze afspraak maakt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3079437
Wat ik me altijd afvraag, er wordt zo grootst gedaan over de gevaren van rauw voren wat betreft bacterien en hygiene voor de mens. Want rauw vlees is vreselijk gevaarlijk. Nou eet ik zelf ook wel vlees, en voordat ik het bak is het rauw! En ik houd dat ook met mijn handen vast, meng er kruiden in, snij het, dit alles met blote handjes aan het rauwe vlees! Moet ik niet dood zijn?
Dus dat hele punt snap ik echt niet. Je wast alles goed af, ook je eigen handen net zoals met je eigen vlees waar je ook niet accuut van dood valt als je het verwerkt.
Door Lizzy
#3079438
paasnini schreef: Vond het leuk te zien, Peter is mijn oude dierenarts. Ik ben bij hem weggegaan omdat hij verder weg zit (op zich geen punt) maar hij had het te druk en nam naar mijn mening te weinig tijd.
Hij laat de eigenaar wel in zijn waarde en zal de keuze van een eigenaar respecteren als het om bijv. vers gaat, ik vind het te waarderen dat hij de moeite neemt zich erin te verdiepen en deze afspraak maakt.
Oh ja, zeker! Ik waardeer het ook, daarom ga ik. En wie weet joh, steken ze nog wat van mijn verhaal op :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sher
#3079439
Lizzy schreef: (als je mij dus vraagt "komt er dan toch een stukje erkenning?" zeg ik "nou nee").
Lijkt me een goede instelling, want ik ben echt geschrokken van de negatieve toon van het verhaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door