Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3077293
Ik zit er over te denken toch de volledige overstap naar BARF eens te gaan proberen. Aangezien het mij toch wel aanspreekt en het dan makkelijker wordt om dingen zoals Orgaan en Pens toe te voegen, aangezien ik dan geen rekening meer hoef te houden met de hoeveelheid die in de KVV zit.

Maar ik vroeg mij af hoe zit het met Zalmsnippers. Ik neem aan dat je dit als spiervlees ziet, maar zie je het gewoon als spiervlees of moet je het rekenen onder vis en dus maar een klein percentage van het menu. Of kan je het geven op 1 dag met bijvoorbeeld een zalmkop/graten.
Gebruikersavatar
Door nova
#3077309
Mijn zalmsnippers reken ik als spiervlees, er zit wel  een hele kleine borstvin aan, maar dat valt als  bot te verwaarlozen.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3077319
nova schreef: Mijn zalmsnippers reken ik als spiervlees, er zit wel  een hele kleine borstvin aan, maar dat valt als  bot te verwaarlozen.
Maar reken je dit dan ook bij de percentage vis per week? Of er gewoon apart naast
Door Anne in Zweden
#3077433
Flamingo schreef: Maar reken je dit dan ook bij de percentage vis per week? Of er gewoon apart naast
Persoonlijk hou ik geen apart percentage vis aan per week. Ik doe gewoon 50% vleesbot, 25% spiervlees, 20% orgaan waarvan de helft pens, en 5% groente. Zalmsnippers zouden bij mij dan in de categorie spiervlees vallen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3077440
Ik geef vis als extra en reken het niet mee in het menu. Zalm voer ik alleen biologisch omdat het vaak erg veel ab bevat en dat wil ik niet.

Ik zou geen visdag nemen. Sommige honden worden daar eeg misselijk van en hoeven daarna geen vis meer.
Door eelke
#3077443
Ik voer het nu als spiervlees. Maar dat krijgen ze dan wel maar 1, heel soms 2, keer per week omdat ik anders het aandeel vis te hoog vind ik het menu. Op dit moment krijgen ze dan geen andere soorten vis.
Door Suzanne
#3077444
De zalmsnippers die ik laatst had vond ik "tegenvallen". Ik had gerekend op / gehoopt op spiervlees. Het leek mij meer afval, graten en huid alsmede wat spiervlees maar ik kan dit geven als "bevleesd karkas" at best. Heb je echte zalmsnippers, dus het vlees van de zalm, dan zou ik het als spiervlees rekenen; dat was ik dus letterlijk van plan.

Nu heb ik ook nog iets anders wat ik kan rekenen als zeer bevleesd karkas (dat is ook gemalen) en dat voer ik nu maar samen, met wat orgaan erbij. Niet elke dag ;-) maar ter afwisseling. Krijgt hij niets van ;-) maar het was deze keer dus niet wat ik ervan verwachtte.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3077456
Ik heb het in mijn menu staan als Spiervlees. En daarnaast als extratje op een andere dag nog enkele harinkjes.
Mijn menu geplaats en nu wacht ik op opmerkingen/commentaar/adviezen
Door Ruisje
#3077527
Flamingo schreef: Ik heb het in mijn menu staan als Spiervlees. En daarnaast als extratje op een andere dag nog enkele harinkjes.
Mijn menu geplaats en nu wacht ik op opmerkingen/commentaar/adviezen
Zalmreepjes geef je als spiervlees, maar tellen wel mee in je percentage vis. Dus de zalm en de harinkjes moeten bij elkaar niet meer zijn dan 10% van het menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door