Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3074868
Wat een held dat hij zo lang voet bij stuk houdt met het oog op het welzijn van zijn paarden!

Ik heb overigens nog nooit bedacht of gehoord dat een chip deze klachten kon geven, maar toch.
Door hannabelgje
#3075397
Als je een reptiel hebt waarvoor je een citesverklaring nodig hebt moet je dat dier ook laten chippen. Reptielen hebben een heel andere huid dan een zoogdier met als resultaat dat die chips niet blijven zitten en rond blijven wandelen. Menig reptiel is al gestorven doordat de chip uiteindelijk in een orgaan terecht komt. Mij werd toen ook aangeraden om mijn schildpad zeker niet te laten chippen. 
Gebruikersavatar
Door Laika
#3075556
Mijn paard heb ik nooit willen laten chippen maar je kon toen ontheffing aanvragen en een DNA profiel aan laten maken.
Vanaf 2009 is dit jammer genoeg niet meer mogelijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3075561
Laika schreef: Mijn paard heb ik nooit willen laten chippen maar je kon toen ontheffing aanvragen en een DNA profiel aan laten maken.
Vanaf 2009 is dit jammer genoeg niet meer mogelijk.
Hier zijn ze alle vier gechipt. Ook de hond.
Godzijdank geen klachten (voor zover ik weet natuurlijk).
Gebruikersavatar
Door Laika
#3075578
Hope schreef: Hier zijn ze alle vier gechipt. Ook de hond.
Godzijdank geen klachten (voor zover ik weet natuurlijk).
Mijn honden en katten hebben ook een chip hoor.
Een extra reden om toen geen chip te willen voor mijn paard was een heftige paniekreactie als ze ingeent moest worden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3075603
Laika schreef: Mijn honden en katten hebben ook een chip hoor.
Een extra reden om toen geen chip te willen voor mijn paard was een heftige paniekreactie als ze ingeent moest worden.
Mijn twee veulenswaren goed voorbereid en daar viel het me reuze mee. Ik had ze zelf al in alle rust geschoren en ook aan die 'houtgreep' laten wennen. Daarna een paar dagen op stal gehouden zodat het goed in kon kapselen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door