Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Celicaatje
#3074453
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat mensen hier zoal gebruiken met een oudere hond die artrose heeft.
Er is nogal wat op de markt. Ik vind hier alleen oudere topics (van 2004), inmiddels ruim 10 jaar verder zijn er mogelijk meer middelen.
Wat is jullie ervaring met de diverse middelen.

Het gaat hier om een Hollandse Herder die 11 jaartjes oud is die sinds enige tijd Glucosamine krijgt van de site glucosamine.com, een collega had een aantal potten gekocht voor zijn hond en ik heb een pot gekregen om te proberen. Nu 3 maanden verder merk ik niet veel verschil moet ik eerlijk bekennen.

Graag reacties.

Groet
Inge
Laatst gewijzigd door Celicaatje op ma 02 mar 2015, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3074830
Ik vond het ene of het andere merk echt veel uit maken. Ik gaf Corta RX uit de USA en dat werkte het beste.
Door Celicaatje
#3074889
Lizzy, ik ga dat even opzoeken!
Dank je.
En gaf je ook nog extra omega 3?
Op dit moment geef ik dat niet.
Door Lil
#3074976
Omega 3 is echt belangrijk!
Smeert goed merk ik nu ik zelf gewrichtsklachten heb.

Het gaat om de juiste dosering glucosamine/chondriotine. Alleen gluco werkt vaak niet. opneembaarheid is erg belangrijk! Soms zie je hoge dosis en blijkt het niet goed opneembaar te zijn. Dan heb je er niets aan.

Ik slik zelf de arthro-5 van glucosamine.com en dat helpt prima. Heb jij van hun de enkelvoudige glucosamine? Dan zul je de chondriotine apart moeten geven. Ze bevelen zelf die ook niet aan tenzij je zelf alles gaat doseren of allergisch bent.
Door Celicaatje
#3075025
Hey Lil,

Wat fijn dat je reageert, ik heb idd van glucosamine.com, trouwens prettige reacties op mijn vragen heb ik gemerkt.
Arrthro-5 is idd ook een optie kreeg ik op de mail en ik heb ook per mail de dosering ontvangen voor mijn hond, erg attent.
Ook zie ik visolie op hun site staan, geen idee of dat een optie is om er bij te geven.

Ik verdwaal zo'n beetje in de vele soorten en merken die aangeboden staan zo overal en die genoemd worden.
Ook heb ik dit gevonden, te koop in de G&W winkels waar ik best veel kom:
http://www.framabestforpets.nl/index.html

Glucobest
Groene Os
Fortiflex
Sashas blend
Kruidvat
Corta RX (moeilijk verkrijgbaar helaas)

Dan nog de oliesoorten:
Doil zie ik veelvuldig voorbij komen.

Zucht ik ben de draad kwijt eerlijk gezegd...en die voor menselijke consumptie geschikt zijn, daarvan twijfel ik aan de dosering.

Kweet het nie meer..... :-\ :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Celicaatje op wo 18 feb 2015, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Celicaatje
#3075037
Ik snap niets van die samenstellingen.
Met vit C, zonder vit C.
Met duivelsklauw, zonder duivelsklauw

Mijn diertje wordt kribbig maar nog steeds overactief.
Soms stram en stijf.........
Laatst gewijzigd door Celicaatje op wo 18 feb 2015, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3075059
ik lees mee,mijn border nu 10 loopt ook wat stram soms,geef nu gelatinaat en omega 3,en sinds 2 dagen vitamine E +seleen van sectolin (opbouw spieren) helpt nog allemaal niks
Door Celicaatje
#3075082
Ik verdwaal er wat in.
Doe groene lip mossel, wat doet dat precies?
En welke visolie geven jullie?
Ik lees her en der over goede maar ook over slechte visolie (testen in de diepvries).
Wil het graag goed doen voor mijn diertje.......ze heeft voor dat ze bij ons kwam al zoveel meegemaakt en ik gun haar nog zo graag een aantal jaren pijnvrij en dat ze nog kan spelen. Want haar balletje en stokje zijn heilig!
Door Lil
#3075092
Celicaatje schreef: Hey Lil,

Wat fijn dat je reageert, ik heb idd van glucosamine.com, trouwens prettige reacties op mijn vragen heb ik gemerkt.
Arrthro-5 is idd ook een optie kreeg ik op de mail en ik heb ook per mail de dosering ontvangen voor mijn hond, erg attent.
Ook zie ik visolie op hun site staan, geen idee of dat een optie is om er bij te geven.

Ik verdwaal zo'n beetje in de vele soorten en merken die aangeboden staan zo overal en die genoemd worden.
Ook heb ik dit gevonden, te koop in de G&W winkels waar ik best veel kom:
http://www.framabestforpets.nl/index.html

Glucobest
Groene Os
Fortiflex
Sashas blend
Kruidvat
Corta RX (moeilijk verkrijgbaar helaas)

Dan nog de oliesoorten:
Doil zie ik veelvuldig voorbij komen.

Zucht ik ben de draad kwijt eerlijk gezegd...en die voor menselijke consumptie geschikt zijn, daarvan twijfel ik aan de dosering.

Kweet het nie meer..... :-\ :-\ :-\
groene os te laag gedoseerd, sahas blend idem, kruidvat doet geen bal. Anderen ken ik niet.
Mijn hond heeft by the way geen andere dosering gehad als dat ik zelf nu neem (ik zit trouwens niet op de max maar neem nu 4 capsules standaard en 6 bij slecht weer of klachten).
De meningen zijn verdeeld of je voor honden wel of niet moet omrekenen. Ik heb altijd minimaal 1200 (opneembare!) glucosamine gegeven en minimaal 1000 (opneembare!) chondriotine aan mijn hond.

Groenlipmossel heb ik ook een tijd gegeven, maar toen er geen ontstekingen waren deed dat niets meer.
Visolie geef ik tegenwoordig van de Tobis. Je kunt ook Orthica, Solgar, Doils geven als goede olie.

Echter kruidvat, Hema etc etc vind ik echt allemaal drie maal niets. Vulmiddel met een vleugje werkzame stof en die visolie kan toch nooit zuiver zijn voor die prijs. Vrees dat die aan vervuiling onderhevig is.
Door Celicaatje
#3075257
Kom net van mijn bio-winkeltje G&W.
Eerst ff gekeken bij de producten van: http://www.framabestforpets.nl/index.html
Maar op de voorkant mooie leuzen waar in de ingrediëntenlijst niets meer van te vinden was.
Daar wordt nog over gebeld met de leverancier.

Afijn ik heb voor eerst maar een totaal supplement meegenomen die voor mensen is, deze is ook incl duivelsklauw en tweede pot ook nog eens gratis.
En uiteraard de visolie waarvan ik zelf dacht dat het wel goede kwaliteit zou kunnen zijn.

Eens ff kijken of het wat zoden aan de dijk zet!
Door Celicaatje
#3075271
java schreef: Ik heb goede ervaring met grand flex senior..
Ga ik ook nog ff opzoeken!
Door Celicaatje
#3076482
Even bij de DA vanochtend, onze HH begon enorm te klappertanden en dat heeft ze nooit gedaan.
Ze zit niet lekker in haar vel, dat is me wel duidelijk.
Advies: metacam en Hills speciaal voer voor honden met atrose (euh..... >:( ).
Maar goed: verder advies groenlipmossel. Lees er wel heea over, maar wil het wel bestellen denk ik.
Eerst deze 2 gehaalde potten even opmaken, kijken of het wat doet met haar en dan verder met de groenlipmossel?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door