Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3075129
Bij mijn ouders op zolder vond ik zulke leuke gordijnen, die komen hier in de woon-en eetkamer te hangen.
Echt mega retro :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Nu zoek ik daar bijpassende, mega retro, vitrage bij. en ik heb iets heel specifieks in mijn hoofd... Marktplaats bekijk ik regelmatig maar nog niet iets gevonden.
Misschien is er hier iemand die nog iets op zolder heeft liggen, of iemand/winkel weet die zoiets heeft?
Wat ik zoek is vitrage die opengewerkt is met een bruinig wollen draadje erin.
Dit;
Afbeelding

Afbeelding

Motiefje hoeft niet exact hetzelfde te zijn maar dit idee zoek ik....
Het zou gaan om 5 stuks waarvan vier minimaal 1.55 hoog moeten zijn en 1x 2.20 hoog.  Maar ik snap dat het erg moeilijk gaat worden om 5 dezelfde van zulke oude vitrage te vinden dus als ik voor de eetkamer 2x vind en voor de woonkamer 3x net iets anders dan kan dat ook.

Iemand toevallig die zoiets heeft??
(Niet geschoten is altijd mis toch? ;D )
Door Martine-Tom
#3075130
Ik ga vanmiddag ff voor je bij de ruilwinkel kijken hier, volgens mij ligt dat soort vitrage daar regelmatig  :)
Door zurca
#3075139
Martine-Tom schreef: Ik ga vanmiddag ff voor je bij de ruilwinkel kijken hier, volgens mij ligt dat soort vitrage daar regelmatig  :)
Ohhh zou je dat willen doen?! Dat vind ik echt heel erg lief van je :-*

(Wat ik op mp al wel tegen gekomen ben maar niet mooi vind is dit; http://link.marktplaats.nl/m892321433 Mocht iemand die ergens zien/hebben...dit zoek ik niet :-[  )
Laatst gewijzigd door zurca op do 19 feb 2015, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#3075142
Deze vitrages zie je regelmatig in kringloopwinkels. Rommelmarkten hebben ze ook vaak.

Past overigens goed bij  die overgordijnen  :).
Door Martine-Tom
#3075154
zurca schreef: Ohhh zou je dat willen doen?! Dat vind ik echt heel erg lief van je :-*

(Wat ik op mp al wel tegen gekomen ben maar niet mooi vind is dit; http://link.marktplaats.nl/m892321433 Mocht iemand die ergens zien/hebben...dit zoek ik niet :-[  )
Ja hoor, kleine moeite  :)
Jammer want mijn oma had echt meters van die dingen hangen, exact die van het plaatje, maar die zijn na haar overlijden weggegooid denk ik....
Ik maak wel foto's van wat ik zie hangen en erop lijkt  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#3075179
Pauline schreef: Ach die hadden wij vroeger ook thuis!!!  :D
vlgs mij heeft half Nederland volgehangen met dit soort vitrage .  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3075188
nova schreef: vlgs mij heeft half Nederland volgehangen met dit soort vitrage .  ;D
Jep, hier vroeger thuis ook  :biggrin2:

Liesbeth...die overgordijnen zijn te erg  :biggrin2:

Moest vandeweek wel aan je denken toen ik in zo'n winkelvansikelachtig winkeltje een aantal oranjebruin geëmailleerde kastknpjes zag liggen  :biggrin2:
Door zurca
#3075193
Jaja... ik weet het, die overgordijnen zijn echt heul erg....maar ik vind ze echt zo leuk :-[ ;D
Mijn vriend zegt altijd dat ik in de verkeerde tijd geboren ben ::) (Heb meer retrospullen en kijk ook rond naar retrotegeltjes voor in onze keuken...)

Die vitrage, ja ik weet het....vele hadden ze hangen. Mijn ouders ook maar dat werd oud en stom en toen heeft mijn vader ze gebruikt als "gaas" over de bessenstruiken :biggrin2:

Morgenavond ga ik ook even hier op de rommelmarkt kijken maar heb, voor hier dan, weinig hoop....tis hier vaak alleen maar rommel ;D
Door zurca
#3075195
Martine-Tom schreef: Ja hoor, kleine moeite  :)
Jammer want mijn oma had echt meters van die dingen hangen, exact die van het plaatje, maar die zijn na haar overlijden weggegooid denk ik....
Ik maak wel foto's van wat ik zie hangen en erop lijkt  ;)
Die van het plaatje vind ik echt heel erg leuk, zonde dat die bij je oma vandaan weg zijn gegooid.
Ik heb je net mijn gsmnr. via pb gestuurd, kan je eventueel de foto's appen ;)
Bedankt voor de moeite!!
Door zurca
#3075197
Toen de gordijnen zo aan de waslijn hingen, kwamen er 2 dames voorbij....Hoor ik eentje zeggen; "die gordijnen...kijk nou....hahaha dat dat nog bestaat"
:-[ :biggrin2:
Door zurca
#3075200
zurca schreef: Die van het plaatje vind ik echt heel erg leuk, zonde dat die bij je oma vandaan weg zijn gegooid.
Ik heb je net mijn gsmnr. via pb gestuurd, kan je eventueel de foto's appen ;)
Bedankt voor de moeite!!
Moet ik je wel mijn nummer sturen en niet dat van mijn vriend :-[ ;D
Nu zit het goede nummer in je pbbox....
Door cj
#3075229
Ik vind ze gaaf!!!!!
Vroeger ook gehad thuis.
De vitrage ga ik voor je googelen. Die kun je nl ook weer nieuw kopen.
Mocht je ze tweedehands vinden, let dan goed op gaatjes vd motten. Meestal zit er wol in de vitrage wat is aangetast.
Meneer CJ vindt dit soort dingen gruwelijk... Maar heb toch een 50 jaren Deens design dressoir aangeschaft, wat hij nu "ineens" trots aan zijn vrienden laat zien.
Saskia
Door zurca
#3075236
cj schreef: Ik vind ze gaaf!!!!!
Vroeger ook gehad thuis.
Leuk jeugdsentiment he? Ik vind al die oude spulletjes zo grappig...zit vaak op marktplaats ofzo te kijken en dan denk ik "ohhh hadden we vroeger thuis ook"
De vitrage ga ik voor je googelen. Die kun je nl ook weer nieuw kopen.
Oh echt? Ik had al wat rondgekeken maar vond niets nieuws... mocht je wat vinden dan hoor ik het graag ;)
Mocht je ze tweedehands vinden, let dan goed op gaatjes vd motten. Meestal zit er wol in de vitrage wat is aangetast.
Goede tip, bedankt! Had ik nog niet aan gedacht...
Meneer CJ vindt dit soort dingen gruwelijk... Maar heb toch een 50 jaren Deens design dressoir aangeschaft, wat hij nu "ineens" trots aan zijn vrienden laat zien.
Saskia
Het is mijn vriend zijn ding ook niet echt maar ach... zolang ik er blij van wordt vind tie het wel prima.. Was bang dat de gordijnen een stapje te ver zouden zijn maar zijn reactie was "ach...als er maar gordijnen hangen" (vanuit energiebesparingsoogpunt wil hij graag gordijnen)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door