Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3076645
Mensen let op je hond

Hallo,

Waarschuwing!!

Op dit moment heerst er een hondenvirus in het hele land. Er zijn al verschillende honden dood aan gegaan. En er liggen er nog waar voor gevreesd wordt.
Het virus is een parvo-variant.

Zowel het vmc als een entinstituut is nu met de casus bezig om te zien wat is er aan de hand is.

Probeer te voorkomen dat je hond aan ontlasting ruikt of veel loopt te snuffelen.

Als je hond spuit diarree heeft en spuugt bel meteen de dierenarts. Het is echt zaak zo snel mogelijk actie te ondernemen.

Er zijn al twee honden die ik ken overleden en de andere liggen momenteel in een kliniek.
Deze twee honden hebben geen contact met elkaar gehad. Ze hebben het dus niet van elkaar kunnen overnemen.

Helaas moet ik jullie vertellen dat ik gehoord heb dat er vele honden op dit moment dit virus hebben. Niet alleen honden uit onze omgeving.

Het is echt een virus waar je in het hele land alert op moet zijn.

Denk niet, dat overkomt mij niet. Mijn hond is nooit ziek en heel sterk. Helaas is het zo dat er ook al sterke honden door dit virus geveld zijn.

Laten we hopen ( en bidden) dat dit virus snel uit de wereld gaat.

Wij laten onze honden extra enten in de hoop dit virus voor te zijn.

Pas op de symptomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door