Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3078582
estherdalmaat schreef:

Zo, er gaat een wereld voor me open :biggrin2:
Dit is een al wat ouder filmpje, want als ie het moet doen doet ie het natuurlijk niet...
Hij trilt nu heftiger dan hier te zien is en het gebeurde vandaag al twee keer, dus of het eten ermee te maken heeft :-\
Zal proberen om een beter filmpje te maken!
Echt raadselachtig! Linga vertoont zulk trilgedrag echt bij niet lekker zijn. En Biscuit doet dit als ze onder temperatuur heeft. Maar verder heb ik dit nooit eerder gezien. Ik zou Guus z'n temperatuur toch eens opmeten als ik jou was, tijdens zo'n tril aanval. En ik geloof dat ik toch ook even een bloedonderzoek liet doen bij de dierenarts. Gewoon om te weten of het qua nieren en lever en ontstekingen daar binnen nog goed gaat.

Als het nu ook los staat van het eten, dan heeft het daar niks mee te maken. Naast een regulier onderzoek bij de DA zou ik zelf ook naar een osteopaat gaan, zou het mijn hond zijn.
Door Martine-Tom
#3078783
Herkenbaar! Dit doet Tom exact zo als ie buikpijn heeft! Meestal als ie dit heeft heeft ie een paar uur later ook zware diarree, dus het doet mij toch ook aan pijn/ongemak denken.
Door Lizzy
#3078787
Ik heb er vandaag over na lopen denken, ik denk dat je echt naar de DA moet. En volgens mij doe je er goed aan om bloed te laten nakijken en om ook de schildklier na te laten nakijken. Ik heb even overleg gehad met een vriendin van me en die herkende dit onmiddellijk als een kleine epilepsie-achtige aanval, die veroorzaakt kan worden door schildklierafwijkingen, nierproblemen maar zelfs ontstekingen in ruggenmerg en/of hersenen. Ik wil je geen schrik aanjagen maar ik denk dat je dit uit moet laten zoeken.
Door Lizzy
#3078788
Voor schildklier moet je 8 waardes en antibody laten checken (krijg ik net door). Ik weet niet of dat in Nederland kan..... Het kan zeker te weten wel in de USA.
Door Martine-Tom
#3078806
Tom is destijds onderzocht en er is toen niks gevonden dus ik hoop dat het voor jou ook meevalt!
Door estherdalmaat
#3078880
  :o :o hier schrik ik toch wel van!
Ik ga morgen een DA bellen. Nou heb ik geen vaste arts, zou ik hiermee bij een reguliere terecht kunnen?
En die bloedtest, kan de DA dat opsturen naar Amerika?
Laten checken op schildklier, nieren, ontstekingen. O gat, duimen maar dat dit gewoon buikpijn is :-\
Door charmed
#3078886
Wilde je niet laten schrikken hoor :( Ik hoop dat het gewoon iets simpels is. Idd even bloed laten prikken en urine misschien laten onderzoeken, omdat je in het bloed later ziet dan in de urine?
estherdalmaat schreef:   :o :o hier schrik ik toch wel van!
Ik ga morgen een DA bellen. Nou heb ik geen vaste arts, zou ik hiermee bij een reguliere terecht kunnen?
En die bloedtest, kan de DA dat opsturen naar Amerika?
Laten checken op schildklier, nieren, ontstekingen. O gat, duimen maar dat dit gewoon buikpijn is :-\
Door estherdalmaat
#3078901
charmed schreef: Wilde je niet laten schrikken hoor :( Ik hoop dat het gewoon iets simpels is. Idd even bloed laten prikken en urine misschien laten onderzoeken, omdat je in het bloed later ziet dan in de urine?
Dat weet ik hoor :) en ik hoop ook dat het meevalt. Ik ga hem goed laten nakijken!
Door Lizzy
#3078925
estherdalmaat schreef:   :o :o hier schrik ik toch wel van!
Ik ga morgen een DA bellen. Nou heb ik geen vaste arts, zou ik hiermee bij een reguliere terecht kunnen?
En die bloedtest, kan de DA dat opsturen naar Amerika?
Laten checken op schildklier, nieren, ontstekingen. O gat, duimen maar dat dit gewoon buikpijn is :-\
Ja, hier kun je bij een regulier DA mee terecht. Vraag je DA even of hij ook bloed op kan sturen naar een NL lab. Misschien is dat tegenwoordig wel mogelijk (over schildklier heb ik het dan he). Er is ook een lab in Dld die kan testen: http://www.laboklin.de/pdf/de/service/u ... epreis.pdf, Schilddruese Hund en dan die 8 metingen. Maar nogmaals, misschien kan je DA zelf testen via een NL lab (of een lab waar hij mee werkt). Ik zou eerst beginnen met bloed prikken en op de standaard dingen laten controleren.

En joh, waarschijnlijk is er niks aan de hand. Maar ik vind het wel iets om even serieus naar te laten kijken :-*
Door Lizzy
#3078990
Ik heb een overzichtje van de schildklierwaardes die getest zouden moeten worden:

Free T4 2S (OFA) [8-26] pmol/L
Thyroid Stimulating Hormone (OFA) [0-37] mU/L
Thyroglobulin Autoantibody (OFA)
OFA Classification
Total Thyroxine (T4) OFA [15-67] nmol/L
Total Triiodothyronine (T3) OFA [1.0-2.5] nmol/L
Free T3 (OFA) [4.5-12.0] pmol/L
T4 Autoantibody (OFA)  [0-20] %
T3 Autoantibody (OFA)  [0-10] %
Door estherdalmaat
#3079044
Lizzy schreef: Ik heb een overzichtje van de schildklierwaardes die getest zouden moeten worden:

Free T4 2S (OFA) [8-26] pmol/L
Thyroid Stimulating Hormone (OFA) [0-37] mU/L
Thyroglobulin Autoantibody (OFA)
OFA Classification
Total Thyroxine (T4) OFA [15-67] nmol/L
Total Triiodothyronine (T3) OFA [1.0-2.5] nmol/L
Free T3 (OFA) [4.5-12.0] pmol/L
T4 Autoantibody (OFA)  [0-20] %
T3 Autoantibody (OFA)  [0-10] %
Dank je Lizzy! Ik heb voor as maandag een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Ik neem je lijstje mee. Ze gaat hem helemaal nakijken, wil een filmpje zien en dan stellen we een plan op. Fingers crossed!!
Door estherdalmaat
#3079140
Jantina schreef: Succes Esther!
Lizzy schreef: We gaan duimen! Het is vast iets onschuldigs :-*!
Bedankt! Komt vast goed met m'n mannetje :smitten:
Houd jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door