Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#3077041
ik stel me niet aan...ik heb iets wat een naam heeft  :o (over andere erfelijke zaken heb ik het maar niet... :biggrin2: :P )
Het hoorbaar (en onsmakelijk) kauwen van anderen (eet eens wat zachter), het rammen op het toetsenbord van een collega, het hoorbaar zwaar ademhalen van een collega tegenover je bureau, het oeverloos wiebelen van de voet van manlief...hopeloos irritant. Gelukkig krijg ik niet de neiging om iets door de ruiten te gooien :P maar irritant is het wel.
Vermoedelijk is de oorzaak de jarenlang durende vocale tic (keelschrapen meerdere keren per minuut soms) van ML de oorzaak.
Wie heeft het nog meer?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misofonie
Laatst gewijzigd door K&D op zo 22 feb 2015, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3077059
Onze kindjes hebben een xylofoon  :biggrin2:
En een piano op batterijen. En oja, stembanden  ::) :biggrin2:
Door monster
#3077076
Mijn man. Heel duidelijk. Waar ik s nachts denk oh, ik hoor de buurvrouw, wordt hij gek van ieder schuifje van een stoel.
Fijn om te weten, dat het een naam heeft. En dan te bedenken, dat ik vreselijk snurk.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3077146
Hier idem. Heb er bewust voor gekozen als HSP mijn huisje nooit meer te delen... Alleen met mijn hondjes dan, en raad eens: Max snurkt, Spoiler snurkt, heb ik het nog niet over het -in mijn oren dan- onsmakelijke geluid van een hond die zich likt...  :-X :-[ Maar ja, waar je een vent een schop kunt geven als hij je wakker snurkt, moet ik nu met de voet heel zachtjes een hond heen en weer wiebelen, in de hoop dat ik eerder in slaap val dan hij weer start met snurken... Lig ook vaak met één kussen over het oor, om zo mezelf en hond te sparen  ::)
En wat dacht je van de domdomauto's die langs komen? Volumeknop voluit, het enige dat je hoort is een enorme dreunbas. Hoor ze al van verre aankomen, ben altijd blij als het doorrijdt...
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op zo 22 feb 2015, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3077148
Dwarreltje schreef: Hier idem. Heb er bewust voor gekozen als HSP mijn huisje nooit meer te delen... Alleen met mijn hondjes dan, en raad eens: Max snurkt, Spoiler snurkt, heb ik het nog niet over het -in mijn oren dan- onsmakelijke geluid van een hond die zich likt...  :-X :-[ Maar ja, waar je een vent een schop kunt geven als hij je wakker snurkt, moet ik nu met de voet heel zachtjes een hond heen en weer wiebelen, in de hoop dat ik eerder in slaap val dan hij weer start met snurken... Lig ook vaak met één kussen over het oor, om zo mezelf en hond te sparen  ::)
Oordoppen  :)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3077161
Martine-Tom schreef: Oordoppen  :)
Heb ik standaard naast het bed, maar met heel smalle, kronkelige gehoorgangen en hoge smeerproductie ben ik huiverig te vaak de boel af te sluiten. Moet standaard al min. 2x per jaar de boel laten uitspuiten... Ben dus zuinig op het gebruik ervan. Kon ik maar met oordoppen slapen  ;D
Edit: Ik bedoel dus die uitwendige doppen, van die grote koppen  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op zo 22 feb 2015, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3077171
Dwarreltje schreef: Heb ik standaard naast het bed, maar met heel smalle, kronkelige gehoorgangen en hoge smeerproductie ben ik huiverig te vaak de boel af te sluiten. Moet standaard al min. 2x per jaar de boel laten uitspuiten... Ben dus zuinig op het gebruik ervan. Kon ik maar met oordoppen slapen  ;D
Edit: Ik bedoel dus die uitwendige doppen, van die grote koppen  :biggrin2:
Ik slaap inmiddels al jaren met oordoppen...heerlijk! Krolse katten, kakelende kippen, rommelende motoren, snurkende loges....be my guest  :biggrin2:
Ik moest ook zo eens in de zoveel tijd uit laten spuiten en ben daar sinds de oordoppen juist vanaf  ;D
De ha houd het op het vocht wat zich in de nacht ophoopt en de boel soepel houd...mij om het even, ik slaap en al moest ik elke maand mijn oren laten uitspuiten....die prijs heb ik er wel voor over  :D
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3077186
Martine-Tom schreef: Ik slaap inmiddels al jaren met oordoppen...heerlijk! Krolse katten, kakelende kippen, rommelende motoren, snurkende loges....be my guest  :biggrin2:
Ik moest ook zo eens in de zoveel tijd uit laten spuiten en ben daar sinds de oordoppen juist vanaf  ;D
De ha houd het op het vocht wat zich in de nacht ophoopt en de boel soepel houd...mij om het even, ik slaap en al moest ik elke maand mijn oren laten uitspuiten....die prijs heb ik er wel voor over  :D
Hmmm... *beginttetwijfelenendanmisschientochmaar....alwashetmaarvoorMax'nachtrust* :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3077190
Dwarreltje schreef: Hmmm... *beginttetwijfelenendanmisschientochmaar....alwashetmaarvoorMax'nachtrust* :biggrin2:
Psies...alles voor de beessies he  :biggrin2:
Door Cathelijn
#3077197
Yep, hier nog een patiënt.  Ik hoor alles ::)
Collega's die zuchten en steunen, eetgeluiden (jak!  Maar mij hoor een ander vast ook ), geluidmakende buren, genoeg irritatiemomentjes per dag ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door