Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3077441
Vanmiddag heerlijk wezen wandelen, en had de camera weer eens mee
Als ik onze honden dan zie rennen, vliegen, spelen en zwemmen zie ik dat toch 100 x liever dan die slome labradors hier in de wijk hoor  :-X

Onze Kay van ruim 8 jaar  :smitten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze Daan van net 5  :smitten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen echt 4 poten op 1 buik, en wat heeft Daan toch een respect voor Kay, super om te zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is het heel gek als je verliefd bent op je eigen honden ?  :shy: :smitten:
#3077445
Heerlijk! Ze zien er super uit joh!
Ik kreeg in Tilburg nog wel eens te horen dat ik mijn lab eens te eten moest geven als er weer zo'n waggelende bijzettafel langs kwam sjokken met zijn tong op de grond.
Bizar dat mensen blijven denken dat een labrador vierkant is  :-\

En ja hoor, ik ben ook verliefd op Nelson. Of het normaal is laat ik dan maar in het midden maar je bent in elk geval niet alleen  :biggrin2:
#3077459
Kay is een hartstikke leuke lab ( Daan ook trouwens) en die hebben niks te maken met bijzettafeltjes. :smitten:


Mijn Flow is uit een brede lijn maar zeer zeker geen bijzettafeltje. Hier in de wijk loopt een lab, pfff, gewoon zielig. Tong op de grond, 48 kilo. Komt van de 52 kilo af. De baasjes zijn naar een honden dietiste geweest, maar blijven wel kaas en worst geven gedurende de wandeling. Vind ie zo lekker.  ::)
Maar de tegenhangers daarvan zijn vaak graatmager, mooi slank noemen sommigen dat. :o Zodra de ribben zichtbaar zijn of ze kunnen een koprol maken in een tl buis is het voor mij niet meer mooi slank.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op ma 23 feb 2015, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#3077486
Wilde niemand hier voor het hoofd stoten hé !! Ik had het over de bijzettafeltjes in onze wijk (die max 3 x daags max 10 minuten sjokken)
En laten we eerlijk zijn ... Labjes staan over het algemeen bekend onder de noemer "dik"

@ Els, ik ga met je mee qua slanke labjes, wij hebben daar wel dezelfde mening over denk ik zo gezien de oude forum (LF) discussies  ;D
Doe mij ook maar een grove (NIET dikke) lab, i love them !!!
#3077490
Eigenlijk vind ik labs a la Nelson het mooist. Helaas hebben we een klein opdondertje door de ziekte van Weil.
Mijn schoonmoeder had vroeger echt een bijzettafeltje. Poten op alle hoeken. En maar snoep geven. Er was niet over te praten.
#3077560
Els&Flow schreef: Kay is een hartstikke leuke lab ( Daan ook trouwens) en die hebben niks te maken met bijzettafeltjes. :smitten:


Mijn Flow is uit een brede lijn maar zeer zeker geen bijzettafeltje. Hier in de wijk loopt een lab, pfff, gewoon zielig. Tong op de grond, 48 kilo. Komt van de 52 kilo af. De baasjes zijn naar een honden dietiste geweest, maar blijven wel kaas en worst geven gedurende de wandeling. Vind ie zo lekker.  ::)
Maar de tegenhangers daarvan zijn vaak graatmager, mooi slank noemen sommigen dat. :o Zodra de ribben zichtbaar zijn of ze kunnen een koprol maken in een tl buis is het voor mij niet meer mooi slank.
Klopt. Ik heb eens een lab gezien... Die mensen hadden liever een whippet gehad of zo.
Geheel geschoren, ribben goed zichtbaar, geen grammetje vet. Ik vond het er werkelijk waar niet uit zien.

Nelson weegt nu 30 kilo. Het grappige is dat mijn da hem te dun vindt, Tannetje vond hem mollig, ik vind hem precies goed. De meningen zijn nogal verdeeld als het om labjes gaat  ::)
#3077575
je hebt 2 hele mooie kerels Monique!
en ja dat te dik of te dun dat is een discussie zonder eind vrees ik  ::)
anderhalve week geleden werd Hidde gecastreerd.....op de weegschaal 41 kilo
DA: zo dat wel een stevige jongen!! ehhh....onee dat valt wel mee ik zie zijn ribben  :-X
Hidde at beroerd door een heel loops teefje bij ons in de buurt en is echt te mager nu.

Roef is een krieltje met zijn 30 kilo  ;D
#3077681
Els&Flow schreef: Kay is een hartstikke leuke lab ( Daan ook trouwens) en die hebben niks te maken met bijzettafeltjes. :smitten:


Mijn Flow is uit een brede lijn maar zeer zeker geen bijzettafeltje. Hier in de wijk loopt een lab, pfff, gewoon zielig. Tong op de grond, 48 kilo. Komt van de 52 kilo af. De baasjes zijn naar een honden dietiste geweest, maar blijven wel kaas en worst geven gedurende de wandeling. Vind ie zo lekker.  ::)
Maar de tegenhangers daarvan zijn vaak graatmager, mooi slank noemen sommigen dat. :o Zodra de ribben zichtbaar zijn of ze kunnen een koprol maken in een tl buis is het voor mij niet meer mooi slank.


Mijn meissie is 28 kg, maar lijkt enorm dun. Heeft een diepe borst en een dunne taille. heb ook al een keer te horen gekregen toen ze pup was dat ze wel eens mocht eten.  wou nog net niet zeggen 'ja en jij wat minder  :2funny: '
Mensen van mijn flyball school zeggen dat ze goed op gewicht is. Net als de dierenarts. En ik vindt haar ook mooi, en daar hou ik het bij. Wil dat ze rond dit gewicht blijft haar hele leven. Tussen de 27 en de 30 kg.

Ik zag vandaag een hond, dacht dat het een iets dikke rotweiler was, kom ik dichterbij, is het een zwarte labrador. 2 keer mijn hond  :-X
Ik moet me dan echt inhouden om niks te zeggen.. 

Hij was wel lief, maakte een speelbuiging voor mijn hond, en probeerde haar te dekken, wat ze trouwens zelf tegenhield. ik denk ooh die breekt haar rug zometeen, ben meteen doorgelopen  :whistling:
#3077687
Hope schreef: Klopt. Ik heb eens een lab gezien... Die mensen hadden liever een whippet gehad of zo.
Geheel geschoren, ribben goed zichtbaar, geen grammetje vet. Ik vond het er werkelijk waar niet uit zien.

Nelson weegt nu 30 kilo. Het grappige is dat mijn da hem te dun vindt, Tannetje vond hem mollig, ik vind hem precies goed. De meningen zijn nogal verdeeld als het om labjes gaat  ::)


Ik zie ze toch liever als senna (mijn lab) en nelson. Ik hou totaal niet van dikke honden. Op zich niet voor het uiterlijk maar de hond heeft het dan veels te warm in de zomer, krijgt last van gezondheidsproblemen en krijgt totaal geen beweging, dus een enorm saai leven. Nee geef me dan maar liever senna, een slanke labrador van 28 kg, lekker flyballen, veel naar het strand, veel boswandelingen, apporteren, heel veel zwemmen, binnenkort ook speuren en behendigheid. Moet zelf een rooster bijhouden voor haar bezigheden, vrouwtje heeft er een dagtaak aan.  :biggrin2: 

Alhoewel ik vorige week ziek was en ze de hele week bij me heeft geslapen, af en toe naar buiten om te plassen en hup weer het bed in  ::)
#3077724
Tamara schreef:

Ik zie ze toch liever als senna (mijn lab) en nelson. Ik hou totaal niet van dikke honden. Op zich niet voor het uiterlijk maar de hond heeft het dan veels te warm in de zomer, krijgt last van gezondheidsproblemen en krijgt totaal geen beweging, dus een enorm saai leven. Nee geef me dan maar liever senna, een slanke labrador van 28 kg, lekker flyballen, veel naar het strand, veel boswandelingen, apporteren, heel veel zwemmen, binnenkort ook speuren en behendigheid. Moet zelf een rooster bijhouden voor haar bezigheden, vrouwtje heeft er een dagtaak aan. :biggrin2: 

Alhoewel ik vorige week ziek was en ze de hele week bij me heeft geslapen, af en toe naar buiten om te plassen en hup weer het bed in  ::)
Nu heb ik 2 reuen (rond de 36 kilo) maar die lopen ook dagelijks  op het strand/lopen in het bos, apporteren en zwemmen, dus niet alles hangt af van het gewicht hé  8)

Het lijkt soms wel dat als je een lab hebt boven de 30 kilo dat die automatisch te dik is en niets kan en dat we allemaal terug moeten naar het jachtmodel a la type windhond  :-\
#3077728
Kay en daan zijn prachtig :smitten:
Hier een jacht model labrador maar die weegt toch 35kg.
Niks te zwaar maar wel flink gespierd. Basco is nu ruim 6jaar en fanatieker als de honden uit de buurt die jonger zijn.

Het scheelt zoveel wat je met je hond doet. Alleen gewicht maakt niks uit, de beweging die ze krijgen is heel belangrijk.
Grof of fijn maakt voor mij niet uit, ik vind ze beide mooi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door