Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3076822
Wat een drama zeg. Als ze me aan ziet komen met het flesje is ze al weg. Ze vind een hoop goed, ik mag kijken in der oortjes, maar o wee als er wat in moet. Puur accepteerde ze absoluut niet dus nu hebben we Espree ear care. Ook geen succes want het moet erin worden gedruppeld en dat krijg ik alleen niet voor elkaar. De zeeman is nog wel een paar weken weg.

Kan ik anders alleen tea tree gebruiken op de binnenschelp, is dat voldoende om de oren schoon te houden? Ze zwemt dagelijks in zee en rolt zich droog in het zand.

Ik zag dat er voor mensen iets op de markt is wat je erin spuit met een flesje op drijfgas, is dat wat? Iemand ervaring met een hond die zich niet wil laten behandelen aan zn oortjes?
Door Lil
#3076835
Moet er spul in?

Gebruik dat zelf zelden, alleen indien niet helemaal ok is in de oortjes. Puur de schelp maak ik gewoon schoon met natte tissue (al dan niet speciaal voor de hond) of speciale oorstaafjes voor de hond.

In de oren moet spul en dat train ik heel langzaam. Neutrale earcleaner die ik kan druppelen. Eerst in oorschelp 1 druppel, dan meer dan dichter bij gehoorgang 1 druppel en dan meer totdat ik gewenste hoeveelheid in oor kan doen. Gaat een hele tijd overheen.
#3076866
Vind ze het ook erg als je met de vinger in de oorgang komt? Bij Yuma hoef ik ook niet aan te Komen met spuittoestanden in oor..ik heb dat opgelost door het te druppelen op een gaasje (gaasje is om de vinger gewikkeld) en daarmee kan ik vrij diep in de gehoorgang Komen..of ook een schone zakdoek of tissue, geweekt in hetgeen in oorgang moet, en dat dan draaiendeweg in het oor frommelen...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3076898
Els&Flow schreef: Ik zag dat er voor mensen iets op de markt is wat je erin spuit met een flesje op drijfgas, is dat wat?
Heb t zelf weleens gebruikt en de vloeistof komt dan onder hoge druk in t oor en daarnaast heb je een behoorlijk pssst geluid. Voor een hond die geen druppels accepteert lijkt me zo'n spray geen oplossing.

Scott accepteert Puur Oor zonder problemen dus daar kan ik je niet mee helpen. Je zou kunnen kijken of clickeren werkt om het aan te leren.
Door eelke
#3076899
Hier gaat puur oor inderdaad ook juist beter dan de cleaners. Maar ook ik moet het flesje verstoppen anders is ie meteen al pleite. Misschien niet steeds veel in het oor spuiten? Eerst een paar dagen 1 druppel en dan opbouwen?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3076921
Ze liep een beetje te schudden vandaar dat ik er wat cleaner in wilde doen.

Die truck van Annemarie ga ik proberen, druppelen op een gaasje. Over het algemeen mag dat wel, zolang dat flesje maar niet in zicht komt. We hebben weer wat te oefenen, dat is duidelijk. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076931
Met Hope was het echt een ware ramp. Inderdaad, zodra hij het flesje zag, was hij weg.
Het was echt geen doen meer om zijn oren te behandelen.

Sinds hij regelmatig een korte kuur groene leem krijgt heeft hij geen oorproblemen meer gehad.
We zitten nu op 1,5 jaar zonder schoonmaken, druppelen, schudden en krabben. Ik klop even heel hard af nu, maar toch.

Weet je zeker dat het geen onderliggende oorzaak heeft?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076933
Lizzy schreef: Is het echt echt nodig? Oren reinigen? Liever niet. Kijk maar: (je moet wel even een uurtje tijd hebben :biggrin2:).
Als Hope begon te schudden en wij deden daar niets aan had hij binnen de kortste keren oorontsteking.
Ik ben destijds wel overgegaan op alleen nog druppelen met Puur Oor, dat hielp wel wat. Dus niet meer zitten mutsen met watjes.
Door Lizzy
#3076934
Hope schreef: Als Hope begon te schudden en wij deden daar niets aan had hij binnen de kortste keren oorontsteking.
Ik ben destijds wel overgegaan op alleen nog druppelen met Puur Oor, dat hielp wel wat. Dus niet meer zitten mutsen met watjes.
Dit filmpje zegt ook niet dat je niks moet doen! Dit filmpje zegt dat je oren niet moet reinigen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076947
Lizzy schreef: Dit filmpje zegt ook niet dat je niks moet doen! Dit filmpje zegt dat je oren niet moet reinigen.
Aaah kijk, super!

Zeker dat spul van de da, ikvind dat echt regelrechte troep. Het is vet, het plakt, er blijft zand en vuil aan hangen en dat moet dan reinigen?  :-X
Door 1eboa
#3076993
Een van mijn whippets schudde steeds met zijn kop en maar krabben aan zijn oor, het oor zag rood aan de binnenkant. Ook jankte hij als hij eraan ging krabben.
Toch naar de DA gegaan, hij had een oorontsteking en met een paar dagen Surolan was het snel over. Laatst heb ik zijn oren nog na laten kijken en er zat wat troep in, daar doe ik niets aan, ook geen oorreiniger. Een whippet, die nooit zwemt kan dus evengoed zo iets krijgen.
gr Boa
Door vagebond
#3077008
Hoe zit het nu met het verhaal dat je de oren, die gevoelig zijn voor oorontsteking, moet laten luchten. Laatst kwam een klantje met dat verhaal aanzetten, het beste was nog om de oren van haar boomer met een wasknijper vast te zetten en zo te laten luchten...........
Ik ken ook honden met niet hangoren die gewoon oorontsteking hebben. Dus hoe zit het nou?
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door