Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#3074642
Je zou ook eens kunnen informeren bij de ha of hij je een tens apparaat kan voorschrijven.
Mijn lijf heeft heel veel moeite gehad om weer een balans te vinden nadat ik in heel korte tijd 70 kg ben kwijtgeraakt.
Doordat de cirkel van oversturing van de zenuwen en de spierstijfheid wordt doorbroken, krijg je de kans om daadwerkelijk baat te krijgen bij oefeningen.
Ik had heel wat fysio gehad maar door de stijve spieren was er bijna geen opbouw hoe vaak ik ook trainde.
Omdat je de pads van de tens op bijna elke pijnlijke plek kan en mag plakken, geeft dat snel verlichting, ook met bursitits.
Door Lida. S
#3074669
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik zit een beetje met een ander dilemma, iets waar Patt ook al naar verwijst. Op zich ben ik het helemaal met je eens, Saskia, maar ik denk wel dat je voorbijgaat aan een van de psychische componenten der dingen, en wel de component die niet meer bereikbaar is voor argumenten of opmerkingen als: geef jezelf een schop onder de kont. Het is alsof je tegen iemand met vliegangst zegt: 'Stel je niet aan, vliegen is de veiligste manier van reizen!' Die ander weet dat allemaal al, maar toch weigert hij in het vliegtuig te stappen of zit hij de hele vlucht tegen een hartverzakking te vechten.
Ik ken Dian niet persoonlijk, maar ik zou me kunnen voorstellen dat opmerkingen van het type 'verman jezelf' bij haar niet meer aankomen, dat ze niet bij machte is om daar iets mee te doen. Zoals iemand die depressief is ook niet op stel en sprong vrolijk wordt omdat hem wordt gezegd dat het glas halfvol is, niet halfleeg. Natuurlijk kun je dan stellen dat ze dan geen topic moet openen op barfplaats maar professionele hulp moet zoeken, om te voorkomen dat ze 'gewoon op de volgende aandoening gaat zitten wachten' (al vat ik die opmerking zelf eerder op als hyperbool dan als iets wat ze echt van plan is te gaan doen), maar dat is nou net mijn dilemma: waarom zouden we iemand niet gewoon een topic laten openen om even lekker te jammeren? En wie daartoe de behoefte voelt, kan een kusje op de wonde geven, en daarna gaan we allemaal weer over tot de orde van de dag, inclusief de TS? Goed, de TS komt op die manier misschien ook niet verder in het leven, maar ik betwijfel of ze dat door alle schoppen onder haar kont hier wel komt.
[/quote
Wat heb je dit weer mooi en duidelijk gezegd. Ik ben het helemaal mer je eens.
#3074732
patt schreef: Es het is gewoon beide niet waardevol.De lege hugs of de schop onder niet.Tis een forum,je hugt en daarna doe je gewoon je ding maar het kan iets zeggen over mijn beperking waar je ook wel mee te maken had ;).
Ts gaat niet vooruit van hugs of van lompheid nou meer achteruit kan ook niet dus in mijn ogen geen waarde.
Wat wel intrigerend is is de reactie waar nogal wat borstklopperij bijkomt en het gedrag dat je altijd minstens 2 dezelfde mensen tegenover je krijgt in 1 topic waar in hun ogen te kwetsbaar,te passief,te negatief wordt gedaan en sommige mindere goden sluiten zich er soms bij aan en dan een stukje feller[niet in dit topic].
Daarentegen krijg je ook weer hetzelfde koppel als je ploetert en het in hun ogen prima doet,paar uitroeptekens achter elkaar en dat wordt dan vaak ook weer overgenomen.Waardevol!Net de echte wereld maar op een forum zie je in zo'n kleine ruimte hoe dingen werken.
Je kwetsbaar opstellen op het internet sja...het is een keuze ;)
Een forum is het echte leven, net zo goed als elkaar op straat tegen komen, of bij elkaar op visite gaan, en of ik nu iemand fysiek een knuffel geef of per tekst op internet, in beide gevallen doe ik daarna weer mijn eigen ding, maar ook in beide gevallen waardeer ik de knuffel, hoewel een fysieke knuffel wel intenser is dan eentje op tekst natuurlijk. Ik neem wat ik doe en schrijf op internet net zo serieus als wat ik doe en zeg als ik mensen fysiek voor me heb staan. Ik geloof wel dat er mensen zijn die geen serieuze relatie hebben met het internet, die zich daar op een manier uitlaten zoals ze dat niet zouden doen als je in levende lijve voor ze staat, dat is een probleem van die mensen, maar meestal is dat (voor mij toch) al snel wel voelbaar. En je kwetsbaar opstellen, dat zouden meer mensen moeten doen, daar wordt de wereld in mijn ervaring mooier van, alleen leven we nog in het tijdperk dat je er voor kunnen worden neergesabeld, vooral op internet, waar dus sommige mensen het probleem hebben dat ze denken dat ze internet niet serieus moeten pakken, omdat het niet het echte leven is :)
#3074793
Anne in Duitsland schreef: Ik zit een beetje met een ander dilemma, iets waar Patt ook al naar verwijst. Op zich ben ik het helemaal met je eens, Saskia, maar ik denk wel dat je voorbijgaat aan een van de psychische componenten der dingen, en wel de component die niet meer bereikbaar is voor argumenten of opmerkingen als: geef jezelf een schop onder de kont. Het is alsof je tegen iemand met vliegangst zegt: 'Stel je niet aan, vliegen is de veiligste manier van reizen!' Die ander weet dat allemaal al, maar toch weigert hij in het vliegtuig te stappen of zit hij de hele vlucht tegen een hartverzakking te vechten.
Ik ken Dian niet persoonlijk, maar ik zou me kunnen voorstellen dat opmerkingen van het type 'verman jezelf' bij haar niet meer aankomen, dat ze niet bij machte is om daar iets mee te doen. Zoals iemand die depressief is ook niet op stel en sprong vrolijk wordt omdat hem wordt gezegd dat het glas halfvol is, niet halfleeg. Natuurlijk kun je dan stellen dat ze dan geen topic moet openen op barfplaats maar professionele hulp moet zoeken, om te voorkomen dat ze 'gewoon op de volgende aandoening gaat zitten wachten' (al vat ik die opmerking zelf eerder op als hyperbool dan als iets wat ze echt van plan is te gaan doen), maar dat is nou net mijn dilemma: waarom zouden we iemand niet gewoon een topic laten openen om even lekker te jammeren? En wie daartoe de behoefte voelt, kan een kusje op de wonde geven, en daarna gaan we allemaal weer over tot de orde van de dag, inclusief de TS? Goed, de TS komt op die manier misschien ook niet verder in het leven, maar ik betwijfel of ze dat door alle schoppen onder haar kont hier wel komt.
Amen. Precies hoe ik erover denk en ervaren heb in een zwarte periode in mijn leven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door