Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#307101
Kai die braakt sinds gisteren stukjes bot op met veel gras er tussen en met een soort heel erg bruin slijm. Hij krijgt botten die hij heel vaak krijgt (lamsnekken, lamsribben), en daar heeft hij nog nooit last van gehad.
Kan het misschien komen omdat hij zenuwachtig is omdat Ziggy loops is? Of is dat een rare gedachte?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 19 apr 2005, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#307137
Ik denk dat er iets heerst, Donna is ook al een paar dagen niet helemaal lekker
Door Laura2004
#307191
Dan zal het wel heersen. Zal ik hem laten vasten of zal ik hem gekookte rijst met kip geven?
Door Yari
#307649
Ik zou hem niet helemaal laten vasten, maar een heel klein beetje op een dag geven in hele kleine porties verdeeld. Als je ze helemaal laat vasten schijnen de darmen gevoeliger te worden voor opname van voedingsstoffen en als je dan dus weer eten gaat geven kan het zijn dat je daarom wéér problemen krijgt. Beter is het dus om de maag/darmen wèl te ontzien, maar niet helemaal stil te leggen.

Ik zou zelf inderdaad kleine beetjes gekookte kip geven en evt. wat wit brood of beschuit (bijv. met het kooknat van de kip er overheen). Rijst zou ik zelf niet doen. Is helemaal niet zo geschikt voor ze en de ervaring leert dat dat vaak toch ook nog best zwaar op de maag ligt.
Beterschap met Kai hoor! :-*

P.S: hoe is het inmiddels met Ziggy d'r zere pootjes? Alweer wat beter?
Laatst gewijzigd door Yari op di 19 apr 2005, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#307708
Ok, ik heb hem al rijst gegeven :-\ Maar ik zal hem morgen alleen wat kip geven.
Het gaat perfect met haar pootjes ;) Het is echt een sterk beestje. Ze loopt al hele stukken. En ze voelt zich ook al helemaal thuis bij ons. Ze is zelfs waaks en dat is raar want ze blafte bij de vorige eigenaar helemaal niet (maar ja, ze heeft hier twee goede voorbeelden die dat wel doen). Ik ben trouwens ook naar dat islam centrum geweest en dat was echt de moeite waard. Zeker als je groot in koopt. Misschien kunnen we een keer samen iets halen zodat we goedkoper uit zijn. Anders stuur ik je wel een pbtje. Dit heeft natuurlijk niks met het topic te maken.
Door Yari
#308913
Laura2004 schreef: Ok, ik heb hem al rijst gegeven :-\ Maar ik zal hem morgen alleen wat kip geven.
Het gaat perfect met haar pootjes ;) Het is echt een sterk beestje. Ze loopt al hele stukken. En ze voelt zich ook al helemaal thuis bij ons. Ze is zelfs waaks en dat is raar want ze blafte bij de vorige eigenaar helemaal niet (maar ja, ze heeft hier twee goede voorbeelden die dat wel doen). Ik ben trouwens ook naar dat islam centrum geweest en dat was echt de moeite waard. Zeker als je groot in koopt. Misschien kunnen we een keer samen iets halen zodat we goedkoper uit zijn. Anders stuur ik je wel een pbtje. Dit heeft natuurlijk niks met het topic te maken.
Hè fijn om te horen dat 't al een stuk beter gaat met Ziggy d'r pootjes. En hoe is 't nu met Kai?

Ik heb binnenkort weer geitenvlees e.d. nodig van dat Islam Centrum, laten we mekaar inderdaad effe pb-en. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door