Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door picochu
#3077854
Mijn hond heeft sinds een week last van witte ontlasting. Hij eet ook minder en drinkt juist weer heel veel. Toen ik vanochtend bloed bij de ontlasting zag vond ik het toch wel heel zorgelijk.

Ik ben nu op zoek naar een dierenarts die wel het nut inziet van versvoer. Enig idee of er ook een is in omgeving Veenendaal? Ik heb geen auto dus het moet met openbaar vervoer te doen zijn.

Alvast bedankt!
#3078002
Tannetje is zeker pro; als je het wat dichter bij wilt zoeken: Amanda van de A30 kliniek op de Frankeneng te Ede is zeker niet anti. Gewoon neutraal, ik kom er nog steeds graag (voor zover je graag naar de da gaat  ::) ), al woon ik er nu heel wat verder vandaan.
Amanda staat er gewoon voor open en respecteert wat jij wilt/voert. Voor mij is dat al genoeg, als de da niet tegen is of je brokken probeert aan te smeren als er wat loos is...
Ze is kundig en gaat heel fijn om met zowel je dier als jou.

Edit: Ik heb a.s. donderdagmiddag een afspraak bij haar en kom vanuit Maurik daar naar toe dus langs Veenendaal. Als ik je kan helpen door je evt op te halen en mee te nemen die kant op? Als je tenminste daar heen wilt en ook een afspraak maakt/wilt op donderdagmiddag...
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op di 24 feb 2015, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#3081725
Sorry voor de late reactie.

Ik had bij het topic voor dierenartsen gekeken maar ik woon nog niet zo lang hier in de buurt dus had geen flauw idee dat Otterlo hier dicht bij was.r

Bot is niet het probleem. Zijn ontlasting is niet hard en voer op dit moment ook geen barf en bot bij.

Ik ben gister bij Tannetje geweest. Geweldige vrouw, waren alle dierenartsen maar zo!
Pico heeft waarschijnlijk een leverprobleem. Wat het is weet ik nog niet. Hij heeft nu namelijk ook geelzucht.
Ik krijg waarschijnlijk vandaag de uitslag van het bloedonderzoek. Maar aangezien bloedonderzoek niet altijd veel zegt bij de lever moet er waarschijnlijk ook een echo en/of biopt genomen worden. De vraag is echter of hij dat wel aankan aangezien hij nu zo zwak is.

Op dit moment eet hij op verzoek van Tannetje gekookte aubergine met zijn kvv overgegoten met gekookt water. Ook krijgt hij 2 maal daags een kwart capsule mariadistel. Tot nu toe heeft hij het er niet weer uitgespuugd. Hij is echt doodziek en het had echt niet langer kunnen wachten.

Nou maar afwachten of hij het zo volhoudt en hou ernstig het is.
#3081995
picochu schreef: Net gebeld door Tannetje. Heftige leverontsteking. Hij moet aan de antibiotica en de Prednison. Morgen ga ik de medicijnen ophalen en dan hoor ik meer.
Sterkte en beterschap voor Pico.
#3082430
Vandaag de medicijnen opgehaald bij Tannetje. Pico heeft een chronische leverontsteking, wat de oorzak is weten we niet want daarvoor moet hij onder narcose voor een biopt. Op dit moment is dat niet haalbaar, Pico zou dat niet overleven. Hij moet 1 dagen aan de antibiotica en de Prednison en ik moet na het weekend met Tannetje bellen.

Bedankt voor alle reacties!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door