Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Marpa
#3068319
Ik vraag me af of gedroogde snacks in te vriezen zijn?
Ik ben een beetje te enthousiast geweest en mijn voorraad zelf gedroogde snacks rijzen niet de pan uit maar alle bewaardozen. Dus ....kan ik gedroogd geelhaar, bullepees, luchtpijp invriezen?
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3068350
Dat is mogelijk, maar als je het uit de vriezer haalt, moet je het gelijk gebruiken. Het invriezen zorgt namelijk weer voor vocht en dan wordt het buiten de vriezer korter houdbaar...
Door rosmin
#3070016
Ik bewaar de gedroogde spullen (long/ eendepootjes/ spiervlees/ lever) in de vriezer en haal datgeen wat ik ga gebruiken een paar minuutjes voor die tijd eruit; gaat erg goed.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3070022
Ik vries long en luchtpijpjes in zipzakjes in en haal er steeds een zakje uit en dat gaat in een bak waar wat rijst inzit in de koelkast en dan blijf het nog weken goed :)
Door Skyline
#3078694
Waarom eerst drogen en dan invriezen?

Iets wat goed gedroogd Is blijft (hier tenminste) wel een jaar goed
Heb nu nog snacks in potten zitten van een jaar geleden

Drogen Is een conserverings methode
Vriezen Is weer een andere conserverings methode

En idd een gedroogde snack invriezen zal zorgen dat de snack weer vochtig word en hierdoor na ontdooien snel bederven

En een vriezer vol gedroogde snacks kost meer dan een paar potten vol gedroogde snacks....
Door Lizzy
#3078698
Ik gooi ze altijd in de vriezer, al sinds jaar en dag. Ik droog de snacks op 50 graden. En daar staat binnen no time de schimmel op hoor, ook al zijn de snacks droog. Dat heeft ook wel met het vet te maken dat er aan zit, vaak. In de vriezer blijven ze heerlijk vers en het is ZO ontdooid (doordat er geen vocht meer in zit).
#3078728
Hier ook nog nooit gedroogde snacks in de vriezer gedaan. Ik droog het gewoon echt goed en het blijft hier echt heeeel lang goed. Minstens een jaar, maar denk wel langer, alleen redt het dat niet, want dan is het op. . Maar soms heb ik dingen die ze minder vaak krijgen of waarvan ik een bulkverpakking in 1 keer heb gedroogd, dus dan gaat er wel ff overheen voordat het op is.
Drogen werkt hier dus vriezerruimte besparend.
Gebruikersavatar
Door nova
#3078889
BlissSpirit schreef: Hier ook nog nooit gedroogde snacks in de vriezer gedaan. Ik droog het gewoon echt goed en het blijft hier echt heeeel lang goed. Minstens een jaar, maar denk wel langer, alleen redt het dat niet, want dan is het op. Afbeelding. Maar soms heb ik dingen die ze minder vaak krijgen of waarvan ik een bulkverpakking in 1 keer heb gedroogd, dus dan gaat er wel ff overheen voordat het op is.
Drogen werkt hier dus vriezerruimte besparend.
+ 1 :)
#3078940
BlissSpirit schreef: Hier ook nog nooit gedroogde snacks in de vriezer gedaan. Ik droog het gewoon echt goed en het blijft hier echt heeeel lang goed. Minstens een jaar, maar denk wel langer, alleen redt het dat niet, want dan is het op. Afbeelding. Maar soms heb ik dingen die ze minder vaak krijgen of waarvan ik een bulkverpakking in 1 keer heb gedroogd, dus dan gaat er wel ff overheen voordat het op is.
Drogen werkt hier dus vriezerruimte besparend.
Dat dus. ;)
Klein hondje, en een hele droger vol dat is best veel. Dan gaat het merendeel in de vriezer en per week een portie eruit. :)
Gebruikersavatar
Door EllyS
#3086268
Eén van de redenen waarom ik droog is om het NIET in de vriezer te hoeven bewaren. Goed gedroogd en goed bewaard blijft het jaren goed.
In de vriezer komt er weer vocht bij tenzij je het vacuüm verpakt. Maar dan is het nog minder nodig om het in de vriezer te doen.
Door Marpa
#3086277
Erg leuk om alle verschillende manieren en meningen te lezen!!
En voor allemaal is wat te zeggen vind ik. Normaal gesproken doe ik gedroogde snacks niet in de vriezer omdat het met 2 honden vrij snel op gaat. Het is dus niet nodig. Maar de laatste keer had ik een bulkverpakking en had ik ineens na t drogen zo veel dat ik het een en ander heb ingevroren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door