Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3076600
Ik heb juist een nieuwe bestelling KVV doorgegeven, voor de toekomst gaan we stilaan over op meer barf dagen. Nu krijgt hij in het weekend al barf onder de vorm van kwartels, wilde eend, Fazant en haantjes.
Maar door plaatsgebrek in de honden diepvries (het is maar een kleine diepvries) blijft het voorlopig in op de weekdagen KVV. Dat stapelt gemakkelijker in de diepvries.

Die bestelling bevat: (normaal krijgt hij minder Tinlo smaken en in die plaats Haaksbarf smaken, maar de haaksbarf is op dit moment nog niet leverbaar in de winkel.) Natuurlijk krijgt hij nog extra groenten-noten mix, af en toe een eitje, een beetje geiten of schapen yoghurt en af en toe een koffielepel manuka honing.
- Tamro Kalkoen met lamspens
- Tinlo konijn
- Alroda puur Duif (eens proberen)
- Alroda puur Kalf (eens proberen)
- Tinlo Eend
- Alaksa Kip
- Tinlo lam (met lamspens)
- All animal parelhoen

Nu zie ik juist dat ik maar 2 soorten heb met pens in. De Tamro kalkoen bevat lamspens en de Tinlo lam bevat ook lamspens.

Nu zou ik graag bij de andere soorten af en toe ook eens extra pens geven.
Ik heb nog een rol gemalen rundspens liggen, maar nu zou ik graag eens stukken lams- of rundspens geven.

De lamspens is verkrijgbaar in zakken van 3kg waar 2 à 3 stukken lamspens zitten.
De rundspens is verkrijgbaar in een zak van 3kg met daarin 1 stuk rundspens.

Maar die worden bevroren geleverd.

Hoe kan ik de pens het best in stukken verdelen, want een volledig stuk is te groot? Ontdooiden lijkt mij geen goede oplossing.

En hoe groot laat ik de stukken voor een jonge hond van 8 maanden die wel al kwartel, fazant en eend als barf gewoon is.
Hij is een rustige eter.

En ik zag ook dat ik gemalen boekmaag van rund kan bestellen.
Weet iemand of dat iets toevoegt aan een kvv-menu?
#3076632
Waarom is ontdooien slecht idee? Hier ontdooien we alles gedeeltelijk zodat de grootste vrieskou eraf is en we met een goed mes erdoorheen kunnen snijden of met hamer en bijtel erdoorheen kunnen hakken!! Gewoon in stukken hakken, daarna per portie weer invriezen. Die porties kan je bepalen door de barfrekenhulp te gebruiken en uit te rekenen hoeveel pens je hond moet hebben. Dit is ongeveer 10% van wat hij per dag aan voer nodig heeft. Als hij een rustige eter is hoef je de pens niet in fijne stukken te snijden, mocht het jou meer rust geven kan je dit uiteraard wel doen!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op za 21 feb 2015, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#3076635
Hier dooit een pens zover  dat ze snijdbaar is. Wat vorst erin maakt dat alleen maar gemakkelijker, maar ik ga geen blok ijs proberen te verdelen. Dat is  gewoon gevaarlijk, voordat je het weet  hang  je met een hand is een mes, of ligt er een pens van 10 kilo op je tenen.... Na het  versnijden maak ik kilo-verpakkingen  die terug in de vriezer gaan.

Aan KVV zou ik geen pens toeveogen dat zit doorgaans al genoeg in KVV.
Boekmaag is  wel een hele goede bron van darmbacterien, en daardoor goed voor de darmflora van je hond.
#3076689
Afhankelijk van wat het dier gegeten heeft, vind ik boekmaag niet erg nuttig (de meeste eten kuilgras en brok en er zijn nog maar weinig dieren die in een gezonde rijke weide mogen grazen). Pens hoef je echt maar heel even uit de vriezer te halen om het al snel te kunnen snijden en dan is het nog bijna bevroren. Je kunt bij het Islam Centrum ook verse lams en geitenpens halen.
#3076781
@ Nova: Normaal voeg ik geen extra pens toe aan zijn kvv menu, maar met het vorige menu kreeg  hij wel op 3 weken 10-11 dagen een kvv met pens in en nu zal het maar een goede 5 dagen op de 3 weken zijn. Daarom wil ik af en toe eens extra pens bij geven.

@Lizzy: De boekmaag zag ik op de bestel site van de kvv staan bij barf producten en was gewoon benieuwd wat het was. Hier in het dorp is een islamitische slager, misschien kan ik daar eens gaan horen of ze lams of geitenpens verkopen. Anders kan ik ook nog eens bij de islamitische slager in de stad verder op gaan kijken.

Ik vind het alleen raar om pens te gaan vragen. Ik heb het een tijdje geleden eens gevraagd bij een slager hier, dit is een slager die zelf zijn koeien kweekt en ze ook zelf slacht, en toen ik het vroeg of ik soms de pens kon kopen, bekeken ze mij maar raar en kreeg ik als antwoord dat het slachtafval was en dat ze dat niet verkochten.
#3078090
Lizzy schreef: Bij een gewone slager kijken ze je inderdaad aan of ze water zien branden. Maar bij een goede Islamtische Slager niet hoor!
Maar de meeste islamitische slagers verkopen alleen witte (gewassen) pens, geschikt voor menselijke consumptie. Toen ik mijn (zeer goede) islamitische slager vroeg naar vuile pens zei hij: dat mag ik niet verkopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door