Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3079123
Fenixjuh schreef: Dus, maar niet meer op BP  ;)
BP is een mooi voorbeeld van de toegenomen globale bewustwording door internet, idd. Zonder dit forum was ik waarschijnlijk niet zo snel achter het bestaan van verse voeding voor mijn hond gekomen. Mijn da kende er iig niks van. In winkels was nog maar mondjesmaat iets te krijgen. De markt verandert ook sneller door alle informatie die internet ons verstrekt. Waaronder informatie die het bewustzijn vergroot van hoezeer we onszelf en onze omgeving kapot maken. Een vervelend besef, maar wel realiteit.
#3080526
Dit filmpje past ook bij de keuze die ik net gemaakt heb.
Niet verder met studeren, maar kiezen voor mezelf. Zodat ik de dingen kan doen die goed voor me zijn en waar ik goed in ben: anderen helpen.

Mijn keuze past absoluut niet in 'zo hoort het' en dat krijg ik ook veel te horen. Maar ik ben er een gelukkiger (en gezonder) mens door.

Bedankt voor het posten Lizzy
#3080542
Lizetta schreef: Dit filmpje past ook bij de keuze die ik net gemaakt heb.
Niet verder met studeren, maar kiezen voor mezelf. Zodat ik de dingen kan doen die goed voor me zijn en waar ik goed in ben: anderen helpen.

Mijn keuze past absoluut niet in 'zo hoort het' en dat krijg ik ook veel te horen. Maar ik ben er een gelukkiger (en gezonder) mens door.

Bedankt voor het posten Lizzy
Wat goed van jou!

Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan. Dat wat hoort begint mij behoorlijk de kop te kosten en dan nog schijn ik het niet goed genoeg te doen.
#3080588
Lil schreef: Wat goed van jou!

Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan. Dat wat hoort begint mij behoorlijk de kop te kosten en dan nog schijn ik het niet goed genoeg te doen.
Doet me denken aan een seminar waar ik ben geweest: egostrippen. Zou dan een leuke voor je zijn. Omdat het hoort. Waarom hoort dat? Van wie? Moet je dat echt? Van wie?
Uiteindelijk leg jij zelf die dingen aan jezelf op  ;)  Hij had het erover dat we geboren worden als aapjes (nieuwsgierig inventief etc) maar zo worden opgevoed etc om een schaap te zijn.
#3080697
Kaio schreef: Doet me denken aan een seminar waar ik ben geweest: egostrippen. Zou dan een leuke voor je zijn. Omdat het hoort. Waarom hoort dat? Van wie? Moet je dat echt? Van wie?
Uiteindelijk leg jij zelf die dingen aan jezelf op  ;)  Hij had het erover dat we geboren worden als aapjes (nieuwsgierig inventief etc) maar zo worden opgevoed etc om een schaap te zijn.
Grappig wat jij hier boven zegt ben ik dus aan mijn vriend aan het leren, hij is opgeroeid met dat je werkt tot je dood neer valt zonder ooit even stil te staan bij wat je echt wilt.
Zijn ouders waren als kind heel erg arm en hebben altijd geleerd dat je kei hard moet werken voor alles wat je wilt, nu zijn ze oud en kapot en kunnen niet genieten van wat ze hebben bereikt omdat ze niet weten hoe ze moeten stoppen met werken.

Als ik aan mijn vriend vroeg wat hij echt wil als hij een blank stuk papier kreeg en alles kan doen wat hij wilt dan had hij echt geen idee, door constant te vragen waar om hij iets doet en wat hij er mee wilt bereiken heb ik hem nu zo ver dat hij eindelijk stil kan staan om na te denken wat hij aan het doen is en waar hij heen wilt.
Dus niet wat de rest van de wereld van hem verwacht, het is zo erg dat hij zicht schuldig voelt als hij niet werkt  :-X
Dat is hij gelukkig nu langzaam aan het beseffen en aan het veranderen, eindelijk mag hij van zich zelf een stap terug doen en even uit rusten.

Op een dag komen we echt wel waar we willen zijn en echt zonder dat scherm voor mijn neus zou ik zo veel belangrijken dingen niet te weten zijn gekomen! 
#3080702
Kaio schreef: Doet me denken aan een seminar waar ik ben geweest: egostrippen. Zou dan een leuke voor je zijn. Omdat het hoort. Waarom hoort dat? Van wie? Moet je dat echt? Van wie?
Uiteindelijk leg jij zelf die dingen aan jezelf op  ;)  Hij had het erover dat we geboren worden als aapjes (nieuwsgierig inventief etc) maar zo worden opgevoed etc om een schaap te zijn.
Saskia van hier heeft me ooit wakker geschut. Waarom altijd zo negatief. Dat hangt me nog steeds bij. Het heeft me toen enorm aan het denken gezet. De manier waarop ik toen in het leven stond ( negatief ) maakte dat ik me vaak ook negatief voelde. Ik ben me af gaan vragen waarom.
Sinds toen ben ik steeds meer voor mezelf gaan kiezen. Heb weinig contact meer met bepaalde mensen en vermijd mensen die negatieviteit uitstralen omdat me dat helemaal leeg zuigt. Heb een aantal vrienden "ontvriend' in mijn leven en doe zoveel mogelijk waar ík ( en dus mijn gezin, daar dus wel zoveel mogelijk rekening mee houdend ) gelukkig van wordt en me lekker bij voel.
Dat heeft sommige mensen verdriet gedaan, en sommige mensen snappen mijn keuzes ( of willen dit niet ) dus echt niet. Jammer voor hen maar daardoor sta ik zó anders in het leven en voel ik me echt zoveel beter.
Een aanrader voor iedereen, hoe lastig het ook lijkt!

( heb niet eens het filmpje bekeken dus mss wel volledig off topic )
#3080869
Kaio schreef: Doet me denken aan een seminar waar ik ben geweest: egostrippen. Zou dan een leuke voor je zijn. Omdat het hoort. Waarom hoort dat? Van wie? Moet je dat echt? Van wie?
Uiteindelijk leg jij zelf die dingen aan jezelf op  ;)  Hij had het erover dat we geboren worden als aapjes (nieuwsgierig inventief etc) maar zo worden opgevoed etc om een schaap te zijn.
Ga ik onthouden!

Ik ben al zover dat ik weet waarom ik het erg vind als anderen vinden dat ik iets anders moet doen.
Eigenlijk denk ik nu ook eindelijk te weten wat ik wil,nu de middelen nog.
#3081064
Op een dag komen we echt wel waar we willen zijn en echt zonder dat scherm voor mijn neus zou ik zo veel belangrijken dingen niet te weten zijn gekomen!
Het is wel de kunst om te doseren met dat scherm voor je neus. Het is zowel een vloek als een zegen in mijn ogen. Wanneer ik op straat kijk of in een restaurantje ofzo en zie hoeveel mensen dan met hun zicht aan het scherm geplakt zijn heb ik altijd het idee dat ze heel veel missen van de wereld waarin ze nu leven.
Juist een balans vinden tussen genieten van het leven om je heen en de informatie op een schermpje is een enorme kunst.
Daarom ga ik ook zo graag op vakantie zonder internet omdat je dan wordt gedwongen met het hier en nu bezig te zijn ipv met wat er elders gebeurd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door