Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#307376
Lothar was met een balletje aan het spelen binnen en ik was druk. Op een gegeven moment dacht ik; wat hoor ik toch? Ik dacht dat hij nog op het balletje kauwde maar het geluid was wel heel vreemd. Toen ik los zei en hij het geval losliet, zag ik dat het een stukje aardappel was.
We hadden zoals gewoonlijk aardappels uit de tuin van mijn schoonouders gekregen (wel met spul bespoten geloof ik) en die stonden nog in een doos in de gang. Josie zat ook nog te smullen maar het enige wat ik gevonden heb is 1 klein stukkie aardappel wat Lothar losliet.
Ze hebben dus in ieder geval 1 rauwe aardappel (of ieder 1?) opgegeten met schil en al. Wat nu?????
Gebruikersavatar
Door Pauline
#307423
Linda, Sammie at altijd rauwe aardappels. Maar die waren dan wel door mij geschild. Hij heeft er nooit last van gehad.
Door Lind@
#307427
Ja maar dit zijn er minstens 3 geweest en met schil en gepoederd!!!!!
We hebben de DA gebeld, braakmiddel heeft geen zin meer (langer dan half uur geleden) en peoder is 3 maanden giftig, n dec. zijn ze gepoederd, we moeten hem in de gaten houden............
Door Lizzy
#307746
Jeetje, wat een ellende joh... wat voor gif is dat, dat poeder? Heeft de DA geen beter advies als "in de gaten houden"? (ik vind dat wel erg spaarzaam....). Ik zat ook al aan Norit te denken (en iets meer als een paar tabletjes), maar ja, dat moet je misschien toch in overleg met je DA doen!
Door Lind@
#307776
Ik had dus ook even hier bij zoeken rauwe aardappel opgezocht en toen las ik dat er inderdaad iemand zijn hond is veloren na het eten hiervan, vandaar dat ik me ook een ongeluk schrok.
Dat poeder is poeder tegen het uitlopen van de aardappels maar het is 3 maanden giftig (?)
Hij moet er echt MINSTENS 3 op hebben hoor, want die doos was vol en er was echt aardig wat uit. Hij is er al eerder aan begonnen omdat ik nadat ik boven de badkamer had gesopt zand op de grond vond (en ik had daarvoor toch gestofzuigd???) vast zand van mijn schoenen...dacht ik.
Maar tot nu toe merk ik, behalve wat vieze scheten en een giga stinkende poep, helemaal niks aan ze ::)
Ik weet niet of dat nog komen kan? Ze hebben ook goed gegeten.
Gelukkig wat een opluchting (hoop niet dat ik te vroeg juich :-\)
Laatst gewijzigd door Lind@ op di 19 apr 2005, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#307777
Een raar antwoord van je da
weetook niets anders te verzinnen dan norit
dan wel in overleg met je da
Maar kan dat gif dan geen kwaad voor de mens
Door geer
#307778
Lind@ schreef: Ik had dus ook even hier bij zoeken rauwe aardappel opgezocht en toen las ik dat er inderdaad iemand zijn hond is veloren na het eten hiervan, vandaar dat ik me ook een ongeluk schrok.
Dat poeder is poeder tegen het uitlopen van de aardappels maar het is 3 maanden giftig (?)
Hij moet er echt MINSTENS 3 op hebben hoor, want die doos was vol en er was echt aardig wat uit. Hij is er al eerder aan begonnen omdat ik nadat ik boven de badkamer had gesopt zand op de grond vond (en ik had daarvoor toch gestofzuigd???) vast zand van mijn schoenen...dacht ik.
Maar tot nu toe merk ik, behalve wat vieze scheten en een giga stinkende poep, helemaal niks aan ze ::)
Ik weet niet of dat nog komen kan? Ze hebben ook goed gegeten.
Gelukkig wat een opluchting (hoop niet dat ik te vroeg juich :-\)
Het kan giftig zijn, maar ik denk ook dat het best goed kan gaan... Dat is afwachten, en inderdaad, misschien zou je Norit kunnen geven?
Saar heeft ooit 's nachts een volle bak met paaseitjes opgegeten, ik denk wel een kilo... Saar kennende had ze dat niet pas vroeg in de ochtend gedaan, maar meteen toen wij naar bed gingen ;).... Maar Saar had nergens last van, oke, misschien een wat dikkig buikje..
Dus, noli desperare...we duimen gewoon dat het goedkomt!
Door Lind@
#307779
Misschien wel, maar het zat op de schillen he. Beetje laconiek vond ik het ook inderdaad wel van die da ja.
Door tieneke
#307780
SHIVA schreef: Een raar antwoord van je da
weetook niets anders te verzinnen dan norit
dan wel in overleg met je da
Maar kan dat gif dan geen kwaad voor de mens
Het is puur gif,goed dik schillen die piepers...of biologisch zodat je ze zelfs met schil en al kunt eten.
Door tieneke
#307781
Lind@ schreef: Misschien wel, maar het zat op de schillen he. Beetje laconiek vond ik het ook inderdaad wel van die da ja.
Ben blij dat het mijn Da niet is ::)
Door geer
#307782
Lind@ schreef: Misschien wel, maar het zat op de schillen he. Beetje laconiek vond ik het ook inderdaad wel van die da ja.
Zou je niet nog een tweede DA kunnen bellen, bij wijze van second opinion?
Door SHIVA
#307783
tieneke schreef: Het is puur gif,goed dik schillen die piepers...of biologisch zodat je ze zelfs met schil en al kunt eten.
nou ik ben blij dat ik biologische aardappelen eet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door