Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Antonia
#3076679
RayBan heeft onder zijn oren en bij zijn hals een enorme hotspot ontwikkeld. De oorzaak van de jeuk, een allergische reactie op een bepaald eiwit in schildkliermedicatie, is weg. Hij gebruikt deze medicatie niet meer. Het kost alleen even wat tijd voordat die stof helemaal uit zijn lijf is verdwenen, en de jeuk dus ophoudt. Intussen heeft hij door het likken en krabben een enorme hotspot.

Mijn vragen zijn:
- wat kan ik doen als ondersteuning om de reststoffen van de medicatie en ook van de narcose te helpen verwijderen. Hebben jullie ervaring met drainage middelen bij katten?
- ik heb de plekken in eerste instantie behandeld met Dermacool. Dit helpt onvoldoende. In plaats daarvan ben ik vrijdag begonnen met Dermiel Honingzalf. Alhoewel ik normaal gesproken goede ervaringen heb met honingzalf lijkt het nu averechts te werken. De plekken worden weer roder en RayBan likt meer. Wat kan ik gebruiken als uitwendige behandeling?
- op de website van www.huisdierendokter.nl lees ik over colloïdaal zilver (druppels en zalf) en over Derma tabletten op basis van chinese kruiden. Kennen jullie dit en wat is jullie ervaring hiermee?
- op www.nmlhealth.com zie ik Puur Hotspot (druppels) en Espree Hotspotfoam, maar volgens mij is dit alleen voor honden bedoeld (zit tea tree in).

Na het weekend wil ik een controle afspraak maken bij de dierenarts om zijn schildklierwaarden te meten. Hij kan dan gelijk meekijken naar de hotspots.
Laatst gewijzigd door Antonia op zo 22 feb 2015, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door