Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elvira
#3078685
Ik heb al een tijdje last van mijn schouder. Als ik bv de hond een kontje de auto in geef, doet dit geen pijn, maar als ik in bed lig en de dekens wil optillen, verga ik van de pijn. Kaartje uit de automaat van de parkeerautomaat halen, gaat niet zonder uitstappen. Eerst naar een accupunturist gegaan. Het ging beter, totdat ik de deur uitging, Nelson vast had en er een kat zat. Ik kreeg een flinke ruk en had weer meer last van mijn schouder. Nog verschillende behandelingen gehad, maar beter werd het niet. Hij adviseerde een paar weken te wachten en naar de huisarts te gaan. Dat heb ik vorige week gedaan en die constateerde een ontsteking en schreef ontstekingsremmers (Ibrupofen). Ik slik dit nu ruim een week en de pijn wordt niet minder, eerder erger. Als het na 2 weken niet over was raadde ze een injectie in mijn schouder aan. Dit zou aanstaande dinsdag zijn, maar woensdag vertrek ik richting Crufts. Ik weet niet of het eerst erger wordt, want dan wordt 6 uur auto rijden een probleem.
Heeft iemand ervaring met deze injectie ? Weet iemand een andere behandeling ?
Door Vena
#3078710
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou naar een goede osteopaat gaan. Zeker omdat je zegt dat het erger werd na een ruk aan de riem. Beterschap ermee.
Gebruikersavatar
Door chooky
#3078727
Ik zou ook duivelsklauw proberen. Dit heeft mijn moeder van de schouderproblemen (steriele slijmbeursontsteking) afgeholpen.
Ook voorzichtig blijven bewegen. Je schouder heeft voedingstoffen nodig, dus dat het bloed rondgepompt wordt. Dit doen je spieren door te spannen en te ontspannen. Probeer vooral zo ontspannen mogelijk (als een lappenpop) te bewegen.  Eventueel de workout op de volgende site proberen: http://breastcancerrehabilitation.com (de workout is in eerste instantie gericht op vrouwen die een borstoperatie hebben ondergaan, maar is ook geschikt voor schouderproblemen)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3078737
Met spuiten in gewrichten heb ik geen ervaring, maar wel met een pijnlijke schouder! Ik heb dat alles bij elkaar toch wel een jaar gehad. Ik heb instabiele gewrichten, dus dan zijn ze best wel kwetsbaar. Fysio gehad, hielp niets. Uiteindelijk met yoga begonnen en dat heeft wel geholpen.
Beterschap!
Door lianneke
#3078738
Ik heb na bijna een jaar tobben, medicijnen en fisio 1 spuit gehad, in het ziekenhuis, en na drie dagen was het stukken beter en na zo,n anderhalve maand was het over.
Het blijft wel een zwakke plek.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3078776
Toevallig net de tweede spuit in het AC-gewricht gehad. De eerste keer viel mee, maar waarschijnlijk is hij toen niet goed gezet. De tweede viel tegen (en voel ik nog steeds na ruim een week). Ik kan wel autorijden, alhoewel ik niet weet of ik het zes uur zal volhouden. Belasten gaat niet.
Door smulpaap
#3078795
Ik heb een frozen shoulder gehad . De h.a deed er niet veel mee . Vastzittende schouder , stress , vrouw , het zal wel tussen je oren zitten  ::)
Hij gaf wel een verwijzing naar de fysio na aandringen . De fysio ontdekte direct dat het om meer ging dan een vastzittende schouder .
Ik werd verwezen naar de schouderpoli waar allerlei onderzoeken werden gedaan natuurlijk . Het is bij mij ontstaan nadat ik van mijn fiets af ben gevallen , daarna helemaal geen klachten , maar vijf jaar erna dus wel . Verder ben ik op mijn werk eens tegen de grond geslagen , en dat kon dus ook mede oorzaak zijn . Men heeft mij toen ook injecties voorgesteld , die wilde ik in eerste instantie niet . Ik heb lange tijd fysio gehad , en daarna dry needling behandelingen . De pijn is er niet meer , maar mijn schouder is zeker geen 100 % genezen . Ik heb nog steeds bewegingsbeperking . Even een dag ramen lappen dat is er niet meer bij , de arm geheel omhoog kan niet meer , kracht is ook veel minder geworden


http://www.gezondheidenco.nl/dry-needli ... n-spieren/
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3078834
Hier ook slijm beurs ontsteking. Ook al 15 x fysio gehad. Ook al diclofenac tabletten en een injectie gehad. De fysio zegt dat de ontsteking weg is maar zo voelt dat niet. Ik heb echt bizar veel pijn al zeker een half jaar. Idd ook  met omdraaien in bed. Ik lig er snachts wakker van en weet nu niet zo goed meer wat ik moet nu.
Door MillyMol
#3078863
De schouderklachten die je omschrijft kunnen verschillende oorzaken hebben:
1. een slijmbeursontsteking (bursitis): behandelbaar met die injectie, maar op langere termijn zelfde resultaat zonder die behandeling of met fysiotherapie.
2. een capsulitis: is uitgebreider dan een slijmbeursontsteking. Komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen en meest voorkomend rondom overgang (hormonale veranderingen zouden van invloed zijn volgens recente literatuur). Therapie hetzelfde als 1 en resultaat met en zonder behandeling ook.
3. een scheur in de voor- of achterkant van het kapsel of de aanhechting van een pees. Therapie: opereren en herstellen van de schade.

In alle gevallen vergt het herstel 3 tot 6 maanden.
Laatst gewijzigd door MillyMol op do 26 feb 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3078922
1 en 2 hielpen niet. Bij mij is t puur te lang doorgelopen met spanningsklachten in nek en schouders. Ik kan mijn hoofd ook niet naar rechts draaien. Klein stukje maar. Als 1 en 2 niet helpen, waar vind ik nr 3 dan?
Door MillyMol
#3078927
spreeuwtje schreef: 1 en 2 hielpen niet. Bij mij is t puur te lang doorgelopen met spanningsklachten in nek en schouders. Ik kan mijn hoofd ook niet naar rechts draaien. Klein stukje maar. Als 1 en 2 niet helpen, waar vind ik nr 3 dan?
Nr 3 vind je in dit geval niet. Zoals je zelf zegt lijkt bij jou de oorzaak gelegen in te grote spierspanning in nek en schouders. Wellicht kan een goede chiropractor jou uitkomst bieden. De klachten die Elvira opsomt kunnen duiden op cuff letsel (kapsel), alhoewel daar wel vaak een trauma aan voorafgaat. Daar lees ik echter niets over in haar post, vandaar dat ik ook de andere twee opties erbij heb gezet.
Door Borke
#3078963
spreeuwtje schreef:Bij mij is t puur te lang doorgelopen met spanningsklachten in nek en schouders. Ik kan mijn hoofd ook niet naar rechts draaien. Klein stukje maar. Als 1 en 2 niet helpen, waar vind ik nr 3 dan?
Mogelijk kan je baat vinden bij een multidisciplinair raject, ik heb daar wonderbaarlijke resultaten gezien!
Mensen die hun hoofd nauwelijks konden draaien en dus ook niet meer konden autorijden, die na 4 maanden traject weer goed uit de voeten konden!

Heb hier goede ervaringen met de trajecten van http://www.ciran.nl
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3078971
Borke schreef: Mogelijk kan je baat vinden bij een multidisciplinair raject, ik heb daar wonderbaarlijke resultaten gezien!
Mensen die hun hoofd nauwelijks konden draaien en dus ook niet meer konden autorijden, die na 4 maanden traject weer goed uit de voeten konden!

Heb hier goede ervaringen met de trajecten van http://www.ciran.nl
Dit zou wel passen bij mijn situatie Astrid. Het is alleen voor mij te ver weg. Amsterdam is t dichtstbij maar dat is een uur rijden. Dat trek ik niet. Weet jij misschien iets soortgelijks?
Ik heb wel een therapie gehad pas geleden nog die om psychosomatische vermoeidheid en pijn draaide maar dat heeft niet kunnen pakken omdat het niet om mijn houding ten aanzien van het leven of mijzelf ligt maar puur aan de situatie waarin ik zit en waar niemand iets aan kan veranderen. 
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3078972
bea schreef: Zoek een fysio die medical taping doet, dat heeft mij van mijn hoofdpijn afgeholpen.
http://www.ziekenhuis.nl/behandelingen/ ... ng/item281
Dan zou dat van top tot teen moeten zijn denk ik. T gaat van nek tot onderrug aan de rechterkant.  Het is voor mij een typische reactie op spanning.
Zonder die spanning geen last.

Fysio probeert nu eindelijk wat meer wervels te kraken. Hij heeft t eerst zonder geprobeerd en alles zat te vast. Onderrug is gelukt maar nek wil niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door