Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3074912
Pas heel goed op!,
Er is ik meen vorig jaar een vrouw veroordeeld die dit middel in Nederland als anti kanker middel verkocht. Het vreet bij sommigen hele neuzen, wangen etc. Weg. Als je googled op black salve zie je weerzinwekkende afbeeldingen. Daarbij is het ook erg pijnlijk, juist omdat het weefsel wegvreet.
Op de site waar een paar mensen uit Z-Amerika het te koop aanbieden adviseren die ook om tijdens gebruik de nodige pijnstilling te gebruiken.
Ik zag ergens op een facebook-groep een serie opnames van iemand die een tumor op zijn schouder behandelde. Met pijn kwam er inderdaad na weken of zelfs maanden een soort "pit" uit zijn lijf zetten, maar daaronder zat weer een volgend gezwelachtig iets.
Volgens mij is die ook op You Tube te vinden, ik dacht ook onder zoeknaam black salve.

Als mijn hond kanker zou hebben, dan zou ikzelf in samenspraak met dierenarts en www.mediwiet.nl wietolie/medicinale cannabis inzetten. Daar is al zo veel over geschreven. Er is nu al een farmaceut die patent heeft aangevraagd voor een antikanker medicijn met THC. Weliswaar voor hersentumoren, maar het zegt wel iets.
Wietolie kan ook op de huid worden aangebracht.  Heel wat veiliger en in mijn ogen betrouwbaarder dan black salve.
#3074921
Oeps, dit zijn andere  verhalen. Let wel, ik heb géén hond met een mastceltumor (zover ik weet) . maar wat vandaag niet is, kan morgen achterhaald zijn... Wellicht was het  artikel de moeite waard om te bewaren.
#3074931
Wietolie is niet opneembaar via de huid. Het werkt alleen bij inhaleren of orale inname.

Die zalf vind ik gevaarlijke rotzooi. Het brandt letterlijk de huid en het weefsel eronder weg, met achterblijving van pijnlijke gaten en littekenweefsel.
#3074946
Oh mooi dat je het hier ook plaatst Nova...ik ben benieuwd naar de reacties...

Ook reacties over cbd-olie zijn welkom...ik geef een link mee, er staat een reactie, geschreven door een verpleegster Oncologie, die ik zelf heel duidelijk en objectief vind:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2&t=129295
pagina 1,
scrollen naar beneden tot aan bericht van Isabel1
#3075018
Annemarie Rijnveld schreef: Oh mooi dat je het hier ook plaatst Nova...ik ben benieuwd naar de reacties...

Ook reacties over cbd-olie zijn welkom...ik geef een link mee, er staat een reactie, geschreven door een verpleegster Oncologie, die ik zelf heel duidelijk en objectief vind:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2&t=129295
pagina 1,
scrollen naar beneden tot aan bericht van Isabel1
Ik kan me ook wel vinden in die reactie. Wiet werkt pijnstillend en rustgevend voor mensen met kanker, maar het is geen geneesmiddel. Er is geloof ik wel een onderzoek geweest waaruit bleek dat thc de groei van kankercellen kon remmen, maar dat is niet afdoende bewezen. Dat betekent niet dat het kwaad kan. Maar als het puur om de mentale effecten gaat kun je je afvragen of die voor honden wel hetzelfde zullen zijn als voor mensen. En ik denk niet dat je makkelijk te doseren capsules voor honden kunt krijgen, en pure wietolie vinden ze vast niet lekker.
#3075073
nova schreef: Bewust in de bar gezet, omdat  het waarheid of bedrog kan zijn. En anders toch maar verhuizen
Wie heeft er al eerder van gehoord en/of gelezen:
http://willowthewisp.hubpages.com/hub/Alternative-Treatment-for-Cancerous-Mast-Cell-Tumors-in-Dogs
Ik kan net zoveel hiemelaahoi verhalen vinden op Internet als verhalen van "mijn neus is eraf gevallen". Nou is een mast cell tumor bij een hond serieus rot te behandelen. En afhankelijk van het stadium waarin de kanker zich bevind en afhankelijk van 10 andere dingen: is de kans op genezing bij een hond met een mastcelltumor met zwarte zalf volgens mij ongeveer net zo groot (of klein) als dat je er allemaal zogenaamde reguliere middelen 'tegenaan gooit'.

Ik heb Pat McKay altijd behoorlijk gewaardeerd en tot mijn stomme verbazing vind ik een website met haar ervaringen: http://animalhomeopathy.org.tripod.com/ ... g/id2.html. Maar goed, als je black salve cancer intikt en op afbeeldingen klikt, dan moet je een redelijk sterke maag hebben :-X

Persoonlijk? Ik geloof er niet in.
#3075075
Niet gebruiken. Het is een zalf waarvan nog nooit is bewezen dat het kanker zou genezen. Het is wel bewezen dat het huidcellen chemisch verbrandt (en ja: dus ook de kankercellen op de huid) en vernietigt, ernstige beschadigingen veroorzakend, die op zichzelf al carcinogeen (kankerverwekkend) zijn. Het ingrediënt in de zalf dat daarvoor verantwoordelijk is heet ammoniakzout. En smeert iemand van jullie ammoniak op de huid van mens of dier?
En zelfs als het wel kankercellen zou doden waardoor je in de verleiding zou kunnen komen om je geliefde huisdier een pijnlijke behandeling aan te doen: het doodt niet de uitzaaiingen die op enig moment onherroepelijk zullen ontstaan. Elders op de huid of inwendig.
Laatst gewijzigd door MillyMol op do 19 feb 2015, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3075079
Onze Cees had een mastceltumor (toevallig op dezelfde plek als bij de hond op de foto's) maar ik zou nooit deze zalf gebruikt hebben. Persoonlijk geloof ik er al niet in maar ik vind de foto's ook niet lekker eruit zien. Een mastceltumor is een verraderlijke tumor omdat er al vrij snel uitlopers ontstaan en die zul je met deze zalf ook niet weg kunnen krijgen. Bij Cees waren 2 maanden na de operatie, die overigens niet zo duur is geweest als in het artikel staat, de uitzaaiingen in de huid alweer te zien en te voelen.
#3075146
Bedankt voor jullie bijdragen. en amoniakzout in een wond lijkt me idd heel erg pijnlijk..  :-\
De vraag rijst dan idd. of het middel niet erger is dan de kwaal
Laatst gewijzigd door nova op vr 20 feb 2015, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3075206
nova schreef: Bedankt voor jullie bijdragen. en amoniakzout in een word lijkt me idd heel erg pijnlijk..  :-\
De vraag rijst dan idd. of het middel niet erger is dan de kwaal
En het antwoord op je vraag is een volmondig JA; het middel is inderdaad veel erger dan de kwaal. :nono2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door