Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3075529
Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die bewust kiezen voor supplementen zónder magnesiumstearaat of andere hulpstoffen.
Veel hulpstoffen worden alleen maar toegevoegd om het productieproces te vergemakkelijken en goedkoper te maken en kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en bovendien de opneembaarheid van het supplement verslechteren.

http://www.drrons.com/beware-of-additiv ... ements.htm
#3075612
Hope schreef: In supplementen probeer ik er wel op te letten, maar dat valt niet mee.
Voor manlief moeten wij 100% gegarandeerd dopingvrije supplementen hebben en dan is de keus al een stuk minder.
Interessant. Welke nemen jullie? Ik heb Essentials Organics, daar zit ook van alles in aan hulp- en vulstoffen.
Laatst gewijzigd door Djeena op vr 20 feb 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#3075671
In veel medicijnen zitten ook potentieel schadelijke hulpstoffen. Vaak blijken die ook de reden van veel bijwerkingen te zijn.
Maar ja, als je medicijnen moet nemen heb je vaak geen keus  :-\
Dat bij de zorgverzekeringen alles om goedkoop draait, helpt ook niet echt mee om medicijnen met minder hulpstoffen (lees bijwerkingen) te krijgen.
Die druk zou bij de supplementen markt dus minder moeten zijn, alhoewel het bij die fabrikanten natuurlijk ook om hun boterham gaat.
Bij supplementen heb je die keus dan ook vaak wel. Alleen zijn de 'zuivere' supplementen logischerwijze meestal duurder (de hulpstoffen maken immers het productieproces goedkoper).
Capsules en losse producten (vloeibaar of in poedervorm) kunnen gemakkelijker geproduceerd worden zonder hulpstoffen.
#3075751
Ik moet ook enorm veel supplementen bestellen, niet voor mezelf, maar voor de honden. Ik mag al heel veel niet erin hebben zitten voor ze. Je kan helaas niet alles uitsluiten, het moet ook nog betaalbaar blijven. En dat is het nu al niet met zoveel supplementen.
Vitamines heb ik van Essential Organics, de megavites voor Prudence & een andere zonder jodium voor Phoebe, die wordt dan weer gedeeld met Whisper. Daarnaast krijgen ze nog een hele reeks aan capsules met lichaamseigenstoffen, daar zit helaas ook magnesiumstearaat in. :(
#3076177
Bonusan gebruikt ook wel magnesium stereaat
pike schreef: Bonusan heeft een sportlijn; natuurzuivere grondstoffen en geen toevoegingen. Ook Nowfoods heeft een sportlijn. En er zijn er vast wel meer.
Voor wie veel supplementen nodig heeft loont het om in de VS te kopen (iHerb).
#3076599
Doranto schreef: Ik moet vanwege osteoporose vit D nemen. Eerst had ik die van Orthica. Ik ben nu overgestapt op Green Pasture's.
De calcium heb ik van Ovovital. Daar zitten ook helemaal geen hulpstoffen in.
Geen hulpstoffen maar wel van alles anders. Zoals Calcitonine. Nooit van gehoord dus opgezocht en het is een hormoon. En volgens wikipedia:
"Op 23 augustus 2012 publiceerde het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen een waarschuwing. Langdurig gebruik liet een dosisafhankelijk risico zien op het ontstaan van kanker. [1]"
Verder groeifactoren.

En Green Pastures, daar kan ik alleen maar levertraanolieën van vinden, en nergens staat hoeveel van wat er nu daadwerkelijk inzit  :-\
#3076603
Green Pasture is levertraan. Ik heb het hier nog in de koelkast staan in capsules. Krijg het niet weg, zo'n sterke smaak. Ik gebruik nu vitamine D van Bonusan, de druppels. Zit alleen olie bij.

Waar ik de levertraan heb gekocht heb ik nagevraagd hoeveel erin zit. Het antwoord: De verschillende test resultaten tonen een vitamine D gehalte van 930 - 980 IE/ml. Zoals aangegeven wordt de levertraan op een natuurlijke wijze geproduceerd, waardoor de verhoudingen van de vitamines en mineralen kunnen variëren.
Het gemiddelde vitamine D gehalte in de capsules die u gebruikt zal rond de 950 IE/ml liggen.

Het vitamine A gehalte zal bij benadering het volgende zijn:
70 IE/ml Retinol en 400 IE/ml Palmitaat.
 
Laatst gewijzigd door Djeena op za 21 feb 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#3076606
pike schreef: Geen hulpstoffen maar wel van alles anders. Zoals Calcitonine. Nooit van gehoord dus opgezocht en het is een hormoon. En volgens wikipedia:
"Op 23 augustus 2012 publiceerde het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen een waarschuwing. Langdurig gebruik liet een dosisafhankelijk risico zien op het ontstaan van kanker. [1]"
Verder groeifactoren.

En Green Pastures, daar kan ik alleen maar levertraanolieën van vinden, en nergens staat hoeveel van wat er nu daadwerkelijk inzit  :-\
Waar heb je die informatie vandaan, dat er van alles anders in Ovovital zit? Kon dat nl. nergens vinden.
Wat er in de levertraanolie zit staat hier: http://www.qnaturals.nl/shop-by-categto ... vored.html
Omdat het een natuurproduct is, kunnen deze gehalten echter schommelen.

edit: Ik heb de informatie over Calcitonine al gevonden.
Het onderzoek van het CBG richtte zich niet op de aanwezigheid van Calcitonine in  Ovovital, maar op de inzet van Calcitonine als geneesmiddel. Dat is heel iets anders. Je praat dan over hele andere doseringen.
Veel stoffen zijn slecht en giftig, afhankelijk van de dosis.
In Ovovital  zit waarschijnlijk slechts héél weinig. De werking is kort gezegd het tegengaan van botafbraak. Dat is precies ook de bedoeling!
In het onderzoek stond ook duidelijk dat schadelijkheid dosis afhankelijk is. Ik maak me dus om Ovovital geen enkele zorgen.

edit2: Een werkzame stof is uiteraard bovendien iets heel anders als een hulpstof die slechts wordt toegevoegd om het productieproces goedkoper te maken, zelfs als dat schadelijk is voor de gebruiker.
Laatst gewijzigd door doranto op za 21 feb 2015, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#3076623
Ik heb alles al eens doorgeplozen van Bonusan, maar zat overal hetzelfde in toen dacht ik bij mezelf dan kan ik net zo goed wat goedkopers nemen wat ook goed is :)
pike schreef: Inderdaad ik zag het ook. Dacht altijd dat het niet in de topsportprodukten zat maar dus wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door