IK heb sinds kort een probleem met mijn WIFI, hij schakelt zichzelf steeds uit, daar krijg ik dan ook geen melding van. Soms zit ik dan gewoon uren in mijn eigen woonkamer met wifi-mogelijk zonder wifi te internetten..
Wie weet hoe dat kan?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
charmed schreef: IK heb sinds kort een probleem met mijn WIFI, hij schakelt zichzelf steeds uit, daar krijg ik dan ook geen melding van. Soms zit ik dan gewoon uren in mijn eigen woonkamer met wifi-mogelijk zonder wifi te internetten..Hoe het kan, weet ik niet. Wel het antwoord dat ik steevast krijg als er problemen zijn met internet: Heb je de modem al een keer gereset? Gewoon stekker eruit, even wachten, stekker er weer in. Resetten is het eerste antwoord dat je krijgt als je ICT mensen benadert met verbindingsproblemen.
Wie weet hoe dat kan?
Dwarreltje schreef: Hoe het kan, weet ik niet. Wel het antwoord dat ik steevast krijg als er problemen zijn met internet: Heb je de modem al een keer gereset? Gewoon stekker eruit, even wachten, stekker er weer in. Resetten is het eerste antwoord dat je krijgt als je ICT mensen benadert met verbindingsproblemen.
Martine-Tom schreef: Op een ander kanaal afstemmen.
charmed schreef: Hoe bedoel je die?Vat ik ook niet. Is toch geen t.v.?
charmed schreef: Hoe bedoel je die?Wifi maakt gebruik van verschillende kanalen, waarover simpel gezegd het internet draadloos wordt verstuurd. Is eigenlijk vergelijkbaar met radiozenders. Omdat wifi steeds intensiever wordt gebruikt, kunnen die kanalen soms overbelast raken. Je kunt dan inloggen op modem of router en het kanaal aanpassen naar een minder druk kanaal.
Inouchka schreef: Bij welke provider ben je aangesloten?Mocht je aangesloten zijn bij ziggo is het probleem als volgt. Door de ontwikkeling van het 4G netwerk, wat op de zelfde frequentie zit als het netwerk van ziggo, kan het internet zowel met draad als draadloos continue wegvallen. Ziggo ontkent dit, maar is wel druk bezig met het aanpassen van het hele landelijke netwerk, vandaar ook de vele werkzaamheden bij ziggo!! Het enige wat je kan doen daartegen is of een WiFi versterker, maar dat heeft geen garantie op werkend internet of overstappen... Voor 2 maart kan je nog gratis overstappen, ondanks je contract. Dat komt door de prijs verandering die ziggo enkele maanden geleden uitvoerde!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Els&Flow schreef: Wij hebben ziggo en dit probleem doet zich regelmatig voor. Ziggo ontkent inderdaad dat het probleem bij hun ligt, maar geeft vervolgens wel aan dat we de router even van de stroom moeten halen en na een minuutje weer moeten aansluiten, waarna het probleem inderdaad weer verholpen is. Tot de volgende uitval dan he.Klopt! Mij man is een telecom fiield engineer en komt deze problemen dagelijks tegen, wij hadden zelf ook ziggo, maar ondanks het snelle internet zijn we gewoon overgestapt naar KPN ook al gaan we er 80mbit op achteruit, nu hebben we tenminste wel stabiel internet die blijft werken .