Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3077105
IK heb sinds kort een probleem met mijn WIFI, hij schakelt zichzelf steeds uit, daar krijg ik dan ook geen melding van. Soms zit ik dan gewoon uren in mijn eigen woonkamer met wifi-mogelijk zonder wifi te internetten..

Wie weet hoe dat kan?
#3077140
charmed schreef: IK heb sinds kort een probleem met mijn WIFI, hij schakelt zichzelf steeds uit, daar krijg ik dan ook geen melding van. Soms zit ik dan gewoon uren in mijn eigen woonkamer met wifi-mogelijk zonder wifi te internetten..

Wie weet hoe dat kan?
Hoe het kan, weet ik niet. Wel het antwoord dat ik steevast krijg als er problemen zijn met internet: Heb je de modem al een keer gereset? Gewoon stekker eruit, even wachten, stekker er weer in. Resetten is het eerste antwoord dat je krijgt als je ICT mensen benadert met verbindingsproblemen.
#3077149
Wij resetten de modem geregeld :(
Dwarreltje schreef: Hoe het kan, weet ik niet. Wel het antwoord dat ik steevast krijg als er problemen zijn met internet: Heb je de modem al een keer gereset? Gewoon stekker eruit, even wachten, stekker er weer in. Resetten is het eerste antwoord dat je krijgt als je ICT mensen benadert met verbindingsproblemen.
#3077164
charmed schreef: Hoe bedoel je die?
Wifi maakt gebruik van verschillende kanalen, waarover simpel gezegd het internet draadloos wordt verstuurd. Is eigenlijk vergelijkbaar met radiozenders. Omdat wifi steeds intensiever wordt gebruikt, kunnen die kanalen soms overbelast raken. Je kunt dan inloggen op modem of router en het kanaal aanpassen naar een minder druk kanaal.
#3077714
Inouchka schreef: Bij welke provider ben je aangesloten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mocht je aangesloten zijn bij ziggo is het probleem als volgt. Door de ontwikkeling van het 4G netwerk, wat op de zelfde frequentie zit als het netwerk van ziggo, kan het internet zowel met draad als draadloos continue wegvallen. Ziggo ontkent dit, maar is wel druk bezig met het aanpassen van het hele landelijke netwerk, vandaar ook de vele werkzaamheden bij ziggo!! Het enige wat je kan doen daartegen is of een WiFi versterker, maar dat heeft geen garantie op werkend internet of overstappen... Voor 2 maart kan je nog gratis overstappen, ondanks je contract. Dat komt door de prijs verandering die ziggo enkele maanden geleden uitvoerde!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3077799
Hier hetzelfde probleem met mijn telefoon. Op iPad en alle andere apparaten perfect WiFi bereik en ook snel internet. Ooko net een nieuwe router aangeschaft.. Alleen mijn telefoon blijft er om de haverklap vanaf gaan. Telefoon zegt dan ook klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert. Terwijl dat dus juist helemaal prima is!  :rant:Het probleem ligt echt aan mijn telefoon....
#3077805
Wij hebben ziggo en dit probleem doet zich regelmatig voor.  ::) Ziggo ontkent inderdaad dat het probleem bij hun ligt, maar geeft vervolgens wel aan dat we de router even van de stroom moeten halen en na een minuutje weer moeten aansluiten, waarna het probleem inderdaad weer verholpen is. Tot de volgende uitval dan he.
#3077885
Els&Flow schreef: Wij hebben ziggo en dit probleem doet zich regelmatig voor.  ::) Ziggo ontkent inderdaad dat het probleem bij hun ligt, maar geeft vervolgens wel aan dat we de router even van de stroom moeten halen en na een minuutje weer moeten aansluiten, waarna het probleem inderdaad weer verholpen is. Tot de volgende uitval dan he.
Klopt! Mij man is een telecom fiield engineer en komt deze problemen dagelijks tegen, wij hadden zelf ook ziggo, maar ondanks het snelle internet zijn we gewoon overgestapt naar KPN ook al gaan we er 80mbit op achteruit, nu hebben we tenminste wel stabiel internet die blijft werken :D.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op di 24 feb 2015, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door