Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jillaroo**
#3077364
Wie heeft er ervaring met de zgn. Bufflehoorn. Zijn het tandenbrekers of valt het mee. Ik zit er aan te denken om er eentje te kopen voor Galyi, zij is nl een enorme fan van hoefjes maar knabbelt alleen het randje er van af maar eet hem niet helemaal op. meestal kieper ik hem na 2 dgn weg ( vooral nadat ik er een keertje met blote voeten op ben gaan staan....) Nu zag ik die horen liggen en het lijkt mij dat ze hier wat meer mee doen, ze is geen fan van gewei of de boomwortel.
Afbeelding
Door miik
#3077379
Hier zijn ze er gek op, en dan vooral mn kleine chineesje.
Ik zoek altijd degene uit met hele dunne randjes, dus niet zoals die op de foto.
En daar knabbelen ze dan dus de randjes af. De pups zijn er ook happy mee :)
Maar ik heb geen honden die hun tanden er echt inzetten, het voelt wel hard aan, dus als je een fanatieke staf hebt ofzo dan kan ik me voorstellen dat die zijn tanden sloopt...Denk net als met een gewei, goed naar je eigen hond kijken.
Door Martine-Tom
#3077410
Heb ze hier vandaag voor het eerst in de winkel zien liggen, Tom snuffelde heel geintresseerd maar wist ook niet of ze te hard zouden zijn, volgende keer an toch maar eens kijken voor hem  :)
Door Borke
#3077518
Heb er hier 2 liggen, flinke maat, Sofi kijkt er niet eens naar en is dol op gewei!
Door Borke
#3077563
Martine-Tom schreef: Ik voel weer een BP-ruilhandel opkomen  :biggrin2:
Ik ook - vrees alleen dat verzendkosten tegen zullen vallen...
Door bastet
#3077569
Ik heb er recent ook 2 gekocht om uit te proberen.
Voor mijn stafford absoluut een no go, hij kraakt de buffelhoorn en eet de afgebroken stukken zo op, als ik hem niet had afgepakt had hij dat hele ding waarschijnlijk binnen 10 minuten naar binnen gewerkt.
Aan mijn border heb ik hem nog niet gegeven.
Denk dat het met een rustige kauwer wel kan, maar zou deze wel alleen onder toezicht geven.
Door cairodyn
#3077904
Borke schreef: Ik ook - vrees alleen dat verzendkosten tegen zullen vallen...
Dan wellicht een bp express opzetten hihihi zo hebben op dit forum goederen al hele reizen gemaakt toch:-)
Gebruikersavatar
Door Dutchness
#3324223
Mijn 7 maanden oude pup is dol op zijn buffelhoorn. Het is een retriever dus niet extreem veel kaakkracht, maar genoeg om langzaam stukjes eraf te eten.

Is dit een probleem voor zijn gebit of gezondheid? Of geen probleem?

Alvast bedankt
Door miik
#3324230
Ik heb in 2015 ook gereageerd... lol... maar ik denk dat het prima kan. Zolang de hond niet probeert grote stukken eraf te kauwen maar rustig knabbelt... Mijn jongste, nu 8 maanden is er ook gek op, de andere trouwens ook !
Gebruikersavatar
Door winni
#3324446
Dit moet je inderdaad per individu bekijken.
Mijn Amstaff's knabbelen ook rustig aan de randjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door