Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3076629
Welke van de volgende bot producten kan ik het beste aan mijn hond erbij voeren die eendennekken, konijnenkarkassen, parelhoenkarkassen gewend is. Krijgt nu sinds een half jaar geregeld BARF. Dus weet niet of dit onder beginnend valt.

Keuze is:
Polderhoen, patrijskarkas, haaskarkas, fazantenbouten, kippenvleugels, kalkoennek, kippennek, zwanennek
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3076630
Kippennekken is een beginners bot. Polderhoen en patrijs en fazanten bouten zijn ook makkelijk te voeren, al zijn niet alle honden gek op wild (indien het wild is) kippenvleugels zijn ook een beginners bot, deze moet je alleen wel in knippen bij de plooien zodat ze niet de kans krijgen om erin te stikken. Kalkoenennek zijn verschrikkelijk hard en splinteren ook nog eens als een gek. Die geef ik zelfs niet aan onze kira die geen beginner meer is.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Lizzy
#3076690
Flamingo schreef: Welke van de volgende bot producten kan ik het beste aan mijn hond erbij voeren die eendennekken, konijnenkarkassen, parelhoenkarkassen gewend is. Krijgt nu sinds een half jaar geregeld BARF. Dus weet niet of dit onder beginnend valt.

Keuze is:
Polderhoen, patrijskarkas, haaskarkas, fazantenbouten, kippenvleugels, kalkoennek, kippennek, zwanennek
Dit kun je allemaal voeren, maar ik zou haaskarakas en fazantbouten tot het laatst bewaren. Ik vind haaskarkas echter best hard. En ik vind het ook kale jekkers. Dus ik zou daar sowieso veel pens of spiervlees bij geven. Fazantbouten zijn de poten en die zijn ook best hard.

Ik vind kalkoennek soms echt goed te doen en soms echt totaal niet. Soms is het echt zo hard, kun je er iemand mee dood slaan. Ik geef het niet meer. Zwanenhals weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3076701
Jij hebt ook een lab he? Ik zou heel voorzichtig zijn met kippennekken. Die zijn erg klein en worden hier zonder te kauwen ingeslikt. Ik voer ze om die reden niet meer.
Kalkoennekken geef ik ook niet om dezelfde reden als Lizzy.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3076830
Els&Flow schreef: Jij hebt ook een lab he? Ik zou heel voorzichtig zijn met kippennekken. Die zijn erg klein en worden hier zonder te kauwen ingeslikt. Ik voer ze om die reden niet meer.
Kalkoennekken geef ik ook niet om dezelfde reden als Lizzy.
Ja als ik kippennekken neem, dan neem ik ze om te drogen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076928
Flamingo schreef: Ja als ik kippennekken neem, dan neem ik ze om te drogen.
Let er wel op dat je droger dan niet warmer wordt dan 50 graden, anders zou ik geen bot laten drogen.

Mijn lab krijgt geen nekken. Nekken zijn voor hem net haringen en ik vind dat echt doodeng.
Haas geef veel aan mijn andere lab. Vaak worden ze gemalen omdat ze te hard en te kaal zijn om zo te voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door