Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#307224
Beste iedereen,

Het duizelt me wat van alle middelen de je een hond kan geven bij arthrose klachten en/of ter preventie van.
Ik geef Barousse en Bolke beide dagelijks glucosamine van het Kruidvat, goedkoop en makkelijk te krijgen.
Maar is het niet beter om primeval of glucobest of iets dergelijks te geven?
Mijn vraag is eigenlijk, wat geven jullie en waarom en wat zijn je ervaringen ermee.

Dank.
Groet, Sieneke
Door Lizzy
#307432
bas rouge schreef: Okay, Lizzy. Dank! Hihi, verbaas me altijd wel over de snelheid waarmee je er bij bent ;D
;D. Ik doe 'm best!

Maar nou inhoudelijk. Ik geef Primeval en Glucosamine een soort van preventief. De reden: beide honden lijden aan cauda equina. Beide honden hebben hier zo nu en dan last van (gehad - hoop ik). Ik heb werkelijk geen idee of het helpt.... Ik dacht te hebben gemerkt dat Brutus met Primeval iets soepeler lijkt. Maar om het zeker te weten zou ik dan weer een tijdje moeten stoppen.....

Glucosamine: Ik zou graag een zuiver Glucosamine preparaat hebben dat ook nog een beetje betaalbaar is. Maar, de meeste stoppen er meer als Glucosamine en Chondroïtine Sulfaat. Zoals vitamine C. En dat wil ik niet in het preparaat hebben. Want, ik heb Dalmaten en die moet je geen vitamine C geven (ascorbinezuur), hoewel er meer redenen zijn waarom ik mijn honden geen vitamine C wil geven. Ze maken het zelf aan. En als ze al wat extra's nodig hebben, dan zit dat wel in hun voeding (groente, fruit en hart enzo).

http://www.glucosamine.com/nederlands/index.htm schijnt ook hele zuivere glucosamine te verkopen, maar daar zit de glucosamine en Chondroïtine Sulfaat weer apart... ook zo onhandig!

En ik heb overigens ook nog eens het idee dat mijn honden slappe ontlasting krijgen van Glucosamine, dus ik denk erover om er weer mee te stoppen.

Ik vind het ook lastig, net als jij. Maar ik weet 1 ding zeker: ik zou het allemaal gewoon niet aan mijn honden geven als ze niks zouden mankeren. En mocht iemand met verstand van zaken tegen me zeggen dat bij cauda equina het totaal zinloos is om deze supplementen te geven: dan zou ik er ook acuut weer mee stoppen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 19 apr 2005, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#308166
ik weet zeker dat het bij Lady wel werkt , omdat ze het in de vakantie niet had gehad in het pension
En ze was wat stijvig na een wandeling
dat was voor mij het bewijs.
ik zou het ook niet zomaar zonder meer geven .
Zelfs niet preventief
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door