Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3075133
Vraagje over het invriezen van de groentenmixjes.
Waar doen jullie dit in?

Ik maak nu per hond porties en doe zit in plastic zakjes die ik weer in een plastic bakje doe en dan invries.
Maar dit is eigenlijk waardeloos, want het gaat natuurlijk allemaal aan elkaar vast zitten.
Dus ik ben heel benieuwd wat jullie gebruiken!
Gebruikersavatar
Door startouw
#3075136
ik doe de groentemix in siliconen muffinvormpjes,  dan op dienblad in de vriezer  en dag erna  eruit halen als ze goed bevroren zijn en dan in een grote zak in de diepvries.  en elke dag pak ik 1  groetne muffin eruit  8)
werkt perfect !
Door smulpaap
#3075186
Ik doe het voor twee honden in plastic bakjes
Daar gaan porties voor twee dagen in
Deze bakjes komen bij de Action vandaan , en zijn geschikt voor in de vriezer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3075326
Ik doe het ook in bakjes, witte met een blauwe deksel van de blokker. Zijn mooi te stapelen en ik doe een dagportie per bakje.
Door Martine-Tom
#3075328
Hoeveel heb je nodig per portie?
Ik heb zo'n 25gr per keer nodig en dat is ongeveer een ijsblokje dus ik vries ze in ijsblokjesbakjes in en als ze bevroren zijn gaan ze los in een ziplockzakje.
Door Ruisje
#3075335
Lange tijd met ijsblokvormpjes gedaan, maar ik vond het een gesnierk. ;) Nu gebruik ik een bakplaat met bakpapier erop, daarop schep ik met een sauslepel hoopjes groentenmix. De bakplaten gaan 1,5 uur in de vrieskist op snelvriezen, daarna kunnen de hoopjes in zipzakken. Eén afstreken sauslepel weegt zo'n 25gr, Lily krijgt 1 en Sergi 2 hoopjes.
Door Bakker01
#3075557
Dus bij meerdere honden doen jullie ook alles in één bakje ipv per hond te portioneren?
Ik heb in totaal 495 gr. per keer nodig, verdeeld over drie honden.

Ik ga vandaag dan maar eens bij de Action kijken naar bakjes of siliconenvormpjes. Dat lijkt mij sowieso handiger dan hoe ik het nu doe :biggrin2:
Door smulpaap
#3075560
Ja hoor . Ik maak de groentemix en doe dat in een pan . Als alles erin zit roer ik de mix goed door .
Dan zet ik een bakje op de weegschaal en vul het bakje met de portie groenten die de honden krijgen .
( Wel even aan het gewicht van het bakje denken  :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Hope
#3075564
Ik gebruik muffinvormpjes. Even op snelvriexen laten invriezen (met een plastic zak erom). Als ze goed bevroren zijn gaan ze in een bak van de action die hierboven op de foto staan.
1 vormpje staat voor 1 portie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door