Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door jaimymazzel
#3074571
Hallo, sinds een maand of 2 geef ik kant en klaar vers vlees aan mijn border. Hij krabte zich voorheen heel erg en krijgt nu alleen haas. Per toeval kwam ik er achter dat hij een hoge ph waarde had in zijn urine. Verder was alles in orde, dus geen gruis geen ontsteking of zo. zijn ph was 8 of 8,5. Nu is natuurlijk mijn vraag of dit aan het vlees kan liggen en of ik wat fout doe.

Groetjes Jaimy en Spot
Door Lizzy
#3074596
Ja, dat is wel hoog ja. Dan zou je struviet en/of een ontsteking verwachten. Vlees verzuurt dus ik denk dat je het niet in die hoek moet zoeken. Wat voer je voor KVV?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074716
In Naturis zit zeewier en bij mijn weten is dat alkalisch wat het verzurende effect van versvlees verminderd :-\.
Zou je ook een andere kvv kunnen proberen met dezelfde diersoorten maar zonder toevoegingen?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074833
is er na die meting waar 8 of 8.5 nog een keer een ph meting geweest? En weet je toevallig ook hoe hoog/laag die was toen jouw hond op brokken zat? Weet je zeker dat er geen blaasontsteking achter zit?
Jeuk gaat vaak ook samen met ontstekingen,dus ook blaasontsteking.
Laatst gewijzigd door Radja op wo 18 feb 2015, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3074834
Ik zou het heel raar en apart vinden wanneer zeewier dit zou kunnen bewerkstelligen. Eerlijk gezegd. De pH van de urine wijkt daar in mijn ogen teveel van af.

Was het verse urine, waarin de pH waarde gemeten is? Dat is wel belangrijk namelijk. En 1 keer meten vind ik ook niet voldoende nee.
Gebruikersavatar
Door jaimymazzel
#3074898
De ph waarde is nooit eerder gemeten. Mijn hond drupelde een paar dagen geleden wat urine, en hier schrok ik meteen van. Ik ben smorgens meteen naar de DA gegaan. Die heeft alles gecontroleerd. Urine is daar afgenomen met een katheter dus vers. Ze kon helemaal niks vinden. Prostaat was goed, geen onstekingen, geen gruis of dergelijks. Echt alleen die hoge ph waarde. Het druppen was inmiddels ook al weg, maar ik wilde mijn hondje toch ff laten nakijken. Achteraf denk ik dat hij te lang heeft op gehouden. Normaal ben ik de hele dag bij de paarden en gaat mijn hond mee. Die dag ben ik daar niet geweest en lang weg geweest.  Zoals iedere avond laat ik hem even wat plassen en loopt hij zelf weer naar binnen. Ik denk dus dat hij die avond uit enthousiasme omdat ik langer weg was, niet goed geplast heeft en het gewoon te lang heeft op gehouden. Hij meld zich eigenlijk niet echt omdat ik normaal gesproken zoveel buiten ben. Daarna is de ph waarde niet meer gemeten, ik moest over een paar weken weer terug.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074901
[quote="jaimymazzel"]
De ph waarde is nooit eerder gemeten. Mijn hond drupelde een paar dagen geleden wat urine, en hier schrok ik meteen van. Ik ben smorgens meteen naar de DA gegaan. Die heeft alles gecontroleerd. Urine is daar afgenomen met een katheter dus vers. Ze kon helemaal niks vinden. Prostaat was goed, geen onstekingen, geen gruis of dergelijks. Echt alleen die hoge ph waarde. Het druppen was inmiddels ook al weg, maar ik wilde mijn hondje toch ff laten nakijken. Achteraf denk ik dat hij te lang heeft op gehouden. Normaal ben ik de hele dag bij de paarden en gaat mijn hond mee. Die dag ben ik daar niet geweest en lang weg geweest.  Zoals iedere avond laat ik hem even wat plassen en loopt hij zelf weer naar binnen. Ik denk dus dat hij die avond uit enthousiasme omdat ik langer weg was, niet goed geplast heeft en het gewoon te lang heeft op gehouden. Hij meld zich eigenlijk niet echt omdat ik normaal gesproken zoveel buiten ben. Daarna is de ph waarde niet meer gemeten, ik moest over een paar weken weer terug.
[/quote]

Voor je eigen gemoedsrust zou je zelf met urinesticks de ph waarde zelf al eerder kunnen meten ipv over een paar weken. Zijn online te bestellen,maar ook te koop bij een apotheek. 6.5 is een goede waarde.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074956
Dan weet jij ook direct dat het zeer waarschijnlijk niet aan de kvv ligt  ;).

Ik neem aan dat jouw hond ook niet meer druppelt!?

Mocht het toch nog te hoog zijn,dan toch maar weer naar de DA om het een of ander uit te sluiten, met andere woorden toch maar weer een paar onderzoekjes!

Weet je hoe zijn urine eruit ziet,hoe het ruikt? En oude plas wat in haren blijft hangen,ruikt "vissig" of naar oude koffie ( zo wordt het ook wel omschreven, "mijn hond stinkt van onder naar oude koffie")

Mocht dat alles niet het geval zijn,durf ik je op een briefje te geven dat zijn ph waarde normaal is!

Ga het in ieder geval voor jullie hopen!!  :duimen: :duimen: :duimen:
Gebruikersavatar
Door jaimymazzel
#3074975
Nee dat urine verliezen is helemaal weg. Zijn plas ziet er helder uit en eerder doorzichtig dan geel. Het ruikt wel een klein beetje, maar niet heel erg. Geen doordringende geur of zo. De garen houd ik daar altijd kort zodat er niks in blijft hangen. Zou het misschien een momentopname kunnen zijn geweest?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074995
Dat zou kunnen :-\ ,maar controleer maar eerst hoe de PHwaarde nu is,zodra je sticks heb bedoel ik ;). Is de waarde goed,dan is het gewoon een moment opname.
Maak je niet te veel zorgen!

Succes en een knuffel voor jou en jouw border  :-*

Groetjes Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door