Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door estherdalmaat
#3075588
Ik maak me een beetje zorgen om Guus. Hij trilt onbedaarlijk na het eten. En dat gebeurt nu bijna iedere dag. Overdag is er niks aan de hand. In de morgen krijgt hij wat melkkefir met een eitje of wat kokosvet. Overdag een snack. In de avond zijn eten, ongeveer 900 gram. Ik probeer dat af te wisselen qua tijdstip maar hij moet nog steeds wennen aan 1 keer per dag eten ( nu zo'n drie mnd ) en rond 6 uur heeft ie wel erge trek.
Hij eet rustig, schrokt niet en als hij klaar is begint ie met trillen. Hij loopt dan naar z'n plaats met z'n staart tussen z'n benen en gaat zitten. Hij trilt over zijn hele lijf en heeft er geen controle over. Dat duurt een paar minuten en dan is het over en komt niet meer terug.
Hij heeft dat altijd wel gehad. Alleen niet zo vaak. En ook niet alleen maar na het eten. Misschien dat het eerst 1 x per maand voorkwam, nu is het echt iedere avond en is intenser en langer.
Herkent iemand dit? Kan het komen door 1x voeren? Is de hoeveelheid dan te groot? 
Hij spuugt overdag geen gal, is niet misselijk, heeft alleen wel trek :-\
Moet ik weer terug naar twee x per dag voeren? Ik dacht dat een x beter was??
Of toch maar langs de dierenarts?
Door Lizzy
#3075590
Mmmm... Ik moet zeggen dat ik ook 1 hond heb (Linga) die ontzettend kan trillen en dat is als ze pijn heeft. Maar ook als ze erg opgewonden is. Dat is in Guus z'n geval niet het geval, lijkt me. Het lijkt me dat hij wel ergens pijn kan hebben....

Ik weet niet wat je voert, volgens mij zelf samengesteld he? Wat ik eerst zou proberen is het vlees, orgaanvlees in kleinere stukken te geven. En qua vleesbot kleine vleesbotten te geven die je of maalt of fijn slaat. En als dat nog niet werkt, zou ik hem (gewoon om te proberen) twee keer per dag gaan voeren. Op zich moet hij een maaltijd van 900 gram prima aankunnen maar misschien valt dat bij hem op een of andere manier toch niet helemaal lekker. Krijgt hij bijvoorbeeld ergens kramp.

Hoe lang heeft hij dit al? En in welke gevallen had hij dit eerder ook, behalve na het eten?
Door Martine-Tom
#3075599
Tom heeft het heel af en toe, ook geen idee waar het door komt, eigenlijk de enige andere keer dat ie zo trilt is als ie aan de diarree is, maar dat is niet per definitie zo als hij zo trilt na het eten, Ik denk ook dat het pijn is maar waar en waarom....geen idee...bij hem duurt het meestal een halfuur tot een uur denk ik.
Door estherdalmaat
#3075634
Lizzy schreef: Mmmm... Ik moet zeggen dat ik ook 1 hond heb (Linga) die ontzettend kan trillen en dat is als ze pijn heeft. Maar ook als ze erg opgewonden is. Dat is in Guus z'n geval niet het geval, lijkt me. Het lijkt me dat hij wel ergens pijn kan hebben....

Ik weet niet wat je voert, volgens mij zelf samengesteld he? Wat ik eerst zou proberen is het vlees, orgaanvlees in kleinere stukken te geven. En qua vleesbot kleine vleesbotten te geven die je of maalt of fijn slaat. En als dat nog niet werkt, zou ik hem (gewoon om te proberen) twee keer per dag gaan voeren. Op zich moet hij een maaltijd van 900 gram prima aankunnen maar misschien valt dat bij hem op een of andere manier toch niet helemaal lekker. Krijgt hij bijvoorbeeld ergens kramp.

Hoe lang heeft hij dit al? En in welke gevallen had hij dit eerder ook, behalve na het eten?
Opgewonden is hij inderdaad niet. Hij ziet er een beetje gelaten uit, ondergaat het echt. Ik krijg niet echt de indruk dat hij pijn heeft maar nou heb ik ook geen ervaring daarmee en weet dus niet hoe hij reageert als ie pijn heeft.

Ik voer samengesteld ja, zou het aan de grootte van botten kunnen liggen? Dan ga ik het kleiner aanbieden.
Orgaan snijd ik altijd al in stukjes en zijn spiervlees is max 250 gram.
Hij heeft het eigenlijk al heel lang, maar dat was heel af en toe. Kan dat niet linken aan eten. Was meer willekeurig. Nu, denk twee maanden is het bijna iedere avond na het eten en heb dus wel sterk de indruk dat het daarmee samenhangt.
Misschien stomme vraag maar piepen honden niet als ze pijn hebben?
Door Martine-Tom
#3075638
estherdalmaat schreef: Opgewonden is hij inderdaad niet. Hij ziet er een beetje gelaten uit, ondergaat het echt. Ik krijg niet echt de indruk dat hij pijn heeft maar nou heb ik ook geen ervaring daarmee en weet dus niet hoe hij reageert als ie pijn heeft.

Ik voer samengesteld ja, zou het aan de grootte van botten kunnen liggen? Dan ga ik het kleiner aanbieden.
Orgaan snijd ik altijd al in stukjes en zijn spiervlees is max 250 gram.
Hij heeft het eigenlijk al heel lang, maar dat was heel af en toe. Kan dat niet linken aan eten. Was meer willekeurig. Nu, denk twee maanden is het bijna iedere avond na het eten en heb dus wel sterk de indruk dat het daarmee samenhangt.
Misschien stomme vraag maar piepen honden niet als ze pijn hebben?
Dat kan maar hoeft niet, als Tom pijn heeft aan zijn poot bijvoorbeeld gaat ie ergens zitten trilen en mij aankijken, oortjes op standje zielig maar piepen doet ie niet, hoogstens als je dan aan zijn poot komt.
Door Lizzy
#3075642
estherdalmaat schreef: Opgewonden is hij inderdaad niet. Hij ziet er een beetje gelaten uit, ondergaat het echt. Ik krijg niet echt de indruk dat hij pijn heeft maar nou heb ik ook geen ervaring daarmee en weet dus niet hoe hij reageert als ie pijn heeft.

Ik voer samengesteld ja, zou het aan de grootte van botten kunnen liggen? Dan ga ik het kleiner aanbieden.
Orgaan snijd ik altijd al in stukjes en zijn spiervlees is max 250 gram.
Hij heeft het eigenlijk al heel lang, maar dat was heel af en toe. Kan dat niet linken aan eten. Was meer willekeurig. Nu, denk twee maanden is het bijna iedere avond na het eten en heb dus wel sterk de indruk dat het daarmee samenhangt.
Misschien stomme vraag maar piepen honden niet als ze pijn hebben?
Linga piept alleen bij een acute pijnscheut. Dus als daar ook schrik bij komt. En als het meer is van "gatverdamme, wat voel ik me bleh" gaat ze trillen.
Door Lizzy
#3075658
Ik denk dat je gelijk hebt, dat een stuk vlees van 250 gram inslikken serieus problemen in de slokdarm kan geven en kramp kan veroorzaken. Ik zou dat serieus ook klein snijden.
Door estherdalmaat
#3075665
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat je gelijk hebt, dat een stuk vlees van 250 gram inslikken serieus problemen in de slokdarm kan geven en kramp kan veroorzaken. Ik zou dat serieus ook klein snijden.
[/quote]

Hmmm, dat zal ik voortaan doen. Het is niet altijd in een stuk hoor, maar paard en rund wel ja.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3075799
Dwarreltje was een echte bikkel, je hoorde haar nooit bij pijn. Nou denk ik niet dat zij ooit pijn had, maar bv angst bij da voor prik of zo of tijdens de prik zelf: ze reageerde verder niet op dit soort dingen, behalve -> trillen en hijgen.
Maar wat ze op het laatst liet zien, de hele nacht trillen in haar 'slaap', is voor mij echt een pijnreactie/totaal niet lekker voelen geweest.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3076486
Ik zou eens kijken wat hij doet wanneer je weer 2x op een dag gaat voeren ipv 1x.

Geen idee of hij pijn heeft, maar ik zou, wanneer hij het ook doet bij 2x op een dag voeren, ook eens kijken of je het patroon kan doorbreken dat ontstaan is, wat wil zeggen dat je voorkomt dat hij met zijn staart tussen zijn benen, al trillend naar zijn plaats loopt. Je kunt hem bv direct na het eten even mee naar buiten nemen (aandacht bij jou houden) of hem bv een kauwstaafje laten zien, hem een stuk laten volgen in huis (achter het kauwstaafje aan, zodat zijn aandacht gefocust blijft) waarna je hem naar zijn plaats brengt, waar hij dan zijn kauwstaafje krijgt. Voorkom dat hij gaat trillen door af te leiden. Misschien is het alleen maar een patroon wat doorbroken moet/kan worden en is er niet iets anders aan de hand??
Door estherdalmaat
#3076531
[quote="*Remy*"]
Ik zou eens kijken wat hij doet wanneer je weer 2x op een dag gaat voeren ipv 1x.

Geen idee of hij pijn heeft, maar ik zou, wanneer hij het ook doet bij 2x op een dag voeren, ook eens kijken of je het patroon kan doorbreken dat ontstaan is, wat wil zeggen dat je voorkomt dat hij met zijn staart tussen zijn benen, al trillend naar zijn plaats loopt. Je kunt hem bv direct na het eten even mee naar buiten nemen (aandacht bij jou houden) of hem bv een kauwstaafje laten zien, hem een stuk laten volgen in huis (achter het kauwstaafje aan, zodat zijn aandacht gefocust blijft) waarna je hem naar zijn plaats brengt, waar hij dan zijn kauwstaafje krijgt. Voorkom dat hij gaat trillen door af te leiden. Misschien is het alleen maar een patroon wat doorbroken moet/kan worden en is er niet iets anders aan de hand??
[/quote]
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik mep zijn eten nu plat en geef kleine stukken. Als dat niet helpt ga ik je tip zeker proberen!
Door estherdalmaat
#3077801
[quote="Lizzy"]
Hoe gaat het met Guus?
[/quote]

Nou, nog niet veel beter. Ik mep het eten nu goed plat een aantal dagen maar hij blijft trillen. Gisteren ook voor het eten en tot twee keer toe na het eten. De laatste keer zat er en uurtje tussen. Ik heb voor vandaag zijn eten verdeeld in twee porties en dan maar even kijken of dat beter gaat. Heb een onderbuikgevoel dat dit het niet is maar kan het nog niet duiden :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door