Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
#3074480
Hoi,
Ik weet niet precies in welke rubriek het thuishoort maar ik zag de reclame folder van Xenos... 500 ml voor net geen 3 euro, geurloos.
Ben het merk alweer kwijt ;-) maar wilde het wel even laten weten.
Als je wilt vis ik de folder weer uit het oud papier ;-)

Suzanne
Door Summerditches
#3074530
Kaio schreef: En waarom dan?
Was ook wel benieuwd..voor een geurloze variant waarbij volgens mij geen hexaan gebruikt is voor t ontgeuren leek hij mij niet heel verkeerd..dit zegt een website van deze olie..maar ik ben ook geen expert


100 procent pure kokosolie. Gezonde vervanger van zonnebloemolie en voor mensen met een hoge cholesterol.

KTC Coconut Oil is 100% puur, geraffineerde kokosolie. Deze olie wordt niet gehydrogeneerd en hexaan wordt niet gebruikt in het raffinageproces.
KTC kokosolie is 100% puur, geraffineerd, kokosolie. Er zijn geen andere bestanddelen, additieven of hulpstoffen toegevoegd tijdens het produceren van deze olie. KTC gebruikt geen hoge temparaturen tijdens het verhitten van olie om de kwaliteit en gezondheidsvoordelen te waarborgen. Herkomst van kokosnoten: Sri Lanka. KTC kokosolie heeft qua moleculaire stabiliteit en kwaliteit dezelfde compositie als de virgin kokosolie.
Door Nadia
#3074591
Omdat ze *naar wat ik gelezen heb* rottende kokosnoten gebruiken.
MAAR dat is ook alweer 3 jaar geleden.
Ik heb hier ook een paar potten van gebruikt (voor ik dat wist). En vind hem ook niet fijn in gebruik.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3074664
oo daarom.
Ik heb wel eens gezien met walnotenolie, dat werd dan gedestilleerd (een paar keer dacht ik) uit rotte noten en dan gaat de smaak eruit door het destilleren en naderhand wordt er bij walnoten olie dan aroma toegevoegd. Niet alle merken maar de goedkope wel. Dus ik weet niet of kokosolie dan ook zo gedestilleerd wordt? Ik zou zeggen voor af en toe gebruik voor de smaak (welke ontgeurde kokosolie niet heeft) kan het wel, maar voor de alle daags gebruik voor de gezondheid vraag ik me af hoeveel goeds van de kokosolie bewaard blijft als het zo'n zelfde proces is?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door